AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #81 Del Skrevet 21. desember 2017 4 timer siden, Priyanka skrev: LOL, er vel svært få som har det som jobber klinisk. Kjenner svært mange leger og psykologer, men for all del, tro det du vil. Du har åpenbart ikke peiling på det du uttaler deg om. Som nevnt, for å jobbe som overlege på sykehus må man som regel ha en PhD eller være i gang med det. Det er mange klinikere som har en PhD. Det er nå også mer vanlig med kombinerte stillinger der man både driver med forskning og klinisk arbeid. Anonymkode: dab50...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 21. desember 2017 #82 Del Skrevet 21. desember 2017 Før noen sjef nekter meg å drikke brus på jobben, så får de vise til at de får lov til å bestemme over det i henhold til arbeidsmiljøloven. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #83 Del Skrevet 21. desember 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har åpenbart ikke peiling på det du uttaler deg om. Som nevnt, for å jobbe som overlege på sykehus må man som regel ha en PhD eller være i gang med det. Det er mange klinikere som har en PhD. Det er nå også mer vanlig med kombinerte stillinger der man både driver med forskning og klinisk arbeid. Anonymkode: dab50...8e1 Nei, det er ikke alltid krav om PhD for å jobbe klinisk på sykehus. At en del likevel har det er en annen debatt. Anonymkode: 8fa64...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #84 Del Skrevet 21. desember 2017 27 minutter siden, Illuminatum skrev: I alt annet enn slavekontrakter er det ingen hjemmel for 100% lydighet. Har ikke snakket om slavekontrakter, men at jeg som leder bestemmer over medarbeidere innenfor jobbens rammer, dvs. når de er på jobb. Hva de gjør på fritiden er deres sak, men når de er i våre lokaler, så adlyder deg meg. Ganske enkelt. Anonymkode: 8fa64...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #85 Del Skrevet 21. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke alltid krav om PhD for å jobbe klinisk på sykehus. At en del likevel har det er en annen debatt. Anonymkode: 8fa64...3df Det er heller ikke det jeg har hevdet. Les heller det jeg skriver. Anonymkode: dab50...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #86 Del Skrevet 21. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er heller ikke det jeg har hevdet. Les heller det jeg skriver. Anonymkode: dab50...8e1 Du mente at det generelt sett var krav om det, noe det altså ikke er for å jobbe rent klinisk. Men jeg forstår ikke hvorfor du trekker det inn i denne debatten. Diskuter det som er temaet eller la være å svare. Anonymkode: 8fa64...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #87 Del Skrevet 21. desember 2017 Mye rart der ut: -I barnehagen er det nå forbudt mot saft til ungene for de det er usunt. -Te er forbudt i noen sektmøter -Kaffe forbudt av andre -Øl er forbudt stort sett overalt i det offentlig pga. moralen (husk at Jesus drakk alkohol, det står det i bibelen) -nå er brus den neste ute Når også vann blir forbudt så er det slutt. Anonymkode: cc023...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #88 Del Skrevet 21. desember 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Be han skaffe en Berkey vannrenser til jobben, jeg skal love deg at du ikke savner brus da. Det er ikke et rensesystem som man fester til krana eller noe, men en beholder som står på benken som man fyller opp. Med ferskpresset sitron og litt honning er det millioner ganger bedre enn brus, og det alene gjør faktisk en forskjell på vannet. Anonymkode: 59548...63f Og den kan han få kjøpt til en super pris av deg, eller? 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget er at sjefen sier det er forbudt, da er det faktisk forbudt. Som leder så forventer jeg faktisk lydighet, enten det gjelder brusforbud eller om jeg ber deg stå på et ben og holde en presentasjon. Ber jeg deg, så skal du gjør det uansett. Anonymkode: 8fa64...3df 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke snakket om slavekontrakter, men at jeg som leder bestemmer over medarbeidere innenfor jobbens rammer, dvs. når de er på jobb. Hva de gjør på fritiden er deres sak, men når de er i våre lokaler, så adlyder deg meg. Ganske enkelt. Anonymkode: 8fa64...3df Den holdningen der kommer du ikke langt med i norsk arbeidsliv. Sånne sjefer gikk heldigvis av moten på 50-tallet. Tviler på at du noensinne har vært sjef for noe som helst. Anonymkode: 47c58...846 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #89 Del Skrevet 21. