Gå til innhold

Overstått brystreduksjon

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest fortung

Vil bare takke alle som tidligere har svart meg ang brystreduksjon :)

Nå er operasjonen overstått og jeg har det relativt bra. Litt øm og litt vondt, men det må man jo bare regne med :wink:

Enn så lenge har jeg ikke sett resultatet, da det sitter en veldig stor bandasje rundt hele overkroppen. Denne skal av i morgen og da skal jeg inn i sports-bhen. Blir spennende :-)

Ser jo at resultatet er mye mindre bryst og det virker som en lettelse på skuldrene allerede. Ser frem til en sommer der jeg kan bruke klær uten at alle knapper spriker. Og ikke minst skal det bli deilig å kvitte seg med vondt i hode, vonde skuldre og vond nakke 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest turse ikke innlogget

Gratulerer, velkommen i klubben og gled deg til et lettere liv.

Det er nå 3 uker siden jeg har verket i skuldrene, jeg har ikke hatt smerter, arrene er tynne som blyantstreker, det er en uke til jeg kan slutte med bh om natten og jeg tror jeg elsker min kirurg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obspå at arr kan endre seg i lang tid fremover. Jeg hadde nylig en operasjon under armen. Arret begynte så tynt og fint, og jeg tapet i 2 mnd.

Nå har de allikevel dratt seg utover. Tror jeg ville brukt bh om natten lenger fremover for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turse ikke innlogget

Ja jeg kommer nok til å bruke bh om natten i lang tid fremover, men det er deilig å tanke på at jeg kan slippe.

Vet dessverre av erfaring at arr kan bli veldig stygge, så her skal det tapes og pakkes inn i måneder.

Etter at denne operasjonen her har gått så bra som den har, har jeg nå samlet mot og bestilt time for å korrigere gamle arr. Så kanskje jeg blir fin på magen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at denne operasjonen her har gått så bra som den har, har jeg nå samlet mot og bestilt time for å korrigere gamle arr. Så kanskje jeg blir fin på magen og.

Jeg har korrigert et gammelt operasjonsarr, som bulte ut og var mørkelilla. Nå er det mye lenger, mye tynnere, helt flatt og lyst.

MYE finere enn før!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortung
Gratulerer, velkommen i klubben og gled deg til et lettere liv.

Det er nå 3 uker siden jeg har verket i skuldrene, jeg har ikke hatt smerter, arrene er tynne som blyantstreker, det er en uke til jeg kan slutte med bh om natten og jeg tror jeg elsker min kirurg.

Hei

Nå er bandasje fjernet og hjelpe meg, de er jo så små :ler: Tar nok sin tid å venne seg til dette, men de så veldig pene ut. Og jeg merker jo allerede at det ikke er like mye press på mine kjære skuldre.

Fikk beskjed om å sove med BH i 2 uker, lenger om jeg følte for det. Tape skal jeg visst gjøre i 3-4 måneder, og det tror jeg nok at jeg skal også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortung: jeg har sett slike bryster rett etter at bandasjen er fjernet. De ser små ut pga:

1. vane

2. opphovnethet

Om en måneds tid har de nok endret en del fasong og størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått BR :)

Skal du bare teipe i 3-4 md? Jeg har fått beskjed om å teipe i 6 md av min kirurg. Er nå 3 md siden jeg tok BR.

Er nå 2 kg lettere på brystet og virkelig fått et nytt liv etterpå :Hehe:

Gleder meg kjempemasse til sommeren da jeg kan gå med bikini!

Lykke til med nye pupper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fortung
Fortung: jeg har sett slike bryster rett etter at bandasjen er fjernet. De ser små ut pga:

1. vane

2. opphovnethet

Om en måneds tid har de nok endret en del fasong og størrelse.

De er rett så hovne og oppetter halsen ja :ler: Regner med at dette går seg til over noen uker. Størrelsen ser veldig fin ut den, men det er rart med så små allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Gratulerer med overstått BR :)

Skal du bare teipe i 3-4 md? Jeg har fått beskjed om å teipe i 6 md av min kirurg. Er nå 3 md siden jeg tok BR.

Er nå 2 kg lettere på brystet og virkelig fått et nytt liv etterpå :Hehe:

Gleder meg kjempemasse til sommeren da jeg kan gå med bikini!

Lykke til med nye pupper!

Takk :D

Fikk beskjed om tape i 2-4 måneder ja. Men det skader jo ikke å tape ekstra heller. Får se litt hvordan jeg reagerer på tapen også. Hvilken tape bruker du?

Foreløpig ser det veldig pent ut. Gleder meg til å se resultatet når stingene går om en 14 dager. Og jeg gleder meg til jeg kan ta en dusj :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker scanpor. På skrivet jeg fikk med meg anbefalte de Mepiform, men det hadde de ikke på apoteket. Men så sa de på klinikken at det var egentlig det samme hvilken tape jeg brukte så lenge jeg ikke reagerte på den.

Hvor lenge er det siden du tok operasjonen? Jeg kunne ikke dusje på en uke etterpå. Derfor sverget jeg til slike engangs babyservietter. Det var en grei måte å få gjort seg litt ren på uten å slite seg ut så alt for mye. Bevegeligheten var jo veldig minimal den første uka (spesielt i armene).

Hvilke sting må du ta ut? Jeg måtte bare ta ut 4 hjelpesting rundt brystvortene. Resten var innvendige sting som gikk vekk av seg selv. Lykke til når du skal ta de ut ihvertfall. Ikke grue deg, for det gjør ikke vondt (gjorde ihvertfall ikke det med meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

@riel:

Tok operasjonen på tirsdag, og kan få lov til å dusje på lørdag. Har huset fullt av våtservietter og vaskekluter pga de små, så jeg får gjort litt. Men håret er ille nå føler jeg.

