Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken mp3 spiller er best, slike med harddisk eller de med sånt "lite minne"? ønsker meg en mp3 til lange spaserturer og sånn...da bør den jo tåle litt vind og vær tenker jeg .. gode tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Hvorfor må den tåle vær og vind? Man har den jo ikke utenpå klærne. Det har man derimot med ørepluggene. De bør helst tåle en dråpe i ny og ne, men faktisk ikke nødvendig der heller.

Spilleren har jeg under klærne, ledningen opp til ørene også. Det er neimmen ikke mange cm av ledning som synes når jeg har trukket lua nedover ørene og gått på tur. :)

Det jeg liker godt med min spiller er at det er display med lys i den. Lyset er meeeeget praktisk på kveldstid. Displayet er praktisk for å vite hvor på spillelisten man er. Jeg har 256 mb harddisk på min. For meg er det meeeer enn nok. Jeg har 30 sanger innpå, og da er den på langt nær halvfull.

Ørepluggene som følger med spilleren pleier ikke være særlig gode. På Clas Ohlson har de noen til 109 kroner som er gule og man henger dem liksom oppå og langsmed ørene. De sitter som støpt når jeg jogger, sykler eller går. Ingen andre jeg har prøvd gjør det.

Lykke til med mp3-kjøp!

Skrevet

Det sies at de små flashbaserte spillerne er mer robuste når det gjelder bevegelser osv, og i tillegg er de mye mindre og lettere. Selv har jeg iPod Mini som jeg bruker til trening (plass til ca 1000 sanger), men skulle gjerne hatt en bitteliten spiller med kanskje 512mB for bruk til jogging osv.

Gjest Anonymous
Skrevet
hvilken mp3 spiller er best' date=' slike med harddisk eller de med sånt "lite minne"? ønsker meg en mp3 til lange spaserturer og sånn...da bør den jo tåle litt vind og vær tenker jeg .. gode tips?[/quote']

Flashbaserte spillere er helt klart mer robuste. Fordel: Mye lettere og mindre. Ulempe: Mindre kapasitet (færre sanger) og dyrere pr MB

De med harddisk er tyngre. Det kjennes kanskje ikke så mye ut når man holder den i hånden, men det blir mer merkbart ved løping osv. Jeg tenker spesielt på at du kjenner den slenger litt fram og tilbake om du har den i lommen og ikke festet i et belte.

Dersom du ikke skal løpe med den, så synes jeg det ikke vekten spiller noen rolle. Et rimelig tett futeral er kanskje ikke så dumt.

Selv sitter jeg litt på gjerdet. Jeg vil helst ha en harddiskbasert type med radio og alt, men siden DAB (digital radio) er i ferd med å bli introdusert (noen NRK-kanaler vil neste år bare være på DAB-nettet) så tror jeg at jeg venter med å kjøpe en slik til radiodelen støtter DAB og ikke bare FM som idag. Det er godt mulig jeg må vente en god stund :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...