Gå til innhold

Taktikk i brudebutikken!?

Maggie74

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter og lurer. Jeg er ikke spesielt tynn..heller ganske kraftig, har relativt stor mage. Bruker størrelse 46 som regel. Uansett.. jeg er jo veldig klar over hvor stor jeg er, men er det ikke litt utaktisk av en butikk hvor jeg skal prøve kjole å gi inntrykket av at de knapt nok har kjoler i 'stoooore størrelser'. De kjolene hun fant fram var for store. Jeg fant fort den kjolen jeg synes jeg kledde, men jeg føler meg fremdeles litt tråkket på, på en måte. Kanskje bare nærtagende...

Maggie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ekspeditrisene bør være så profesjonelle at de finner kjoler som passer. Dessuten bør de være forsiktige med hva de sier. Selv fryktet jeg at jeg var for stor til å finne kjole, men ekspeditrisene fikk meg til å føle meg normal i størrelse og fant perfekte kjoler til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette følte jeg spesielt i en butikk på egertorget i Oslo. Men på resten av butikkene har de hatt bra utvalg og jeg har fått god hjelp. Brudespesialisten og brudesalongen i Drammen er kjempeflinke og har mange flotte kjoler for oss som har fine former icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kommer da med motsatte opplevelser.

Maken til service jeg fikk i en av brudealongne i Drammen skal man lete lete lenge etter. Kjempedårlig.

Jeg fikk nesten ikke prøve kjolen og il slut så sa jeg til damen det er svært så streng du er. I forhold til utvalget i Oslo så er det lite, tro jeg holder en knapp på Kristins i Lillestrøm. Jeg er selv stor jente og der var det et uttall av kjoler å velge mellom.

Endte opp å kjøpe kjolen min på egertorvet, og synes vel egentlig ikke at servicen var så bra. Men kjolen var billigerer der enn et annet sted jeg kikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Selv synes jeg ikke de har så god service på Brudesenteret i Drammen. Her synes jeg også utvalget av kjoler var dårlig.

Jeg fant kjolen min på Brudesenteret og der hadde de virkelig kjoler i alle størrelser. Selvom jeg er kraftig var det ikke noe problem å finne kjole og jeg hadde masse å velge i der. Servicen var også kjempegod og ekspeditrisene fant kjoler og ordnet sånn for meg! Ble kjempegodt mottat der og unner dem skryt for god service!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet lite tips.

Min erfaring er at de er ytterst få personer i brudesalongen som vet hva som kler din kropp hvis du er utover eller innover normalen *S* Og selv om man er stor så skal man ikke ta ha som helst, og en del salonger så har de ikke peiling. I dammen på brudespesialisten viste de meg et bilde av en kjole il store damer og spurt om jeg likte denne og om de skulle betille den inn. Kjolen var en gammldags bløtkakekjole i blankt stoff og med folder i livet. JA , gjør det sa jeg den var fin.

Håper de brenner inne med denn kjolen, vi har bare store kropper det er ikke noe i vegen med hodene våres. Selv fant jeg min drømmekjole, som jg trodde jeg aldri skulle finne, den var lankende ga meg kurver på de rette stedene og magen virket mindre. Jeg var bare flott. Kjolen henger her enda den og jeg har fått sydd opp festkjoler i samme fasong.

Så moralen er formfulle jenter, pass opp på hva de prøver å selge dere, og hold deg unna rynker. Det er for bestemødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, litt taktfulle bør de være. På Brudekjolen i Oslo fikk jeg høre at jeg hadde kraftige armer...det har ingen sagt til meg før, men nå tenker jeg mye på det..snufs...og jeg bruker bare størrelse 38!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Viktig at man får en kjole man liker og som kan virke slankende. Se ordentlig i speilet på deg selv og hvordan du tar deg ut + ha med noen som kan hjelpe deg (forlover)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som helt klarer å si de rette tingene nei.

Jeg var i en salong og prøvde kjoler. Et av mine problemer er at jeg har ganske så små pupper, og skulle ønske jeg hadde litt mer normale så jeg kunne fylle ut en kjole.

Uten at jeg sa noe om dette til damen i salongen, sa hun at om noen år, etter jeg har fått barn vil nok puppene mine fylle kjoler litt bedre.

Og jeg som har en sønn på 6 år og en datter på snart 3!

Gjett om jeg har satt igang med å spare til nytt frontparti icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sånn oppførsel av ei ekspeditrise hadde ikke jeg godtatt! Da hadde jeg sagt i fra og iallfall ikke ordnet med kjole der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil foreslå Kristins mellom Lillestrøm og Strømmen. De har kjoler i alle størrelser og er veldig flinke til å se størrelser uten å tråkke noen på tærne. De forteller hva de synes om kjolene på deg også på en fin måte. Jeg var der en dag det var tre størrelser av oss å prøvde. En dame i str 46, hun ble sååå nydelig. De var så flinke å hjelpe henne med kjole, så ut som hun følte seg bra også. Men jeg synes de er flinke med alle. Ikke sa de noe om mine flate bryster eller korte ben heller. De bare nåla inn kjolen som om det var den naturligste ting iverden!

Er overrasket over at så mange har dårlig erfaring med brudesalonger!! Det er dårlig gjort! Det skal jo være en stor greie å finn kjole, og vi betaler jo en masse for det også!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristin som er foreslått her er et supert sted og et utrolig bra utvalg.

Glem butikken i Drammen, ta dere en kjøretur og finn mange flere kjoler å vlege mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en kjole jeg likte der, dah, og måtte betale depositum umiddelbart (dette er sikkert normalt, men det burde hun vel opplyst da jeg spurte om priser på leie og slikt?). Problemet er at jeg gruer meg til jeg skal tilbake å få sydd kjolen så den passer meg. Hvis hun sa sånne rare ting da jeg prøvde kjolen, hva vil hun vel ikke si når den skal syes.. selvom den skal syes _inn_. (tiltross for min store størrelse har jeg timeglassfasong, så kjolen må syes inn i livet.) Har egentlig lyst å finne kjole et annet sted, men da taper jeg de 1000 kr jeg har betalt. Blir smådeppa av tanken! Slik jeg ser det så har jeg ingenting jeg skulle sagt lenger, må bare finne meg i tingenes tilstand.

Maggie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg først skulle ut og lete etter kjole havnet forloveren min og jeg på Lotta i Tromsø. Kommer fra Tromsø, så vi benyttet anledningen da jeg var hjemme på besøk.

Damen der tok fra meg all glede med å finne kjole, og hun fikk meg til å vegre meg mot å prøve flere kjoler. Og jeg bruker 38!

Det første hun sa til meg var at du er altfor liten, også er du ganske rund, så deg blir det vanskelig å finne kjole til, faktisk tror jeg ikke at vi har noe inne som kan passe deg.

Kjøpte selvfølgelig ingen kjole der.

Men jeg har virkelig hatt problemer med kjoleprøving etter dette, men heldigvis har jeg funnet en jeg synes er ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leid meg brudekjole på brudesenteret i Drammen og syntes de var helt ok. Jeg gikk lenge å kikket for meg selv før jeg fant den kjolen jeg likte best, prøvde den og ble veldig fornøyd. Jeg har store pupper og det er ikke alltid det letteste det heller og jeg sliter ofte med å finne noe som sitter pent, men var som sagt heldig med kjolen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på oksnes i Ålesund, og der har de ikke peiling hva som kler deg! For det første hadde de dårlig utvalg, og det var få jeg likte. Det var få som passet fint, og deres svar var at jeg burde bare ta den kjolen siden den passet, selv om jeg ikke likte den! og de hadde heller ikke tenkt å bestille inn flere kjoler!

nå får jeg sydd meg kjole på Håndverk og høytid, og der er de ærlige og sier hva som passer, og hva slags stoff som vil ligge fint etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ymse erfaring med kjoleprøving.

Det verste var en butikk ved Solli Plass.

Ekspeditrisen så ikke ut til å "forstå" at JEG kom inn der for å prøve kjole!

Til slutt gikk hun motvillig bort til tilbudssativet og fant fram en kjole uten en eneste perle/broderi. Fasongen var fin, så jeg gikk med på å prøve den. Det var den eneste kjolen de hadde i stor størrelse, men jeg ville gjerne se på de andre kjolene i butikken likevel, med tanke på at det går an å bestille. Til slutt fant jeg drømmekjolen(har prøvd den tidligere på Christiane), og spurte pent om jeg kunne få se på den. Det fikk jeg til nød lov til. I mellomtiden hadde det kommet inn en annen dame i butikken. Hun var stylist og var innom for å låne en kjole til et show. Da jeg sa at dette var min drømmekjole, sa denne damen seg enig i at den var flott, men vet dere hva ekspeditrisen sa? Er ikke den litt for voldsom for deg da? (Kjolen er helt enkel, A form med noen perler øverst og et lite slep bak.)

Akkurat som om ikke jeg har lyst til å være fin og elegant på vår store dag, selv om jeg er stor?!!!!

Før jeg gikk spurte jeg henne om prisen på kjolen, men den kunne hun selvfølgelig ikke gi meg, for: "enkelte leverandører tar ekstra betalt for å levere kjoler i SÅ store størrelser, for de bruker jo så mye ekstra stoff!!!"

Da jeg gikk ut derfra var jeg i skikkelig dårlig humør, men bestemte meg for at hun ikke skulle ødelegge for meg, og gikk rett ned til Christiane og beviste for meg selv at kjolen er som sydd for meg!!!

Det er helt klart veldig stor forskjell på servicen i butikkene! Litt rart egentlig når man tenker på hvor mye man kan komme til å legge igjen i en slik butikk HVIS man velger å kjøpe kjole der!!!

Lykke til med kjole-leting!

Klem fra Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...