Synes egentlig bevegelsen i armene er grei, men skal jo ikke bruke dem. Ikke like lett å huske bestandig :-(

Må ikke ta noen sting ser det ut til. De skal være selvoppløsende alle sammen. Kommer vel til å forsvinne om et par uker. Skal skifte tapen for første gang om 12 dager og da får jeg se arret skikkelig. Ser jo at det er blitt større enn først beregnet, men bedre med arr enn mange kilo som henger foran :D

Jeg bruker scanpor. På skrivet jeg fikk med meg anbefalte de Mepiform, men det hadde de ikke på apoteket. Men så sa de på klinikken at det var egentlig det samme hvilken tape jeg brukte så lenge jeg ikke reagerte på den.

Hvor lenge er det siden du tok operasjonen? Jeg kunne ikke dusje på en uke etterpå. Derfor sverget jeg til slike engangs babyservietter. Det var en grei måte å få gjort seg litt ren på uten å slite seg ut så alt for mye. Bevegeligheten var jo veldig minimal den første uka (spesielt i armene).

Hvilke sting må du ta ut? Jeg måtte bare ta ut 4 hjelpesting rundt brystvortene. Resten var innvendige sting som gikk vekk av seg selv. Lykke til når du skal ta de ut ihvertfall. Ikke grue deg, for det gjør ikke vondt (gjorde ihvertfall ikke det med meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo lett dusje seg fra livet og ned.

Håret kan fixes ved hjelp av snill mann/venninne som vasker det mens man ligger på gulvet med klærne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nå er bandasje fjernet og hjelpe meg, de er jo så små :ler: Tar nok sin tid å venne seg til dette, men de så veldig pene ut. Og jeg merker jo allerede at det ikke er like mye press på mine kjære skuldre.

Fikk beskjed om å sove med BH i 2 uker, lenger om jeg følte for det. Tape skal jeg visst gjøre i 3-4 måneder, og det tror jeg nok at jeg skal også ja.

Hei! Gratulerer med ovestått operasjon! :)

Bare reagerte litt på det du sa om å tape arret. Jeg har tatt forsørrelse og fikk beskjed om å tape i 3-6 mnd for at arrene skulle bli penest mulig. Jeg er 5 mnd post op nå, og taper fortsatt. Arrene mine begynner å bli hvite, men er fortsatt litt lilla. Jeg kommer iallefall til å beholde tapen minst en måned til (den plager meg jo ikke..) Jeg vet at alle kirurger har forskjellig praksis, men jeg ville nok hatt på tape litt lenger enn 3 mnd. Ville bare tipse deg om det! :)

Kos deg på shopping!!!

Hilsen CeeCee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taping har ikke noe med fargen på arret å gjøre, det er for at det ikke skal strekke seg i bredden mens det gror. Arr kan andre seg i inntil 2 år etter en operasjon.

Jeg har også tatt operasjon der man skulle tape, og fikk beskjed om 3 mnd. Å ha det lenger er sikkert ingen ulempe. Mitt arr har imidlertid ikke endret seg siden da (annet enn i farge og synlighet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo lett dusje seg fra livet og ned.

Håret kan fixes ved hjelp av snill mann/venninne som vasker det mens man ligger på gulvet med klærne på.

Det kan være vanskelig å dusje fordi armene (ihvertfall i mitt tilfelle) har så liten bevegelighet.

Mamma hjalp meg å vaske håret, men å ligge på gulvet er ikke å anbefale etter en brystreduksjon, for det å komme seg opp fra liggende stilling er det værste etter operasjonen. fordi det sprenger slik at det føles som at hele brystet skal eksplodere.

Men det går greit å få litt vann i håret hvis en sitter med hodet bakover mot vasken, og noen hjelper å skylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være vanskelig å dusje fordi armene (ihvertfall i mitt tilfelle) har så liten bevegelighet.

Mamma hjalp meg å vaske håret, men å ligge på gulvet er ikke å anbefale etter en brystreduksjon, for det å komme seg opp fra liggende stilling er det værste etter operasjonen. fordi det sprenger slik at det føles som at hele brystet skal eksplodere.

De fleste klarer å holde et dusjhode så man får vasket underlivet.

Og ved å ta tiden til hjelp og litt støtte fra en annen klarer nok de fleste fint å komme seg opp fra gulvet også.

Om bryste føles som det skal sprenge ville jeg anbefalt å tatt litt mer smertestillende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bryste føles som det skal sprenge ville jeg anbefalt å tatt litt mer smertestillend

Det er ikke noe smertestillende kan redusere. Det har med at musklene jobber i samspill, så de anstrengelsene der en må bruke magemusklene, er det helt forferdelig, for det føles som at de henger sammen med brystmusklene, det som en kjenner er brystmuskelen som anstrenger seg, og blodet som flyter ut i brystet. Det er jo derfor mange sover omtrent sittende etter de har hatt en brystoiperasjon.

Jeg dusjet et par ganger uka etter operasjonen, men ellers fikk jeg klare meg med å vaske (men så hadde jeg veldig liten bevegelighet i armene, så alt var et ork. Med en gang noe var av litt tyngde strammet brysmuskelen seg og det var ekstremt ubehagelig.) Hadde armbevegelsen vært litt mer tilstede, hadde jeg dusjet oftere.

Men en må nesten bare kjenne det an på formen hva en klarer og ikke klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...