Gå til innhold

Taktikk i brudebutikken!?

Maggie74

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Til alle gifteklare jenter/damer.

Et Kjempe tips er Mariann's Systue I tønsberg.

de har mange flotte kjoler og en kjempe bra betjening, disse jentene kan faget sitt! og ikke minst....de er skreddere og....

Lykke til Hilsen Line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må også på det varmeste anbefale Kristins brudesalong i Lillestrøm! Gjennomført service på alle som jobber der (det er ikke en selvfølge har jeg erfart). Og de er bestandig diskré. Har du bedt om å prøve en kjole de kanskje ikke syns du kler så godt, så henter de bare en annen modell de tror du vil se bedre ut i. Har aldri hørt at de har sagt noe negativt til verken meg eller andre kunder (om kroppen) når jeg har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Fikk nesten lyst til å ta en tur på Solli for å se. Dersom det kom en ti stk store jenter innom der i løpet av en ukes tid, så skjønner de kanskje at de taper en del penger. (Men for all del. Jeg skal IKKE handle.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggie 74:

Jeg skjønner deg når du ikke vil tape de pengene! Det er jo tusen kr. ut av vinduet! Men du kan jo alltids vurdere om det er verdt det. Er du heldig å har råd til å tape tusen kr (jeg hadde ikke hatt det) kan du jo koste på deg gleden ved å fortelle dem at du ikke ønsker å handle der da du har fått eksepsjonelt dårlig behandling der!! Og at det er grundig omtalt på forumet her og det er jo ikke noe bra reklame for dem!!!!

De burde få vite det uansett!! Jeg blir så provosert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som jobber i disse butikkene som helt vet hva service er. Noen kunne trengt et "smilekurs" og andre er direkte frekke!

Nå er jeg en helt standard str. 38, men jeg har allikevel opplevd et mareritt av en brudesalong. Butikken förte kun italienske kjoler, og gud vet hva str. 38 i italienske kjoler tilsvarer, men jeg har forstått at 44 tilsvarer vår skandinaviske 38. (så da blir vel 38 ca. 32???) Når jeg fortalte at jeg brukte str 38, dro hun fram nöyaktig det...italiensk str 38. Da hun forsto at det ikke var sjans på å få meg inn i dette fikk jeg först beskjed om at jeg burde slanke meg ca. 10 kg, og etterpå fortalte hun at hun var dritt lei disse damene som forsökte å lyve av seg noen störrelser...! Hva gir dere meg for den?

Nei, dersom ikke servicen er slik at du föler deg fornöyd, ikke kjöp noe! Gi dem heller klar beskjed om at du var egentlig tenkt å bruke 25.000 på kjole, men nå tar du pengene med deg et annet sted.... Det skulle vel bli en annen lyd i pipa da, tenker jeg!

Lykke til, og håper du finner både en kjole og en brudesalong du er fornöyd med!

Angelina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marte!

Jeg har desverre ikke råd til å gå et annet sted. Seff.. kunne jo sjekket hvor mye det kostet å leie andre steder og regnet på det. Men jeg har alltid hatt problemer med å fortelle butikkfolk hvordan jeg føler, vil liksom ikke tråkke på tærne demmers. Kanskje jeg burde bli flinkere. Jeg tror jeg vil si det til dem hvis de fortsetter med å være så ekle.

Maggie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maggie 74:

Da skal du jo selvfølgelig ha kjolen også!

Hvis du ikke er flink til å si ifra, prøv å ta på deg en overlegen mine! Drit i dem! Ta med en god venn neste gang som kan backe deg opp, ta på dere overlegne miner begge to, eller flere! Det er dem det er noe feil med og ikke deg!!! Fokuser på den du tar med deg og ikke dem. Prøv å tenke på hvor mye de taper på å oppføre seg sånn, mange leser jo dette på forumet før de går å prøver kjoler. Dette er dårlig reklame for dem! Prøv å godte deg litt over det dersom de har en slik holdning neste gang du er der.

Kanskje de er bitre damer som ikke har funnet drømmemannen selv! Tenk på alle oss på forumet som tenker at de er teite og du har krav på god service.

Rett ryggen neste gang Maggie, vi synes du er flott!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært borti samme situasjon, bortsett fra at jeg er tynn. Da jeg var å prøvde kjole, fikk jeg bare høre " Gud hvor tynn du er osv." Er det noe jeg hater, så er det akkurat det! Jeg kan ikke noe for at jeg er så tynn, jeg spiser som en kval, men legger ikke på meg. Og kjolene hun kom med, passet iallefall ikke til meg. Men jeg gikk til en annen butikk, og der fant jeg drømmekjolen, perfekt til meg!

Jeg mener at de butikkene som ikke kan oppføre seg proffisjonelt mot kundene sine, bare skal boikottes. Jeg betaler i hvertfall ikke 10000 kroner til en dame som bare fornermer meg! Og gjett om jeg har fortalt hvordan jeg ble behandlet til alle jeg kjenner, så hun har nok mistet en del kunder, ja!

Uansett, om man er tykk eller tynn eller midt i mellom, så finnes drømmekjolen der ute, og man behøver ikke å ta i mot slik "service" !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan utvalget er i store str., men jeg har fått helt super service på Carinas brudesalong i Hønefoss. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Angelina:

Italienske størrelser er ca. 4 str. mindre enn våre. Dvs. 38 minus 4 = 34 i norsk størrelse. Dette burde ekspedistrisen ha forstått når du svarte "38". Hun burde derfor automatisk ha plukket frem en kjole i str. 42 (eventuelt 44). Feilen var ene og alene hennes feil! Og selv om hun kanskje ved en feiltagelse ga deg feil størrelse, så er det jo uhørt å komme med slike tåpelige kommentarer! Jobber selv litt i butikk. Vet at man kan ønske kundene til peppern gror enkelte ganger, men så pass hjerne må man da ha at man vet at man ikke får solgt noe på den måten! Helt utrolig! icon_eek.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...