AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 Jeg tok en pakke semipermanent farge, altså den som skal gå ut etter 6-8 uker fra Loreal å farget håret mitt i helgen men er ikke fornøyd! Kan jeg ta en ny farge over? Vil en brun farge bli brun, når håret mitt nå er omtrent sort, eller må jeg gå for lysebrun for å få mørkebrun farge da? Altså skal jeg gå etter fargen på bildet på pakken, eller må jeg ta hensyn til at håret mitt nå er så mørkt at jeg må velge lys tone for å få en mellommørkebrun tone? I instruksjonen på Loreal fargen så står det spesifikk "Om du har farget håret innen de tre siste månedene, skal fargen kun sitte i 15 minutter og ikke 20minutter" , så det betyr vel at det går an å farge på nytt selv om fargen ikke har gått ut men kan jeg gjøre det allerede innen en uke? Vil det skade håret alvorlig så jeg risikerer håravfall eller noe? Håper noen vet Anonymkode: ea466...07c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 Enkelt sagt går det ikke an å farge hår noe særlig lysere. Det jeg vil anbefale er å forsøke å vaske ut så mye som mulig av fargen. Head and shoulders shampo eller zalo funker bra for å vaske ut semipermanent farge, vask håret med dette og skyll ut, og så gjentap. pass på å bruke masse balsam etterpå, for håret blir veldig tørt av dette. Når du har gjort dette vil du forhåpentligvis se att mye av butikkfargen er borte. Det beste da er å få en frisørtime for å få hjelp til å oppnå den fargen du ønsker. Anonymkode: 8f777...e84
Gjest Mass Skrevet 17. desember 2017 #3 Skrevet 17. desember 2017 Har du farget håret ditt før du farget det? Eller farget du på et naturlig hår? Jeg har farget håret mitt mye både med permanent og toning/glansfarge, men har aldri opplevd at den faktisk går ut av håret. Visner i lik linje med permanent (hjemmefarge), men går ikke ut. Sort farge derimot... jeg har aldri opplevd at sort farge hverken visner eller går ut i vask, men det tror jeg kanskje avhenger av om det var farget fra før...? Frisøren sa til meg at glansvask setter seg bedre i farget hår enn i naturlig hår, og siden det skader mindre enn permanent så var det anbefalingen hennes. Men viss det ikke går ut i vask så må du jo kanskje avfarge det. Jeg har bare egenerfaring på dette, så dette er ikke noe jeg har så store kunnskaper om egentlig. Kanskje du skulle gått innom en frisørsalong og spurt dem siden de får se håret ditt også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå