Gå til innhold

Hvorfor er mathyllene tomme?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var jo litt tom for dopapir også. Så kanskje folk har tenkt å spise og  :fart2:

Anonymkode: 15b63...dd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, isw skrev:

Har du en rema.no mailadresse eller? :) Voldsomt til reklame!

Nei, men hadde ikke sakt nei takk til det. Det finnes kun en matbutikk i Norge og det er rema 1000. Alle de andre som kaller seg det er bare surr og jall. Jeg synker ikke så lavt å gå inn i en Coop, kivi, joker, eller en annen jallbutikk, rema 1000 ingen over ingen ved siden av

Skrevet
5 minutter siden, Innlandsmannen skrev:

Nei, men hadde ikke sakt nei takk til det. Det finnes kun en matbutikk i Norge og det er rema 1000. Alle de andre som kaller seg det er bare surr og jall. Jeg synker ikke så lavt å gå inn i en Coop, kivi, joker, eller en annen jallbutikk, rema 1000 ingen over ingen ved siden av

Så du mener Rema 1000  har større og bedre utvalg enn Meny, Coop OBS, Coop Mega? 😏

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Innlandsmannen skrev:

Alle "billigbutikker" er helt like.  Bare Meny som skiller seg ut med høye priser og ørlite bedre utvalg, utenom er alle kliss like og like dårlige.

Skrevet
12 minutter siden, Freesia97 skrev:

Så du mener Rema 1000  har større og bedre utvalg enn Meny, Coop OBS, Coop Mega? 😏

Ja, uten tvil. Og ikke minst mye større kvalitet på det de selger 

Skrevet
5 minutter siden, Peonjenta skrev:

Alle "billigbutikker" er helt like.  Bare Meny som skiller seg ut med høye priser og ørlite bedre utvalg, utenom er alle kliss like og like dårlige.

Nei, rema er ikke dårlig, de smadrer alt og alle. Kan ikke sammenlignes engang, rema 1000 er kvalitet over hele linja mens andre butikker er skrot over hele linja 

Skrevet
Akkurat nå, Innlandsmannen skrev:

De selger de samme produktene uansett hvilken butikk du handler i. Så jeg skjønner ikke hvordan det skal være bedre kvalitet på Rema 1000? Skal du ha melk så er det bare Tine/Q-melk, skal du ha ost er det igjen Tine/Synnøve og kanskje noen utenladske oster. Samme produkter overalt. Og brød er mye bedre på Meny/Mega selv om det er dyrere enn Rema. :)

• Liker 2
Skrevet

Det har nok vært mye salg i helgen også har de ikke fått nye varer enda :) Jeg jobbet selv i helgen og folk omtrent hamstret ja, og hvis man da ikke får varer før utpå dagen på mandagen kan det jo se litt tomt ut.

Skrevet
6 minutter siden, Freesia97 skrev:

De selger de samme produktene uansett hvilken butikk du handler i. Så jeg skjønner ikke hvordan det skal være bedre kvalitet på Rema 1000? Skal du ha melk så er det bare Tine/Q-melk, skal du ha ost er det igjen Tine/Synnøve og kanskje noen utenladske oster. Samme produkter overalt. Og brød er mye bedre på Meny/Mega selv om det er dyrere enn Rema. :)

De selger masse de andre butikkene ikke selger, blandt annet deres eget merke rema 1000. De produktene også andre selger er faktisk bedre kvalitet på rema 1000 enn de andre også, vet ikke hvorfor, men det må være noe de andre butikkene gjør feil som rema gjør rett. Kanskje de andre rett og slett er hardhendte med maten? All mat skal behandles som egg, det vet tydeligvis kun rema☺

Skrevet
47 minutter siden, Innlandsmannen skrev:

Jeg synes Rema stort sett har egne merkevarer, og lite kjente merkevarer. Jeg handler stort sett på Kiwi når jeg skal kjøpe vanlige forbruksvarer, og Meny når jeg skal kjøpe ferskvarer.

Skrevet
51 minutter siden, Innlandsmannen skrev:

De selger jo de samme merkevarene som de gjør på coop og kiwi.  Mener du at Tineosten på Rema er bedre enn Tineosten på Kiwi?  Det er den samme maten og produktene overalt.

Skrevet

Egen produserte varene rema har nå er ikke kvalitets mat. Minner om produktene Lidl hadde i sin tid. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egen produserte varene rema har nå er ikke kvalitets mat. Minner om produktene Lidl hadde i sin tid. 