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den holdningen der kommer du ikke langt med i norsk arbeidsliv. Sånne sjefer gikk heldigvis av moten på 50-tallet. Tviler på at du noensinne har vært sjef for noe som helst. Anonymkode: 47c58...846 Joda, det har jeg, ikke noe problem det Og når du forstår hvordan arbeidslivet fungerer, så er det faktisk slik at man følger sjefens "ordre". Man kan gjerne være uenig og forsøke å få en leder på andre tanker, det er alltid positivt å stille forslag. Men hvis leder har bestemt seg så har man å følge det. Jeg har jo også sjefer over meg igjen, ikke noe problem at de bestemmer hvordan det skal være på vår bedrift, det er liksom det som ligger i lederrollen. Og tilsvarende bestemmer jeg over "mine" ansatte innenfor rammene av arbeidstiden og arbeidsstedet. At ansatte drikker brus åpenlyst kan i noen bedrifter virke uprofft ovenfor kunder/klienter etc. Selv om akkurat det ikke er forbudt hos oss, så kan jeg forstå at ledere som jobber andre steder gjør en vurdering opp mot det som er formålstjenlig hos seg. Anonymkode: 8fa64...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 21. desember 2017 #90 Del Skrevet 21. desember 2017 Lurer på hvor TS jobber... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #91 Del Skrevet 21. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke snakket om slavekontrakter, men at jeg som leder bestemmer over medarbeidere innenfor jobbens rammer, dvs. når de er på jobb. Hva de gjør på fritiden er deres sak, men når de er i våre lokaler, så adlyder deg meg. Ganske enkelt. Anonymkode: 8fa64...3df Hahaha...ikke i kunnskapsbedrifter, er du sprø?! Ingen orker å jobbe på slavefabrikk i 2017. Anonymkode: eea2e...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #92 Del Skrevet 21. desember 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda, det har jeg, ikke noe problem det Og når du forstår hvordan arbeidslivet fungerer, så er det faktisk slik at man følger sjefens "ordre". Man kan gjerne være uenig og forsøke å få en leder på andre tanker, det er alltid positivt å stille forslag. Men hvis leder har bestemt seg så har man å følge det. Jeg har jo også sjefer over meg igjen, ikke noe problem at de bestemmer hvordan det skal være på vår bedrift, det er liksom det som ligger i lederrollen. Og tilsvarende bestemmer jeg over "mine" ansatte innenfor rammene av arbeidstiden og arbeidsstedet. At ansatte drikker brus åpenlyst kan i noen bedrifter virke uprofft ovenfor kunder/klienter etc. Selv om akkurat det ikke er forbudt hos oss, så kan jeg forstå at ledere som jobber andre steder gjør en vurdering opp mot det som er formålstjenlig hos seg. Anonymkode: 8fa64...3df TS her, her er verken kunder eller barn, og skulle noen komme innom så er det jo ikke i lunchen. Bortsett fra det har vi cellekontorer i flotte lokaler, og ingen kommer på besøk dit. Da er det jo sinnsykt å forby brus. Anonymkode: eea2e...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #93 Del Skrevet 21. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke snakket om slavekontrakter, men at jeg som leder bestemmer over medarbeidere innenfor jobbens rammer, dvs. når de er på jobb. Hva de gjør på fritiden er deres sak, men når de er i våre lokaler, så adlyder deg meg. Ganske enkelt. Anonymkode: 8fa64...3df Jawohl mein Führer! Haha hva slags firma er dette? Forøvrig er det noe som heter motivasjon som er en bedre drivkraft. Anonymkode: 816c2...8ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #94 Del Skrevet 21. desember 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke snakket om slavekontrakter, men at jeg som leder bestemmer over medarbeidere innenfor jobbens rammer, dvs. når de er på jobb. Hva de gjør på fritiden er deres sak, men når de er i våre lokaler, så adlyder deg meg. Ganske enkelt. Anonymkode: 8fa64...3df Haha...adlyder? Du må leve i 1750...ingen gidder å jobbe med slike som har de holdningene du viser her: alle med utdannelse i ledelse vet jo det (og andre vet det også). Du får ikke en eneste lederjobb med den holdningen. Anonymkode: eea2e...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #95 Del Skrevet 21. desember 2017 Hos oss får vi gratis brus og flaskevann, så mye vi vil når vi vil. Det interessante er at folk knapt tar av brusen, folk drikker vann. Er det tilgjengelig hele tiden er det mindre interessant. Anonymkode: 816c2...8ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #96 Del Skrevet 21. desember 2017 9 hours ago, AnonymBruker said: Og den kan han få kjøpt til en super pris av deg, eller? Anonymkode: 47c58...846 Nei. Anonymkode: 59548...