Gå til innhold

Kan leder nekte ansatte å bruke parfyme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg søke jobb der? Drømmer om arbeidsplass, hvor det er et slikt forbud. Hos oss er det nesten en konkurranse om å spraye mest mulig parfyme. 

Det er like ille som røyk.

Anonymkode: 647ec...724

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vel helt fullstendig idiot sikkert, men jeg mener god helse og sykdomsforebygging går fremfor å lukte godt. Har du noen gang hatt en allergisk reaksjon selv? 

• Liker 2
Skrevet

Skulle ønske parfyme var ulovlig over alt jeg. Det er heller ikke sånn at alle nødvendigvis er allergiske, men mange får hodepine, blir svimle og kvalme av parfyme. Ikke fordi det nødvendigvis lukter så vondt, men fordi det er sterkt. 

• Liker 3
Skrevet

Det er vanskelig å ta hensyn til alle, hele tiden. Feks kan ingen nekte deg å bruke parfyme på butikken, ute på restaurant osv.

Men når du vet at noen av kollegaene dine faktisk er allergiske, så sier det litt om hvor egoistisk du er når du må lage en sytetråd om det. Disse kollegaene dine må på jobb de også, mener du at de skal ha det grusomt hver eneste dag da?

• Liker 3
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Ja, det må være lov av ledelsen å nekte parfymebruk. Vet ikke om jeg har noen forslag til hva du kan bruke for å føle deg mindre "naken", kanskje noen naturoljer er bedre, eteriske oljer. Mulig de også er sterke siden de også inneholder kjemiske stoffer. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rudolp Care sin er mild, verdens første duft som et økologisk og svanemerket. Man må helt innpå noen for å lukte den. Den lukter så mildt og nydelig:)

Anonymkode: 4a834...8a9

Jeg har prøvd flere økologiske, milde, lagd av ett molekyl osv. De som skal være så milde, at flere ikke reagerer på det. Men jeg reagerer på de. Er man allergisk, hjelper det ikke med mild.  

Anonymkode: 7ba12...28e

• Liker 2
Skrevet

Hadde fint droppa parfyme, men å ikke spise løk og hvitløk i ukedagene?? Nei, der går grensa. 

Skrevet

Jeg har kollegaer som går ned for telling med migrene osv. om de blir utsatt for parfyme. Derfor har vi parfymeforbud hos oss. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...