Enig

Skrevet
39 minutter siden, isw skrev:

Jeg synes Rema stort sett har egne merkevarer, og lite kjente merkevarer. Jeg handler stort sett på Kiwi når jeg skal kjøpe vanlige forbruksvarer, og Meny når jeg skal kjøpe ferskvarer.

De har mye fra sitt eget merke Ja, det er det som er bra. Der de knuser de andre, for demmes bulligmerker rema 1000 er det største kvaliteten ever. Handlet tidligere på kiwi (first price) og Coop (coop) og det gikk rett i søppelbøtta da det var uspiselig. 

Skrevet
18 minutter siden, Peonjenta skrev:

De selger jo de samme merkevarene som de gjør på coop og kiwi.  Mener du at Tineosten på Rema er bedre enn Tineosten på Kiwi?  Det er den samme maten og produktene overalt.

Handler masse av demmes eget merke (rema 1000) det er noe helt annet enn både (first prøve og coop) jeg synes faktisk at de matvarene som andre selger likt også er bedre kvalitet hos rema enn de andre. De må gjøre noe feil som rema gjør rett

Skrevet
19 minutter siden, Innlandsmannen skrev:

De har mye fra sitt eget merke Ja, det er det som er bra. Der de knuser de andre, for demmes bulligmerker rema 1000 er det største kvaliteten ever. Handlet tidligere på kiwi (first price) og Coop (coop) og det gikk rett i søppelbøtta da det var uspiselig. 

Du kan da ikke sammenligne first price med rema1000 sin egne merker. 

Rema 1000 tok jo ut brorparten av kjente varene og erstattet disse med egne produkter. Det har ikke kiwi. Det var derfor de mistet mange av kundene. 

Kiwi har få first price produkter i butikkene sammenlignet med hvor mange egen produserte produkter rema har i butikken. Halve rema har jo blitt egen produsert. 

Skrevet
27 minutter siden, Innlandsmannen skrev:

Hvordan knuser de ande med dette når jeg f.eks må etter å ha handlet hos rema må også ta turen til kiwi elller extra etterpå for å handle det jeg ikke fant hos rema der. Nettopp fordi de har sluttet med å selge halvparten av varene. Og nettopp av denne grunn har jeg sluttet å handle hos rema for ingen vil gå to turer når man vil handle mat.

Nei, rema knuser ingen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
55 minutter siden, Innlandsmannen skrev:

Handler masse av demmes eget merke (rema 1000) det er noe helt annet enn både (first prøve og coop) jeg synes faktisk at de matvarene som andre selger likt også er bedre kvalitet hos rema enn de andre. De må gjøre noe feil som rema gjør rett

Dette kunne jeg egentlig skrevet veldig mye om, men det er neppe riktig å legge ut så mye på et forum.

Men helt generelt: Det kan synes slik at Rema (og flere andre kjeder) ikke ønsker direkte priskonkurranse mot hverandre på like produkter fra merkevareleverandører. De lanserer derfor sine egne, hvor de kan si at produktene (og derfor også prisene) ikke er helt identiske og derfor ikke kan sammenlignes. Da slipper de priskriger som koster dyrt.

Ofte er det merkevareleverandører som produserer produktene etter spesifikasjoner, Rema (og andre kjeder) har ikke egne produksjonsfasiliteter. Dessverre er det ikke mulig for forbruker å uttale seg om kvalitetsforskjellene (hva angår innhold) på disse varene, det eneste man nesten må bedømme etter er smaken. Det er trist, men slik har dagligvaremarkedet blitt.

Endret av isw
Skrevet
55 minutter siden, Innlandsmannen skrev:

Hva er det som gjør f.eks billigpastaen til Rema bedre enn billigpastaen til Coop?  Den inneholder nøyaktig det samme.:hoho:

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan da ikke sammenligne first price med rema1000 sin egne merker. 

Rema 1000 tok jo ut brorparten av kjente varene og erstattet disse med egne produkter. Det har ikke kiwi. Det var derfor de mistet mange av kundene. 

Kiwi har få first price produkter i butikkene sammenlignet med hvor mange egen produserte produkter rema har i butikken. Halve rema har jo blitt egen produsert. 

Ja, sikkert derfor de knuser de andre i kvalitet. Jeg setter aldri mine bein i hverken kiwi eller noen av coopbutikkene. Rema satset på sitt og fikk full blink hvertfall hos meg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...