Gjest Mel Skrevet 14. april 2003 #41 Skrevet 14. april 2003 Hej. Har ikke lest alle innleggene, svarer på hovedtråden. Om hunder er nesten like "ille" som ulver? Nei. Men de er dyr - med instinkter. Dette skal enhver hundeeier være meget klar over - og det bør også alle andre som oppholder seg i nærheten av dyr. Det vil si at foreldre også må lære barna sine dette - på lik linje som de lærer dem at de ikke skal ta imot sjokolade av fremmede menn, leke på motorveien osv. ... Eierens ansvar er selvsagt å holde hunden under oppsyn, å følge reglementet - samt å behandle hunden på en slik måte at det er minst mulig fare for aggressiv atferd.
Gjest Lea Skrevet 14. april 2003 #42 Skrevet 14. april 2003 Jeg er kanskje merkelig, men jeg har aldri helt forstått dette med kjæledyr jeg. Skjønner ikke hvorfor mennesker på liv og død skal eie dyr (såfremt det ikke er for å overleve - for å skaffe seg mat). For meg er det medisin å ha husdyr. Hunden gir meg masse glede og overskudd. Jeg har en venn som aldri svikter meg og som er overlykkelig for å se meg. Jeg har muligheten til å gi hunden et godt liv og har en alle tiders turkamerat. Flere grunner trenger jeg ikke. Men jeg har full fortståelse for at noen mennesker ikke liker dyr eller ønsker å eie et dyr. Mitt hundehold skal ikke gå utover andre uansett. Jeg er oppvokst med hund og har elsket dyr siden jeg var liten. Det samme gjelder min samboer.
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2003 #43 Skrevet 14. april 2003 Jeg er oppvokst med mange hunder rundt meg. Der jeg vokste opp ble jeg veldig mye mobbet og plaget. Dette gjaldt helt fra 1.klasse til 9.klasse. I tillegg var jeg enebarn, og hadde dermed ikke så mange å støtte meg til. Hadde det ikke vært for hundene vi hadde, vet jeg ikke hvordan det hadde gått med meg. De var der uansett, og de var ærlig talt mine beste venner i mange stunder. Dette var jakthunder. ( drevere og elghunder) MANGE er veldig egoistiske når de skaffer seg en hund, det er ingen tvil om det, og herregud så mange som ikke skulle hatt hund, men i sånne tilfeller burde oppdretterne være mye mer på vakt! Desverre er det kun butikk for mange av de. Vi drev selv med oppdrett, men så an kundene lenge før vi i det heletatt gikk med på å selge hunder til de. Hører det er flere her som nevner at f.eks jakthunder er mer "aggressive" enn en stakkars søt labrador eller lignende. En hund er en hund uansett rase og størrelse. De har nok forskjellige aktivitetsnivåer, og trenger litt forskjellig stimuleringsbehov, men man kan ikke komme ifra at en hund er en hund. Det er mange naive hundeeiere som går tur med hunden sin enten i skogen eller i en park e.l. gjerne uten bånd. Og de sier/tenker at "neida, hunden min er lydig, så den gjør ikke noe galt" Det har man desverre aldri noen garanti for. Jeg syns folk skal gå med hunden i bånd uansett ( da mener jeg ikke inngjerda hager og lignende) Men jeg syns likevel at folk burde få ha en hund selv om det kun er på "hobbybasis". Det er vi hundeeiere ( ja, nå er ikke jeg noen hundeeier lenger da..)som setter kriteriene for hvilket gemytt hunder skal ha og hvordan andre skal oppfatte en hund. Men jeg håper ærlig talt at det kommer strengere lover og regler på dette med hundehold, for kanskje å sile ut mye av "dritten"... :evil: Det gjesten Enigma kommer med orker jeg ikke kommentere, for hun har tydeligvis desto mindre respekt for hundeeiere enn hva hun påstår de har for henne.. Men JA, hunden er menneskets beste venn.. Og AMEN til hva mye av dere sier her :blunke:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå