Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Medrain
Skrevet

Har noen av dere damer som elsker høye heler på skoene like mye som meg et tips som kan hjelpe til med at enkelte sko blir bedre å gå i?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

På apoteket kan du kjøpe noen 'puter' som er spesielt designa for det!

Gjest MedRain
Skrevet

Åå...det visste jeg ikke. Tusen takk :)

Skrevet

For det første: Kjøp en stor, stilig veske hvor det er plass til et par joggesko. I alle tilfeller hvor det er mulig har du de høyhelte i vesken og joggeskoene på bena.

Når du først "må" ha de høyhelte på bena, så unngå strekninger over 2 - 300 meter. Hvis det ikke er så viktig å se bra ut bytter du til de i vesken. Hvis det er vså iktig, tar du taxi.

Sist, men ikke minst, kjøp de høyhelte skoene/støvlettene med omhu: 10 - 13 cm. hel klarer ingen å stå/gå med. 5 - 7 cm. kan man gå litt med og stå en stund i. Det beste er å kjøpe sko/støvletter av høy kvalitet med 4 - 6 cm hel. En godt sydd sko/støvlett får helen til å virke høyere enn den er samtidig som vekten fordeler seg jevnt i skoen og gjør den OK å gå i. Et tips her er at jo bedre skoen/støvlen kjennes på forfoten, jo høyere heler vil du "tolerere".

Gjest Daniella_
Skrevet

Disse putene som GreenSky snakket om hjelper veldig da det er under foten foran man får mest vondt.

Ellers hør på Leo! :)

Skrevet

De putene fra apoteket (Scholl Party Feet) hjelper litt, men jeg har noen liknende fra skobutikk, bare at de er i samme stoff som vanlige skosåler, og de er mye mer behagelig. Med tilstrekkelig promille innabords klarte jeg å stavre meg av gårde i støvletter med stiletthæler i ca 1 km uten at føttene døde. Disse putene kostet meg ca 40 kroner.

Skrevet

Jeg har slike puter i silikon lignende materiale kjøpt på en bandasjist butikk - vidunderlig

Klems Charmina :wink:

Skrevet

Dyre sko. Et hav av forskjell.

Skal du kjøpe billige, så sørg i det minste for å prøve dem skikkelig inne i butikken.

Gjest Anonymous
Skrevet
De putene fra apoteket (Scholl Party Feet) hjelper litt, men jeg har noen liknende fra skobutikk, bare at de er i samme stoff som vanlige skosåler, og de er mye mer behagelig. Med tilstrekkelig promille innabords klarte jeg å stavre meg av gårde i støvletter med stiletthæler i ca 1 km uten at føttene døde. Disse putene kostet meg ca 40 kroner.

Finnes disse putene i de fleste skobutikkene? Jeg var innom DinSko, med de hadde dem ikke :-?

Skrevet
Dyre sko. Et hav av forskjell.

Enig her.

Nå vet jeg ikke hva du, Laban, mener med dyre sko, men jeg merker stor forskjell bare ved å investere noen hundrelapper mer.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har hatt mest lykke med å kjøpe støveletter med høy hæl et nummer for store, og på Bianco sist kjøpte jeg noen gele"puter"

Virkelig gode. :-)

Skrevet

Finnes disse putene i de fleste skobutikkene? Jeg var innom DinSko, med de hadde dem ikke :-?

De finnes i hvertfall i skobutikker med skikkelig utvalg (og da vet jeg ikke helt om Din Sko teller, de virker ikke alltid like kompetente der)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg greier stort sett å bruke høyhælte sko uten store problem, men til de parene som ikke er så komfortable;

-Til høyhælte pensko bruker jeg geleputene fra Scholl.

-Til høyhælte støvletter/sko bruker jeg såkalte "halvsåler"/puter som ligger fremst på foten. De fåes kjøpt i de fleste skobutikker.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte slike puter fra apoteket for en tid tilbake, men fikk ikke til å bruke dem... De putene er jo designet for å ligge under hælen, mens der jeg får vondt av høye hæler er framme under foten, rett bak tærne ("putene" der liksom...). Legger dere Scholl-putene framme i skoen, eller er det bare jeg som får vondt på en unormal plass...? Vil også klare å bruke sko med hæler! :-(

Skrevet

De putene skal jo legges fremst i skoen, ikke under hælen? :o

Uansett, slike halvsåler med samme fasong som geleputene synes jeg funker mye bedre i støvletter eller lukkede sko, for de er tykkere og mykere, så gir mer demping. Tror mine kostet ca 40 kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...