Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tynnslitt
Skrevet

Heisann!

Jeg trenger litt hjelp, innspill her...før jeg evt gjør noe dumt!

Jeg har langt men tynt hår. Som en gang var tykt og fint, men som desverre har blitt alt for tynt med årene.

Nå har jeg devlis bestemt meg for å fixe opp manken med hair extension. Delvis...

Dvs, jeg har bestillt en "info time".

I kveld dumpet jeg borti en dansk debattside, hvor jeg (desverre) kom over en duskusjon ang akkurat den extension jeg hadde valgt. Sydd/vevd.

Har tidligere lest at den ikke sliter på håret.

Men, iflg denne siden jeg nå har lest: Håret floker seg, kaker seg, mye hår(ens eget) blir "revet" av pga slitasje og gud vet hva! :o

Har lest alle tidligere linker om hair extension her på kg.

Men har noen av dere vært bori eller hørt om denne metoden, ta en titt her: www.maron.no

Takker for innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt dette selv, men forhørte meg litt hos frisøren min for en stund siden. Hun sa at de kan holde seg fine lenge (opptil 1/2 år med vanlig pålimte extensions hvis man har langt hår fra før, utveksten synes best om ens eget hår er kort). Men hun understreket at det er svært viktig å være nøye med å børste det og holde det fritt for floker. Å flette det om natten så man ikke våkner med en kjempefloke kan være lurt. Ifølge henne skyldes de fleste problemene med extensions dårlig vedlikehold. Blir det først flokete kan man jo tenke seg hvor vanskelig det er å få det ut uten å rive av masse hår.

Dette gjaldt vanlig pålimte extensions, men vedlikeholdet er vel det samme tenker jeg. Bortsett fra at de påsydde kanskje må byttes oftere?

Skrevet
Dvs, jeg har bestillt en "info time".

Men har noen av dere vært bori eller hørt om denne metoden, ta en titt her: www.maron.no

Tja, det så jo greit ut på websiden i alle fall... Hører gjerne om hvordan det gikk på infotimen din!

Skrevet

Har selv extensions og er ganske fornøyd. Dårlig vedlikehold er greit nok, men du gidder jo for f**n ikke å sitte hver kveld og flette håret om det er skikkelig langt. Dessuten får du de krøllene neste dag (håret mitt blir ikke slett mer om jeg ikke bruker rettetang, og jeg fletter ikke). Til slutt klipte jeg håret selv der jeg syntes det var for tykt og nå ser det bra ut (null floking). Om du ikke bruker den børsten de anbefaler (som er brei og ikke klarer å gre ut mindre floker) og bruker en annen børste da river du av håret.

Skrevet

Saga skrev:

Dårlig vedlikehold er greit nok, men du gidder jo for f**n ikke å sitte hver kveld og flette håret om det er skikkelig langt. Dessuten får du de krøllene neste dag (håret mitt blir ikke slett mer om jeg ikke bruker rettetang, og jeg fletter ikke).

Nå forsto jeg det ikke som om hun mente at man skulle flette masse små fletter, det tar vel ikke all verdens tid å samle håret i en løs flette slik at det ikke floker seg så lett? Så mye krøller blir det vel heller ikke av det...

Men det får jo enhver avgjøre selv, det er jo forskjellig hvor urolig folk sover om natten og.

Gjest Anonymous
Skrevet

Om du ikke bruker den børsten de anbefaler (som er brei og ikke klarer å gre ut mindre floker) og bruker en annen børste da river du av håret.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Har selv extensions og er ganske fornøyd. Dårlig vedlikehold er greit nok' date=' men du gidder jo for f**n ikke å sitte hver kveld og flette håret om det er skikkelig langt. Dessuten får du de krøllene neste dag (håret mitt blir ikke slett mer om jeg ikke bruker rettetang, og jeg fletter ikke). Til slutt klipte jeg håret selv der jeg syntes det var for tykt og nå ser det bra ut (null floking). Om du ikke bruker den børsten de anbefaler (som er brei og ikke klarer å gre ut mindre floker) og bruker en annen børste da river du av håret.[/quote']

er det så "hardt" å flette håret før man legger seg? jeg hadde langt hår til korsryggen før og det tok meg 2min å flette det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...