Lammelåret Skrevet 18. desember 2017 #1 Skrevet 18. desember 2017 Jeg er nysgjerrig på hvor mange dager dere spiser julemiddag? Spiser dere alle middagene hjemme hos dere selv eller blir dere invitert på julemiddag hos andre? Orker dere å spise samme rett flere dager i løpet av desember?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #2 Skrevet 18. desember 2017 Blir 2 runder pinnekjøtt (julaften og nyttårsaften, hos ho mor), en dag med kalkun hos tante, og en dag med rudolf hjemme hos oss. Anonymkode: 525d1...78c
Lammelåret Skrevet 18. desember 2017 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Blir 2 runder pinnekjøtt (julaften og nyttårsaften, hos ho mor), en dag med kalkun hos tante, og en dag med rudolf hjemme hos oss. Anonymkode: 525d1...78c En dag med Rudolf, hva betyr det? 1
Byjenta! Skrevet 18. desember 2017 #4 Skrevet 18. desember 2017 I år blir det 3 dager med julemat, gleder meg
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #5 Skrevet 18. desember 2017 Kommer an på hvor mange familieselskap som arrangeres det året. Spiser alltid julemat lille julaften, julaften, 1. og 2. juledag, og så blir det gjerne en julemiddag til i romjulsdagene hvis det dukker opp invitasjon eller vi har noe i kjøleskapet vi ikke har brukt. Nyttårsaften varierer litt, spiser alltid noe ekstra godt, men ikke nødvendigvis julemat. I fjor spiste vi hummer. Jeg kan fint spise samme rett flere ganger. I år har jeg allerede spist både pinnekjøtt og juletorsk på julebord, men tar gjerne en runde til i julen. Ribbe er jeg ikke så glad i, så blir skuffet om det serveres flere ganger, men det sklir ned. Jeg er mest glad i fiskeretter som rakfisk og lutefisk. Anonymkode: bebb1...1f5
Arkana Skrevet 18. desember 2017 #6 Skrevet 18. desember 2017 Ribbe julaften, kalkun første juledag og rester 2. juledag. Ellers i romjulen er det helt tilfeldig hva vi spiser, men det er sjelden typisk julemat. Vi spiser alle middagene hjemme. Jeg kan fint spise samme rett flere ganger, forutsatt at det er en rett jeg liker selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #7 Skrevet 18. desember 2017 6 timer siden, Lammelåret skrev: En dag med Rudolf, hva betyr det? Reinsdyr Anonymkode: 525d1...78c 1
Lammelåret Skrevet 18. desember 2017 Forfatter #8 Skrevet 18. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Reinsdyr Anonymkode: 525d1...78c Joda, men i hvilken form?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #11 Skrevet 19. desember 2017 11 timer siden, Lammelåret skrev: Joda, men i hvilken form? Som i steik, er det virkelig så nøye da? Kalkunen er i form av hel kalkun, og pinnekjøttet kuttet i hele pinner. Makan. Anonymkode: 525d1...78c 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #12 Skrevet 19. desember 2017 I år blir det pinnekjøtt en gang før julaften, ribbe til jul, ørret 1. juledag (tradisjon hos oss), middagsgjester 2. juledag (vet ikke om det blir julemat), og en dag med rullepølse. Pleier også ha en dag med rester, ribbe og diverse annet. Så det blir vel kanskje 5 dager? Anonymkode: ac5c7...edc
Leo Skrevet 23. desember 2017 #13 Skrevet 23. desember 2017 Vanligvis 3 - 4 ganger. Ribbe på julaften, pinnekjøtt en gang i løpet av romjulen og kalkun på nyttårsaften. Ofte blir det også en omgang julemat av ett eller annet slag før jul.
Gjest Linaria Skrevet 24. desember 2017 #14 Skrevet 24. desember 2017 Vi var i Norge tidligere i desember og da var vi på julefest hvor det ble servert ribbe. I dag lager vi kalkun med masse tilbehør og i morgen blir de juleskinke. Jeg er selv ikke noe glad i norsk julemat og kjæresten min er irsk, så vi følger hans mattradisjoner, med en god del bidrag fra meg.
BiancaH96 Skrevet 24. desember 2017 #15 Skrevet 24. desember 2017 Pleier å spise julemat til og med 2. juledag, deretter er det tilbake til "vanlige" middager. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #16 Skrevet 25. desember 2017 Julemat på julaften, 1. juledag og nyttårsaften er ikke så fan av noe julemat, så for min del kunne vi godt la være, men jeg bøyer meg for demokratiet.. Anonymkode: 85da9...a0d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #17 Skrevet 25. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Julemat på julaften, 1. juledag og nyttårsaften er ikke så fan av noe julemat, så for min del kunne vi godt la være, men jeg bøyer meg for demokratiet.. Anonymkode: 85da9...a0d - glemte å si at vi spiser pinnekjøtt hjemme hos oss på julaften, familiebesøk med ribbe 1. juledag, og pinnekjøtt hjemme hos oss igjen på nyttårsaften. Anonymkode: 85da9...a0d
Gjest GoldenLioness Skrevet 25. desember 2017 #18 Skrevet 25. desember 2017 På 18.12.2017 den 13.44, Lammelåret skrev: Jeg er nysgjerrig på hvor mange dager dere spiser julemiddag? Spiser dere alle middagene hjemme hos dere selv eller blir dere invitert på julemiddag hos andre? Orker dere å spise samme rett flere dager i løpet av desember? Spiser kun julemiddag og da vegetar. Er ikke så glad i julemat. Spiser litt julesmåkaker(biscotti og ingefær kjeks som svigers lager) og endel epler med vaniljeyoghurt og kanel. Ellers spiser jeg min vanlige mat.
Biloba Skrevet 25. desember 2017 #20 Skrevet 25. desember 2017 Typisk pinnekjøtt julaften og nyttårsaften, og gjerne en dag svineribbe og evt 1 dag kalkun i romjul el første nyttårsdag. På min side av familien er det noen andre faste middager som går igjen første og andre juledag hos mine foreldre, mens hans familie bryter opp etter brunch på første dag. Det er flyavstand mellom slektene, så vi feirer annethvert år med hver side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå