Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #1 Skrevet 2. februar 2005 Noen som har tips til noe jeg kan lage for å pynte opp på veggen.Som du skjønner er jeg ikke spes kreativ,så jeg kan ikke male/tegne et bilde selv.skal helst komme litt billig ut av det også
Gjest annema Skrevet 2. februar 2005 #2 Skrevet 2. februar 2005 Noen som har tips til noe jeg kan lage for å pynte opp på veggen.Som du skjønner er jeg ikke spes kreativ' date='så jeg kan ikke male/tegne et bilde selv.skal helst komme litt billig ut av det også [/quote'] Klart du kan male. Kjøp noe akvarellpapir og akvarellmaling. Vel hjemme igjen så væter du papiret (enten med pensel eller fille)...så påfører du fargene uten mål og mening (før papiret tørker)....og så strør du på litt salt...helst sjøsalt for det gir finest virkning....og viola...du har et kunststykke. Lykke til...du kan male!
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #3 Skrevet 2. februar 2005 jeg kjøper ikea rammer og maler på de selv, og da blir de så fine at det ikke spiller noen rolle hilket bilde som er i den. Eller kjøp svart hvit film og ta bilder av pene ting i nabolaget ditt..
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #4 Skrevet 2. februar 2005 Jeg har også en veggflate jeg må fylle. Men den er STOR, og jeg vurderer å henge opp en gjenstand som er dekorativ. Var sammen med en fyr en gang som hadde funnet store brukte, rustne sirkelsagblad med tagger (sikkert fra 50 cm til 1 m i diameter), en 5-6 stk av dem, og hengt opp på veggen. Dette var utrolig tøft, og nå har jeg også lyst til å lete etter noe slikt! (men vet ikke helt hvor jeg kan finne brukt jernskrap som skal kastes... ingen treff på internett iallefall...)
Mulle7 Skrevet 2. februar 2005 #5 Skrevet 2. februar 2005 Du kan ta noe dekorativt stoff som passer inn i interiøret for øvrig, putte det i en ramme og henge opp. Evt. kan du ta flere utsnitt av stoffet og henge det i flere rammer ved siden av hverandre i en rekke, eller i en gruppe med f.eks. 4 stk.
Gjest porselen Skrevet 2. februar 2005 #6 Skrevet 2. februar 2005 En venninne av meg plukket fra hverandre sin gamle vekkerklokke (gammel type) og laget en montasje av dette til å henge på veggen men en ramme rundt.
wok Skrevet 2. februar 2005 #7 Skrevet 2. februar 2005 Kjøp lerreter på Clas Olson, mal hver og en ensfarvet i forskjellige farger som passer sammen og til interiøret forøvrig. Heng dem opp tett intill hverandre. Fint om de er i ulig størrelse, men sammensatt blir en firkant.
MiniMjau Skrevet 2. februar 2005 #8 Skrevet 2. februar 2005 Kjøp lerreter på Clas Olson, mal hver og en ensfarvet i forskjellige farger som passer sammen og til interiøret forøvrig. Heng dem opp tett intill hverandre. Fint om de er i ulig størrelse, men sammensatt blir en firkant. Oj! Tøft. Driver å pusser opp litt på kjøkkenet mitt. Der er det en stor tom vegg. På stuen likeso.
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2005 #9 Skrevet 2. februar 2005 En venninne av meg kjøpte gamle kjøkkenredskaper på Freetx, som hun limte i kraftige rammer. Ble vanvittig stilig på kjøkkenveggen. Bla, en gammel hjulvisp, sleiver og div andre greier. Hun kom fra det for en hundrelapp.
wok Skrevet 2. februar 2005 #10 Skrevet 2. februar 2005 Kom på noen flere ideer: Hva med å henge opp like eller ulike tallerkner? (opphng fås sikkert på Clas Olson eller lignende steder) Det er jo også fint å henge opp store keramiske fat. Eller ta kopi av et foto i stor størrelse. Kjempetøft i ekstra store størrelser. Printbutikker kan hjelpe med dette. En fin tapet trukket på ramme. Eller klipp opp tapet i strimler i ulik tykkelse, og "flett/vev" dem sammen. Brett kantene inn bak og lim dem, slik at det blir en fin kant. Tegn et mønster (fra et blad eller tapet el, fint med ornamenter) med lim på et lærret. Strø fin sand over før det tørker. Rist av det overflødige når limet er tørt. Kan gjøres negativt også ved å la mønsteret være uten lim. Kanskje to like mønster, et negativt og et positivt...? Finn ting i skuffer og skap, feks gaffel, tannhjul fra en ødelagt dings, knapp osv... Legg dettte utover en plate. Kjøp gipsgassbind på apoteket. Denne deles opp i passe store biter, bøytes med vann og "draperes" over tingene. Blir en nokså kul relieffeffekt. Kan males. Henge et stykke stoff litt ut fra veggen, ha juletrelys bak som skinner gjennom. (Passer kanskje best i vinterhalvåret)
Malou Skrevet 2. februar 2005 #11 Skrevet 2. februar 2005 Her var det mange gode tips! :D Jeg så en gang på et av interiørprogrammene på BBC at det de malte en ganske stor plate med to forskjellige farger spraymaling fra hver sin retningg sånn at gikk mer og mer inn i hverandre jo nærmere man kom midten. Etterpå delte de opp plate i 6 deler og hang de vedsiden av hverandre nesten inntil hverandre på veggen. Ble veldig stilig synes jeg. Selv vurderer jeg å kjøpe noen lerretter og male dem i forskjellige farger som Wok tipser om her.
Gjest gjest1 Skrevet 3. februar 2005 #12 Skrevet 3. februar 2005 Tror jeg må skrive ut denne tråden og ta vare på den, mange gode ideer! Dere er så kreative!!!!!! :-)
Gjest miau Skrevet 3. februar 2005 #13 Skrevet 3. februar 2005 Noe som kan være tøfft i tillegg til et hjemmelaget bilde er å henge opp 3 store , like blomster over bildet!Sånne blomster du kan ha i håret, på jakka osv. Det har jeg gjort, og det er suuper stilig
Gjest miau Skrevet 3. februar 2005 #14 Skrevet 3. februar 2005 Du kan male lerretet ensfarget og bruke potettrykk oppå. Billig og morsomt! Kjøp "malmø"speil på ikea, 15,-stk. Mal de i forskjellige toner av en farge(som matcher rommet), og heng de opp inntil hverandre. Eller kjøp kvadratiske rammer med med litt tykk ramme rundt, malo i forskjellige toner av en farge, svarthvitt foto inni. Finn et bilde du liker(evt i et ukeblad e.l.) og lag din egen versjon av det. Mal/tegn på lerret. Heng opp masse gamle speil på et område av veggen(passer best på soverom eller gang).
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #15 Skrevet 5. februar 2005 Isoporplate som du skjærer i ønsket fasong. Trekk den med stoff, silke eller hva du liker. Festes med stiftemaskin eller noe annet. Du kan plukke kvister ol eller bare ta silkeblomster.
nallemaja Skrevet 5. februar 2005 #16 Skrevet 5. februar 2005 male store lerretsplater(har det på europris) ensfaget og med feks en strek over på tvers på ett bilde, på skrå på et neste osv og heng de opp ved siden av hverandre i store rammer. eller finn et bilde av en pen blomst feks, enten et du har/kjøper eller som du har på et redigeringsprogram på dataen el. forstørr og endre form, høyt og litt smalere, og fremkall/skriv ut i forskjellige farger. feks svart/hvitt med rødskjær, svart/hvitt med blåskjær, gulskjær osv, ramm inn og heng ved siden av hverandre...
Huldra:) Skrevet 14. desember 2005 #17 Skrevet 14. desember 2005 Drar opp denne igjen jeg Trenger flere tips Husker dere den ene leiligheten i serien "nr.19" som gikk på TV2 for en stund siden? Hun ene hadde mal to små, kvadratiske rosa bilder som hang på veggen i stua. De var stilige. Er det forresten noen som har tips til ting man kan sette lys i på veggen?
Gjest KATTAstrofe Skrevet 14. desember 2005 #18 Skrevet 14. desember 2005 Kjøp lerreter på Clas Olson, mal hver og en ensfarvet i forskjellige farger som passer sammen og til interiøret forøvrig. Heng dem opp tett intill hverandre. Fint om de er i ulig størrelse, men sammensatt blir en firkant. ← Jeg kjøpte lerreter på Nille og malte for noen år siden, de ble skikkelig tøffe på veggen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå