Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips og råd til et par som forsøker å bli gravide? 1 år siden vi ble gravid sist, men endte med tidlig SA desverre. Har vært uten p-piller i flere mnd nå, og har hatt ubeskyttet samleie siden jeg sluttet med pillene. Det som er det største «problemet» her er at samboer jobber turnus borte, slik at han bare er hjemme en uke i mnd, men går forhåpentligvis over til å være 2 uker på, og to uker hjemme snart. I følge appen «Flo» skal jeg ha eggløsning nå. Og idag er dagen hvor jeg skal være mest fruktbar. Han reiste igår, men vi hadde samleie flere ganger før og i helgen og i går. Er det noe som kan gjøre det «lettere» å bli gravid? Går på folsyre.

Anonymkode: 22d04...bdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en fordel at sædcellene er «på plass» før egget slipper, så det høres ut som dere har en god mulighet denne gangen. Jeg vil anbefale deg å ta EL-tester og/eller å tempe, slik at du får god oversikt over EL. Jeg har tempet i to sykluser nå, det er virkelig ikke så stress som mange skal ha det til. Det hjalp meg til å oppdage at lutealfasen min var for kort for å bli gravid, så i denne syklusen har jeg også brukt progesterontilskudd, som forlenget lutealfasen. Sitter her nå på 13dpo og det jeg trooooor er en positiv test. 

Anonymkode: 6050e...3c2

Skrevet

Beina og baken i været en stund etter samleie :)

Anonymkode: ad739...52c

Skrevet

Riktig innstilling. Null stress. Bare la naturen gjøre sitt, den trenger virkelig ikke at vi blander oss inn. Lykke til. 

Skrevet
11 timer siden, Gakkepus skrev:

Riktig innstilling. Null stress. Bare la naturen gjøre sitt, den trenger virkelig ikke at vi blander oss inn. Lykke til. 

Nei, men man må treffe el da, så med mann på turnus kan det hende det lønner seg å blande seg bittelitt inn med feks el-tester eller temping. Appene er ikke alltid nøyaktige, de tar utgangspunkt i snitttall. Noen har el tidligere eller senere enn snittet. Samleie bør (må) skje før el for å bli gravid,  i dagene etter er det poengløst ifht graviditet. Så sjansen øker jo litt med å legge inn aksjene før el ;) 

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om jeg forstår deg riktig, men har du nå prøvd i over et år sammenhengende uten å bli gravid? For da har du rett til utredning, jeg kan anbefale å bare begynne med det, for ting kan fort ta litt tid...

Lykke til!

Anonymkode: 1a894...79e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg forstår deg riktig, men har du nå prøvd i over et år sammenhengende uten å bli gravid? For da har du rett til utredning, jeg kan anbefale å bare begynne med det, for ting kan fort ta litt tid...

Lykke til!

Det krever aktiv prøving i et år, det høres det ikke ut som om ts har gjort, siden hun skriver "flere mnd uten piller". 

Anonymkode: f70ee...728

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en fordel at sædcellene er «på plass» før egget slipper, så det høres ut som dere har en god mulighet denne gangen. Jeg vil anbefale deg å ta EL-tester og/eller å tempe, slik at du får god oversikt over EL. Jeg har tempet i to sykluser nå, det er virkelig ikke så stress som mange skal ha det til. Det hjalp meg til å oppdage at lutealfasen min var for kort for å bli gravid, så i denne syklusen har jeg også brukt progesterontilskudd, som forlenget lutealfasen. Sitter her nå på 13dpo og det jeg trooooor er en positiv test. 

Anonymkode: 6050e...3c2

Tusen takk! Skal få kjøpt inn el-tester og få tempet om menstruasjon kommer i julen. 

Gratulerer så mye forresten, håper testen er veldig positiv <3

ts

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beina og baken i været en stund etter samleie :)

Anonymkode: ad739...52c

Hver gang, hehe🙈

ts

Skrevet
18 timer siden, Gakkepus skrev:

Tusen takk!

ts

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til!

Har ikke prøvd sammenhengende i et år nei, men for et år siden var sist jeg hadde SA, og etter det har jeg brukt p-piller flere mnd, men har nå vært uten i flere mnd pga vi vil prøve å få barn :-)

tusen takk!

ts

Skrevet

Turnus er kjipt når man prøver å bli gravid altså ... det kan være vanskelig nok når begge er hjemme til enhver tid!

Med all respekt, "la naturen gjøre sitt, den trenger virkelig ikke at vi blander oss inn" er tull og tøys. Sånt sier bare folk som blir lett gravide og dermed tror de har skjønt noe som andre ikke skjønner. Det er MANGE som har vanskeligere enn andre for å bli gravide av ulike grunner, og når man ikke er så heldig å være superfruktbar, er det all grunn til å gjøre det man kan for å gi seg selv best mulige sjanser i hver eneste syklus. Selv prøvde jeg "null stress"-metoden i flere måneder uten resultat, men først da jeg tempet og testet på alle bauger og kanter ble det klaff.

Kanskje du finner litt å tenke på her, HI? http://hvordanbligravid.com/10-tips-bli-fortere-gravid/

Lykke til! :klem:

Anonymkode: 09184...4ed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...