Gå til innhold

Tekstilgjenvinning HM/Lindex/Kappahl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med å levere inn gammelt tøy til HM, Lindex eller Kappahl? Ser at det står at man skal levere inn tøyet i en lukket pose så får man rabatt på neste kjøp, men hvor full må posen være? Må den være helt stappfull eller kan jeg levere inn en halvfull pose med 5-6 plagg? Bor nærmere kjøpesenteret enn der det er en Uff-container, så hadde vært fint om butikkene tar i mot. 

Anonymkode: 4ebb9...f5d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har erfaring med å levere inn gammelt tøy til HM, Lindex eller Kappahl? Ser at det står at man skal levere inn tøyet i en lukket pose så får man rabatt på neste kjøp, men hvor full må posen være? Må den være helt stappfull eller kan jeg levere inn en halvfull pose med 5-6 plagg? Bor nærmere kjøpesenteret enn der det er en Uff-container, så hadde vært fint om butikkene tar i mot. 

Ordningen er ny for meg. Hvor har du funnet info om den? Må klærne være kjøpt i de butikkene de tilbakeleveres til? 

Jeg vet at fretex syr nytt av gammelt. 

Anonymkode: edad1...8db

Skrevet
På 18. desember 2017 den 15.12, AnonymBruker skrev:

Ordningen er ny for meg. Hvor har du funnet info om den? Må klærne være kjøpt i de butikkene de tilbakeleveres til? 

Jeg vet at fretex syr nytt av gammelt. 

Anonymkode: edad1...8db

Du kan lese om det her:

https://www.kappahl.com/nn-NO/om-kappahl/barekraft/produktansvar/tekstilinnsamling/

http://about.lindex.com/no/lindex-satser-stort-pa-tekstilgjenvinning/

http://www.hm.com/no/inspiration/ladies/bring-it-on

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet

Gammel tråd men er det noen som gjør dette? Hvor mye leverer du in og hva får du? 

Anonymkode: d9474...82b

• Liker 1
Skrevet

Har levert inn bæreposer med klær til HM sånn dann og vann de siste par årene. Før hadde de begrensing på 2 poser men ikke nå lenger. (Ikke på min HM iallefall). Får rabattkupong på 10%. Ikke alltid jeg bryr meg om å få den kupongen. De tar imot klær fra alle merker. Fin ordning. Kid har også begynt å ta imot brukte tekstiler; håndklær, sengetøy etc.. 

Anonymkode: c9d0c...710

• Liker 1
Skrevet

Meg igjen.. mine poser er sånn 3/4 fulle. Slik at jeg får knyttet dem igjen. Vet ikke hvor fulle de må være. Ingen har sjekket her iallefall. Jeg legger dem oppi boksen for gjenvinning inne i butikken bare. 

Anonymkode: c9d0c...710

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vet dette er gammel tråd, men ville høre om noen vet om kappahl og hm fortsatt tar imot klær og gir deg rabattkupong? 😊

Anonymkode: ca451...98b

AnonymBruker
Skrevet

Hm gjør i hvert fall det.

Anonymkode: c68a0...ee3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...