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #97 Del Skrevet 21. desember 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke snakket om slavekontrakter, men at jeg som leder bestemmer over medarbeidere innenfor jobbens rammer, dvs. når de er på jobb. Hva de gjør på fritiden er deres sak, men når de er i våre lokaler, så adlyder deg meg. Ganske enkelt. Anonymkode: 8fa64...3df Du betaler og instruerer: - «Kun lov med salami på brødskiven her hos oss»!» - «Kvinner må ha hestehale hos oss!» - «Kun lov med blå og brune gensere hos oss!» Anonymkode: eea2e...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. desember 2017 #98 Del Skrevet 21. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du betaler og instruerer: - «Kun lov med salami på brødskiven her hos oss»!» - «Kvinner må ha hestehale hos oss!» - «Kun lov med blå og brune gensere hos oss!» Anonymkode: eea2e...345 Det med at de med langt hår må sette opp håret på visse arb plasser. F.eks sykehus er av hygieniske grunner da på lik linje med forbud mot ringer og smykker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #99 Del Skrevet 21. desember 2017 3 minutter siden, Maleficenta skrev: Det med at de med langt hår må sette opp håret på visse arb plasser. F.eks sykehus er av hygieniske grunner da på lik linje med forbud mot ringer og smykker.... Her var det ment som i en kunnskapsbedrift, jobber i kontorlandskap, ingen kunder/helse/barn, bare vanlige voksne med Mastergrader osv. som jobber på PC osv. Anonymkode: eea2e...345 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #100 Del Skrevet 22. desember 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hahaha...ikke i kunnskapsbedrifter, er du sprø?! Ingen orker å jobbe på slavefabrikk i 2017. Anonymkode: eea2e...345 Selv om kunnskapsyrker gjerne er friere enn tradisjonelle industriyrker, så finnes det fortsatt regler som bestemmes av arbeidsgiver, som er bestemt ut fra bedriftens behov for å fremstå med profesjonalitet. 18 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her, her er verken kunder eller barn, og skulle noen komme innom så er det jo ikke i lunchen. Bortsett fra det har vi cellekontorer i flotte lokaler, og ingen kommer på besøk dit. Da er det jo sinnsykt å forby brus. Anonymkode: eea2e...345 Ja, i utgangspunktet kan det jo virke slik på generelt grunnlag. Men arbeidsgiveren har vel en god grunn. Vi på KG kan ikke vite hvordan dere jobber eller hvordan arbeidsgiver mener dere bør fremstå på arbeidsplassen. 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jawohl mein Führer! Haha hva slags firma er dette? Forøvrig er det noe som heter motivasjon som er en bedre drivkraft. Anonymkode: 816c2...8ca Det vet ikke jeg. Jeg jobber ikke der. Men jeg kan si det slik at det slett ikke er uvanlig at arbeidsgivere setter visse regler også på typiske arbeidsplasser med høyt utdannede folk i kunnskapsyrker. Man kan ha kunder, leverandører, klienter, samarbeidspartnere osv. å forholde seg til. Og ut fra det kan arbeidsgiver sette regler for hvordan man skal kle seg, hvordan man skal se presentabel ut osv. Meget mulig brusdrikking er et element i en slik vurdering. 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha...adlyder? Du må leve i 1750...ingen gidder å jobbe med slike som har de holdningene du viser her: alle med utdannelse i ledelse vet jo det (og andre vet det også). Du får ikke en eneste lederjobb med den holdningen. Anonymkode: eea2e...345 Som sagt, selv om det dreier seg om kunnskapsyrker så finnes det regler der også. Arbeidslivet er for mange ganske liberalt i dag, men det betyr ikke at det alltid er fritt frem i alle tilfeller. Og selv om mange opplever stor frihet i sin arbeidsutførelse, så er det fortsatt nærmeste leder som bestemmer, og som setter premissene. Det kan man like gjerne lære seg først som sist 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Du betaler og instruerer: - «Kun lov med salami på brødskiven her hos oss»!» - «Kvinner må ha hestehale hos oss!» - «Kun lov med blå og brune gensere hos oss!» Anonymkode: eea2e...345 Jeg tviler på at du ser førstnevnte noe sted, men det finnes da drøssevis av arbeidsplasser med de to sistnevnte: Alt fra politi, til vekteryrker, helsevesenet o.l. kan fint tenkes å ha regler for hårsveis, både av sikkerhetsgrunner og med tanke på å se presentabel ut. Blå og brune gensere kan inngå i dresskode/uniformsdefinisjon i eksempelvis butikker eller designbedrifter som er interessert i å fremstå på en viss måte med et bestemt image. Det ville ikke vært noe uvanlig med slike regler. Anonymkode: 8fa64...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå