Gå til innhold

Hvorfor er mathyllene tomme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom Coop Prix igår søndag, og Kiwi idag mandag og la merke til at både i frysehyller og ferskvare er halvparten tomt. Og det er jo en uke til jul. Skjer det noe jeg ikke vet om? Hva skjer egentlig? Og disse er sentrumsbutikker.

Det er jo for tidlig for butikker å ikke bestille mer, være redd for at varer skal bli ødelagt og frysvarer blir jo heller ikke ødelagt. Og vi snakker vanlig pris. Ingen tilbudsvarer. 

Anonymkode: 15b63...dd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tomt for varer der de bestller

Anonymkode: 09ea1...565

Skrevet

Coop og kiwi er dårlige butikker, jeg handler alltid på rema 1000

• Liker 1
Skrevet

Søndag kan man ikke forvente alt. De får sikkert forsyninger daglig, og så er det opp til kundene hvor mye som forsvinner og i hvilket tempo :jepp:

• Liker 1
Skrevet

På søndager kan du ikke forvente fulle hyller. Alle butikker bruker tall fra i fjor for å beregne hva de skal bestille inn. De tar altid høyde for økt salg. Samtidig er det vanskelig å vite eksakt hva som blir solgt, hva det selges mer eller mindre av. Så kan leverandørene gå tom for varer, de priotierer de største butikkene fremfor de mindre eller av andre årsaker ikke klarer å levere. I tillegg så kommer priskrigen som er umulig å forutse. Har du jobbet med bestillinger før? 

Anonymkode: f564d...8b6

• Liker 2
Skrevet

Men kiwi skal vel ikke være halvfull på en mandag?

• Liker 1
Skrevet

Husker dere den streiken noen år siden? Da ble butikkene tomme for alt mulig. Var redd det skulle være en sånn streik. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Husker dere den streiken noen år siden? Da ble butikkene tomme for alt mulig. Var redd det skulle være en sånn streik. 

Da ville det vel blitt opplyst på butikkene og i media

Skrevet

De holder på med å fylle opp varer på vår kiwi nå hvertfall.

Det er ikke rart at det går tomt når alle hamstrer til jul.

Anonymkode: 9c3fd...3fd

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Innlandsmannen skrev:

Coop og kiwi er dårlige butikker, jeg handler alltid på rema 1000

Det er tomme mathyller i noen Rema 1000 butikker også. Og kanskje TS ikke har noen rema butikk i nærheten?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de spekulerer i at det snart er varetelling? 🤔

Anonymkode: 4bca0...112

Skrevet
3 timer siden, Freesia97 skrev:

Det er tomme mathyller i noen Rema 1000 butikker også. Og kanskje TS ikke har noen rema butikk i nærheten?

Jeg har aldri opplevd at det er tomme hyller på rema 1000, er der omtrent daglig

• Liker 1
Skrevet

Det skjer av 2 grunner:

1) Kjøpmannen tar ikke høyde for den enorme etterspørselen etter varer nå før jul.

2) En del leverandører begynner nå å sluttselge julesortimentet sitt, for å ikke risikere å bli sittende igjen med julevarer etter jul. Slike varer har nokså lav verdi etter jul.

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, Innlandsmannen skrev:

Jeg har aldri opplevd at det er tomme hyller på rema 1000, er der omtrent daglig

Har du en rema.no mailadresse eller? :) Voldsomt til reklame!

Skrevet
3 minutter siden, isw skrev:

Det skjer av 2 grunner:

1) Kjøpmannen tar ikke høyde for den enorme etterspørselen etter varer nå før jul.

2) En del leverandører begynner nå å sluttselge julesortimentet sitt, for å ikke risikere å bli sittende igjen med julevarer etter jul. Slike varer har nokså lav verdi etter jul.

Dette er ikke som sagt snakk om julevarer når jeg snakker om at hele fryseveggen er tom. Vi snakker om HELE veggen. 

Og jeg snakker om ferskvarer. Og da snakker jeg om kjøttdeig, kyllingfilet, lårfilet biff ALT. ferskt!

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de spekulerer i at det snart er varetelling? 🤔

Anonymkode: 4bca0...112

Så butikken er mer opptatt i å telle enn å selge i uka før jul? 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Varer blir som regel levert på ulike tider i døgnet. De har vel ikke fått varer ennå. Har du noen gang jobbet i butikk? Eller dere som spør. Har dere erfaring fra butikk. Jeg vil anbefale at dere skaffer det så ser dere at ting ikke bare skjer ut av det blå. 

Skrevet

Butikkene er stengt to dager mer enn vanlig, og folk tømmer butikkene?? 

Anonymkode: e4025...bf7

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Varer blir som regel levert på ulike tider i døgnet. De har vel ikke fått varer ennå. Har du noen gang jobbet i butikk? Eller dere som spør. Har dere erfaring fra butikk. Jeg vil anbefale at dere skaffer det så ser dere at ting ikke bare skjer ut av det blå. 

Det er ikke poenget. Nå er det jo flere som sier at flere rema også har vært tomme. Prix har også vært heltt tom. Det er noe rart som skjer. Det var ikke slik ifjor. Har folk begynt å plutselig spise alt for mye? neppe?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikkene er stengt to dager mer enn vanlig, og folk tømmer butikkene?? 

Anonymkode: e4025...bf7

Det kan være. :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...