AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #1 Del Skrevet 18. desember 2017 Er en fyr som jobber noen dager i uka på samme arbeidsplass som meg. Han har ikke bil(fordi han sparer til noe) og det går ikke buss, så han pleier å stille seg i krysset hvor både jeg og andre kolleger kjører forbi når vi drar på jobb. Jeg slipper vanligvis unna fordi jeg kjører sist, og da har noen allerede tatt han på. Både jeg og andre begynner å bli litt irriterte på han. Det er forsåvidt ikke noe problem at han sitter på, men det virker som han bare forventer det. En gang var det en av oss som bare kjørte forbi han, og da la han på sprang og begynte å hamre på bilen. Han har aldri prøvd å avtale med noen om å få sitte på, han stiller seg liksom bare opp der om morgenen og forventer å bli tatt på. Han tilbyr heller ikke bensinpenger, så det er et irritasjonsmoment at han skamløst snylter på andre på den måten. Ville dere reagert på dette, eller er det vi som bør roe ned noen hakk? Hva ville dere evt. gjort? Anonymkode: 88ab5...5d1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #2 Del Skrevet 18. desember 2017 Kan du kjøre en annen vei? Anonymkode: 4837c...d9a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #3 Del Skrevet 18. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du kjøre en annen vei? Anonymkode: 4837c...d9a Kan kjøre en annen vei, men den er en halvtime lenger og jeg møter fortsatt samme fyren i krysset Anonymkode: 88ab5...5d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #4 Del Skrevet 18. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan kjøre en annen vei, men den er en halvtime lenger og jeg møter fortsatt samme fyren i krysset Anonymkode: 88ab5...5d1 Jeg blir så trekt på sånne folk at jeg konsekvent hadde kjørt 20 min tidliger for å unngå han...... :D Anonymkode: 4837c...d9a 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #5 Del Skrevet 18. desember 2017 Oi, det er sjelden man kommer borti mennesker fullstendig blottet for sosiale antenner. Denne fyren er det noe galt med. Hadde jeg vært deg hadde bare kjørt på uten å bry meg om at han står der. Siden han ikke eier sosiale antenner spiller det ingen rolle hva du gjør. Anonymkode: 13be4...541 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. desember 2017 #6 Del Skrevet 18. desember 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er en fyr som jobber noen dager i uka på samme arbeidsplass som meg. Han har ikke bil(fordi han sparer til noe) og det går ikke buss, så han pleier å stille seg i krysset hvor både jeg og andre kolleger kjører forbi når vi drar på jobb. Jeg slipper vanligvis unna fordi jeg kjører sist, og da har noen allerede tatt han på. Både jeg og andre begynner å bli litt irriterte på han. Det er forsåvidt ikke noe problem at han sitter på, men det virker som han bare forventer det. En gang var det en av oss som bare kjørte forbi han, og da la han på sprang og begynte å hamre på bilen. Han har aldri prøvd å avtale med noen om å få sitte på, han stiller seg liksom bare opp der om morgenen og forventer å bli tatt på. Han tilbyr heller ikke bensinpenger, så det er et irritasjonsmoment at han skamløst snylter på andre på den måten. Ville dere reagert på dette, eller er det vi som bør roe ned noen hakk? Hva ville dere evt. gjort? Anonymkode: 88ab5...5d1 Syns dere bør ta dette opp med han. Vil han sitte på med noen så må han enten spørre og avtale med noen på forhånd eller vente på at noen tilbyr han skyss. Ikke bare stille seg i et kryss å forvente å bli tatt på. Det er ikke normalt. Ang bensinpenger syns jeg hsn skal slippe, da man ikke må kjøre omvei for å kjøre han. Han venter langs veien og dere skal jo samme vei. Men ta det opp med han. Ikke bsre tenk at han skal ta hintet for det funker tydeligvis ikke. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myre Skrevet 18. desember 2017 #7 Del Skrevet 18. desember 2017 Hva med å bare si til han at han må betale for seg? Når jeg var student og hadde sommerjobb irriterte jeg meg over det samme. Jeg sa på en fin måte at det var veldig fint om de kunne betale litt slik at det ble en fordel for meg også å ta dem med. Ingen problem det! 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #8 Del Skrevet 18. desember 2017 Spør direkte (men vennlig) om han kan være med på å spleise på kjøreturene til jobb. Anonymkode: a39de...ac0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 18. desember 2017 #9 Del Skrevet 18. desember 2017 Er litt rart at han ikke har annen løsning. Får han ikke sitte på med noen regner jeg med han kommer for sent til jobb? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #10 Del Skrevet 18. desember 2017 22 minutter siden, Maleficenta skrev: Ang bensinpenger syns jeg hsn skal slippe, da man ikke må kjøre omvei for å kjøre han. Han venter langs veien og dere skal jo samme vei. Da burde vel alle slippe? Siden de skal samme vei? Bare å si fra på bensinstasjonen det, så slipper du nok betale. Anonymkode: 0a68f...7df 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. desember 2017 #11 Del Skrevet 18. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da burde vel alle slippe? Siden de skal samme vei? Bare å si fra på bensinstasjonen det, så slipper du nok betale. Anonymkode: 0a68f...7df Det koster jo ikke ekstra å kjøre på jobb med en passasjer når man ikke må kjøre ekstra omvei for å plukke vedkommende opp. Eneste grunnen jeg kan se st nettopp han her burde betale er kun fordi han er frekk, men hadde jeg avtalt carpooling med noen som stilte seg langs veien og jeg ikke måtte kjøre mye ekstra for å plukke vedkommrnde opp så hadde jeg ikke krevd betaling. