Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mørkeblondt hår naturlig, men har hatt minicolor i en brunfarge i håret som sitter en del igjen i håret fremdeles. Jeg ønsker å lysne håret mitt, men frisørene jeg snakket med sa at det er kun bleking i form av foliestriper jeg kan bruke for å få det lyst. Kan jeg virkelig ikke farge det lysere? Bleking ødelegger jo håret, så jeg vet ikke om jeg må vente til alt mitt eget er vokst ut hvis det er slik :( 

Anonymkode: 24995...ba9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ikke an å farge håret lysere, da må det bleiking til. Foliestriping er mere skånsomt for håret enn helbleiking. 

Hør på frisøren, hun er utdannet i dette og vet hva hun snakker om. 

Anonymkode: d634b...45f

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går ikke an å farge håret lysere, da må det bleiking til. Foliestriping er mere skånsomt for håret enn helbleiking. 

De pakkene man kan kjøpe for å stripe håret hjemme, er det også bleking da? 

TS

Skrevet

Jeg tok nylig masse striper i håret med bleking hos frisør og jeg synes det ble et mye penere resultat enn om jeg skulle ha bleket hele håret. Ja, det koster litt - men resultatet blir veldig bra og det sliter mindre på håret enn å hel-bleke det. Bleking er en veldig tøff behandling for håret. 

For meg med halvlangt hår kostet det ca 3000kr med både klipp og masse striper. 

Da jeg var yngre og i fjortis perioden fikk jeg et innfall om å få helt hvitt hår (grøss) og jeg kjørte på med to pakker blekemiddel og lot det være i håret det dobbelte av tiden. Skulle gre håret etterpå og da falt håret av i store dotter.. Siden da har jeg heller brukt tid og penger hos frisør for å få de resultatene jeg ønsker + at jeg får masse tips og råd om hva jeg kan gjøre for å "lege" håret og gi det masse fuktighet osv i ettertid. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De pakkene man kan kjøpe for å stripe håret hjemme, er det også bleking da? 

TS

Ja, det er det :) 

Skal du ha lysere hår er det som regel bleking. Altså du skal trekke fargepigmenter ut av håret. 

Når du farger håret f.eks brunt, rødt etc så tilfører du håret pigmenter :) 

Skrevet
9 minutter siden, GulSitron said:

Jeg tok nylig masse striper i håret med bleking hos frisør og jeg synes det ble et mye penere resultat enn om jeg skulle ha bleket hele håret. Ja, det koster litt - men resultatet blir veldig bra og det sliter mindre på håret enn å hel-bleke det. Bleking er en veldig tøff behandling for håret. 

For meg med halvlangt hår kostet det ca 3000kr med både klipp og masse striper. 

Da jeg var yngre og i fjortis perioden fikk jeg et innfall om å få helt hvitt hår (grøss) og jeg kjørte på med to pakker blekemiddel og lot det være i håret det dobbelte av tiden. Skulle gre håret etterpå og da falt håret av i store dotter.. Siden da har jeg heller brukt tid og penger hos frisør for å få de resultatene jeg ønsker + at jeg får masse tips og råd om hva jeg kan gjøre for å "lege" håret og gi det masse fuktighet osv i ettertid. 

Ja, jeg synes helbleking som oftest ikke ser bra ut. Men da skal jeg gå for bleking med foliestriper og prøve å gi håret mye fukt :)

TS

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg synes helbleking som oftest ikke ser bra ut. Men da skal jeg gå for bleking med foliestriper og prøve å gi håret mye fukt :)

TS

Så bra! 

Hør med frisøren om det er en hårkur hun/han anbefaler deg å bruke! 

Jeg fikk kjøpt en kur til å bruke i dusjen og en leave-in greie for rundt 400kr, var to for en på Sebastian produkter. Kjøpte taming elexir som leave-in og Hydre deep-moisturising treatment. Er veldig fornøyd med de :) 

Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det går an. Jeg farget håret lysere blondt hos frisøren senest på torsdag jeg. Sliter mye mindre på håret enn bleking. Jeg er blond fra før og, men er man mørkhåret må det nok bleking til. 

Endret av Salka
Skrevet

Hmmm.. jeg har mørkt hår, men fikk lyse striper av å bruke sånn hjemmefarge fra butikken, det var en sånn vanlig hårfarge og jeg tror ikke det vsr bleikemiddel i det 

Anonymkode: f172c...6a7

Skrevet

Får selv bedre totalresultat av hjemmebleking enn hos frisør - det ser bra ut etter frisøren har gjort jobben, men håret blir mer porøst av frisørens midler synes jeg, og da får jeg mer floker og det ser etterhvert tørrere ut (tross fuktgivende shampo). 

Anonymkode: ecf48...14a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...