Gå til innhold

Nei, det er ikke unormalt å se barnefilmer/-serier.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange gjør det. Helt normalt. 

Ferdig snakka. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mange barn og barneforeldre ser på barnefilmer og barneserier. Men ikke så mange barnløse voksne.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Ja, mange barn og barneforeldre ser på barnefilmer og barneserier. Men ikke så mange barnløse voksne.

Jo, det er det mange som gjør. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Jo, det er det mange som gjør. 

Nope

Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

Nope

Jo. Jeg kjenner og er bekjent av mange :)  de snakker stadig vekk om doktor proktors prompepulver, Mummitrollet, Elsa, Løvenes konge, Cinderella, Laban og Labolina og hva nå enn alle de filmene og seriene heter. De fleste av dem har lang utdanning og/eller har seriøse jobber, så det er ikke sånn at de ikke er voksne i hodet eller noe sånt. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
5 minutter siden, BeautyBox skrev:

Jo. Jeg kjenner og er bekjent av mange :)  de snakker stadig vekk om doktor proktors prompepulver, Mummitrollet, Elsa, Løvenes konge, Cinderella, Laban og Labolina og hva nå enn alle de filmene og seriene heter. De fleste av dem har lang utdanning og/eller har seriøse jobber, så det er ikke sånn at de ikke er voksne i hodet eller noe sånt. 

Med mindre du har et statistisk grunnlag på flere tusenvis av mennesker så er ikke dette holdbar statistikk. "Jeg kjenner et par som" er ikke representativt nok. Skal man i dybden eller kjernen til dette brennhete spørsmålet så trenger vi innsamling av mye større mengder data og kvantitativ studier etter vitenskapsmodellen.

Jeg kjenner en historie professor som leser Donald Duck , jeg vet Magnus Carlsen leser Donald Duck, jeg leser selv Donald Duck - men utifra denne kunnskapen kan vi ikke dra slutningen om at det er normen at den intellektuelle eliten har Donald Duck som favoritt litteratur ;) 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Skrevet

Med mindre du har et statistisk grunnlag på flere tusenvis av mennesker så er ikke dette holdbar statistikk. "Jeg kjenner et par som" er ikke representativt nok. Skal man i dybden eller kjernen til dette brennhete spørsmålet så trenger vi innsamling av mye større mengder data og kvantitativ studier etter vitenskapsmodellen.

Jeg kjenner en historie professor som leser Donald Duck , jeg vet Magnus Carlsen leser Donald Duck, jeg leser selv Donald Duck - men utifra denne kunnskapen kan vi ikke dra slutningen om at det er normen at den intellektuelle eliten har Donald Duck som favoritt litteratur ;) 

Jeg skrev at jeg kjenner mange, og ikke et par. 

Men med din argumentasjon så kan ikke du heller generalisere på bakgrunn av egne antakelser, sant? Derfor kan du ikke si at det ikke er vanlig. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjør det. Syns det er koselig med barnefilmer og serier :)

• Liker 3
Skrevet

Trist om man går glipp av filmer som Mio min Mio, Brødrene Løvehjerte, Den Uendelige Historien, Løvenes Konge og de andre Disney-filmene, Min nabo Totoro og de andre Studio Ghibli-filmene, julekalenderen på NRK i fjor etc. fordi man tror det er "barnslig". Men heldige vi som får med oss disse skattene da :) 

Selv leser jeg også Donald Duck, Mummitrollet, og utrolig mange voksne leser Harry Potter....det er nok ikke så uvanlig som man tror.

Anonymkode: 54ab7...526

• Liker 7
Skrevet

Jeg skrev at jeg kjenner mange, og ikke et par. 

Men med din argumentasjon så kan ikke du heller generalisere på bakgrunn av egne antakelser, sant? Derfor kan du ikke si at det ikke er vanlig. 

Litt skeptisk til dette - har du virkelig spurt flere tusen voksne om de liker se på barnetv eller voksentv?

• Liker 1
Skrevet

Litt skeptisk til dette - har du virkelig spurt flere tusen voksne om de liker se på barnetv eller voksentv?

Det har jeg ikke skrevet, og nå svarte du heller ikke på det jeg skrev. 

• Liker 2
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Forstår ikke hvorfor folk gidder å kaste bort tiden med og bry seg hva andre ser på tv.

Skrevet
1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Det har jeg ikke skrevet, og nå svarte du heller ikke på det jeg skrev. 

Jeg trenger ikke spørre 5000 voksne om de pleier se på peppa gris, pelle politibil, jungeldyret hugo og pus med støvler etter en hard dag på jobben da jeg vet allerede svaret ; de færreste titter på dette alene. 

Bevisbyrden ligger på din side

Skrevet
2 minutter siden, Galileo Galilei skrev:

Forstår ikke hvorfor folk gidder å kaste bort tiden med og bry seg hva andre ser på tv.

Nei ikke jeg heller. Rar problemstilling som folk har hengt seg opp i ikveld. 

Skrevet
3 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg trenger ikke spørre 5000 voksne om de pleier se på peppa gris, pelle politibil, jungeldyret hugo og pus med støvler etter en hard dag på jobben da jeg vet allerede svaret ; de færreste titter på dette alene. 

Bevisbyrden ligger på din side

Du generaliserer på bakgrunn av egne antakelser, i påstanden om at dette er uvanlig. Som du selv sier - dette må du ha data for å kunne bevise. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, BeautyBox skrev:

Du generaliserer på bakgrunn av egne antakelser, i påstanden om at dette er uvanlig. Som du selv sier - dette må du ha data for å kunne bevise. 

At peppa gris ikke er en slager blant voksne trenger man ingen studier for å vite :opplyser:

Skrevet
4 minutter siden, WubWub skrev:

At peppa gris ikke er en slager blant voksne trenger man ingen studier for å vite :opplyser:

Jo, for ellers kan man med din argumentasjon ikke kalle dette annet enn bias. Som jeg regner med at du vet hva er for noe :)

• Liker 2
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
7 minutter siden, WubWub skrev:

Nei ikke jeg heller. Rar problemstilling som folk har hengt seg opp i ikveld. 

Ja det er merkelig.

Skrevet

Jo, for ellers kan man med din argumentasjon ikke kalle dette annet enn bias. Som jeg regner med at du vet hva er for noe :)

Kognitivt bias er jeg blottet for. Men jeg vil gjerne se kilder som viser til at Peppa Gris er en favoritt hos voksne menn og kvinner om kveldene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...