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #12 Del Skrevet 18. desember 2017 18 minutter siden, Maleficenta skrev: Det koster jo ikke ekstra å kjøre på jobb med en passasjer når man ikke må kjøre ekstra omvei for å plukke vedkommende opp. Eneste grunnen jeg kan se st nettopp han her burde betale er kun fordi han er frekk, men hadde jeg avtalt carpooling med noen som stilte seg langs veien og jeg ikke måtte kjøre mye ekstra for å plukke vedkommrnde opp så hadde jeg ikke krevd betaling. Poenget er ikke at noen av oss trenger betaling, men synes det er temmelig uhøflig å stille seg opp der man ikke er til å unngå, uten at man har avtalt noen ting, og uten å tilby noe for tjenesten når han får sitte på. Det er liksom en forskjell på å spørre på forhånd om man får sitte på, og å guilttrippe noen til å ta han på fordi han stiller seg på en plass der han vet folk som skal samme vei må stoppe opp, i og med at det er et kryss. Synes det er så kalkulert på en måte. Anonymkode: 88ab5...5d1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. desember 2017 #13 Del Skrevet 18. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget er ikke at noen av oss trenger betaling, men synes det er temmelig uhøflig å stille seg opp der man ikke er til å unngå, uten at man har avtalt noen ting, og uten å tilby noe for tjenesten når han får sitte på. Det er liksom en forskjell på å spørre på forhånd om man får sitte på, og å guilttrippe noen til å ta han på fordi han stiller seg på en plass der han vet folk som skal samme vei må stoppe opp, i og med at det er et kryss. Synes det er så kalkulert på en måte. Anonymkode: 88ab5...5d1 Ja men akkurat den delen er jeg jo enig i. Er ikke normalt å stille seg opp slik uten å avtale henting på forhånd. Men da burde folk si fra at det ikke er greit eller slutte å plukke vedkommende opp 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #14 Del Skrevet 18. desember 2017 Så klart man tilbyr betaling! Kjære vene. Hvertfall en symbolsk sum. Han måtte jo uansett regnet å betale for transport på andre måter dersom han ikke kunne sitte på med dere. Hadde irritert meg grenseløst dersom han ikke hadde tilbudt betaling. Anonymkode: 9b81b...57a 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. desember 2017 #15 Del Skrevet 18. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så klart man tilbyr betaling! Kjære vene. Hvertfall en symbolsk sum. Han måtte jo uansett regnet å betale for transport på andre måter dersom han ikke kunne sitte på med dere. Hadde irritert meg grenseløst dersom han ikke hadde tilbudt betaling. Anonymkode: 9b81b...57a Denne personen kommer ikke til å tilby seg en dritt før noen sier klart fra at hans oppførsel er uakseptabel. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 18. desember 2017 #16 Del Skrevet 18. desember 2017 55 minutter siden, Maleficenta said: Syns dere bør ta dette opp med han. Vil han sitte på med noen så må han enten spørre og avtale med noen på forhånd eller vente på at noen tilbyr han skyss. Ikke bare stille seg i et kryss å forvente å bli tatt på. Det er ikke normalt. Ang bensinpenger syns jeg hsn skal slippe, da man ikke må kjøre omvei for å kjøre han. Han venter langs veien og dere skal jo samme vei. Men ta det opp med han. Ikke bsre tenk at han skal ta hintet for det funker tydeligvis ikke. Hvorfor skal eieren av bilen betale for å komme seg til jobb, men snylteren slippe? Vet du hvor dyrt det kan være å ha bil? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #17 Del Skrevet 18. desember 2017 29 minutter siden, Maleficenta said: Det koster jo ikke ekstra å kjøre på jobb med en passasjer når man ikke må kjøre ekstra omvei for å plukke vedkommende opp. Eneste grunnen jeg kan se st nettopp han her burde betale er kun fordi han er frekk, men hadde jeg avtalt carpooling med noen som stilte seg langs veien og jeg ikke måtte kjøre mye ekstra for å plukke vedkommrnde opp så hadde jeg ikke krevd betaling. Koster ikke noe ekstra, men den rolige morgenstunden i bilen betyr mye for mange. Jeg ville ofret den for noen som spurte pent og betalte for seg, men ikke den her. Anonymkode: 1a062...279 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. desember 2017 #18 Del Skrevet 18. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Koster ikke noe ekstra, men den rolige morgenstunden i bilen betyr mye for mange. Jeg ville ofret den for noen som spurte pent og betalte for seg, men ikke den her. Anonymkode: 1a062...279 Som sagt man kan kjøre forbi og drite i å plukke opp personen. I praksis så haiker han jo. Jeg tar aldri opp haikere 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 18. desember 2017 #19 Del Skrevet 18. desember 2017 Hva med å sette på ganke sær og høy musikk i bilen hver gang man ser at han ønsker å sitte på, kanskje han ikke ønsker å sitte på med deg da? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 18. desember 2017 #20 Del Skrevet 18. desember 2017 9 minutter siden, Morten1 skrev: Hvorfor skal eieren av bilen betale for å komme seg til jobb, men snylteren slippe? Vet du hvor dyrt det kan være å ha bil? Man betaler jo allerede for å ha bil. Og som sagt i det kjedsommelige. Jeg er enig i at en som ikke spør eller man ikke har avtslt henting med, men at han bare står der og forventer å bli henta, ikke fortjener å få sitte på til jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå