Gå til innhold

BILEN har stått på verksted i over 2mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt bilen min på verksted siden 5 oktober 2017.
Bilen ville ikke starte så jeg sendte den inn til et verksted jeg hadde hørt veldig mye bra om.

Jeg fikk beskjed den 29 oktober at det var feil med dysen, han bestilte del og testet. dette var ikke rett feil.

Så feilsøkingen fortsatte..

så fant han ut den 9 november at det kunne være en ventil eller en elektrisk feil så han sjekket bilen for dette å. Det var heller ikke feilen så han fortsatte med feilsøkingen.
Tilslutt så ga han opp på bilen min og kontaktet et annet verksted til å se på den i hannes navn.

Det gikk to dager så hadde de funnet feilen på bilen og nå er delen bestilt.. bilen ble ferdig den 15 desember og klar til henting.

Nå er det slik at han mener jeg skal betale 15000kr for alt arbeidet de har gjort på bilen.

Jeg mener det er feil at jeg skal betale så mye for en bil reparasjon som de har brukt over 2 mnd på!

Delen koster 2800kr og den arbeides med i en time som er timespris på 1200kr.

Så resten av pengene skal gå til feilsøking.. noe jeg mener er helt feil med tanke på hvor lang tid de har brukt på bilen og at han egentlig ikke hadde nok kompetanse til å ta i mot min bil?

Hva skal jeg gjøre? er det noen som har tips å komme med? :) mvh osislove

Ps: beklager for rotete innlegg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster å ha bil på verksted. Vil du ikke betale lar du være å sette den inn der.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det koster å ha bil på verksted. Vil du ikke betale lar du være å sette den inn der.

Det er vell ikke vanlig at biler står i over 2 mnd på verksted da?
Jeg mener at om man ikke har kompetanse til bilen så lar man vær å feilsøke og heller be meg gå til et annet verksted som kunne funnet feilen tidligere...

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Osislove skrev:

Det er vell ikke vanlig at biler står i over 2 mnd på verksted da?
Jeg mener at om man ikke har kompetanse til bilen så lar man vær å feilsøke og heller be meg gå til et annet verksted som kunne funnet feilen tidligere...

Med feilsøking er det veldig vanlig. Verkstedet hadde jo kompetanse, de fant jo feilen.

Skrevet
3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Med feilsøking er det veldig vanlig. Verkstedet hadde jo kompetanse, de fant jo feilen.

Okei, men nei det hadde det ikke.

Han ga opp på å finne feil og sendte bilen til et annet verksted... så nei han fant ikke feilen, men de på det andre verkstedet gjordet det.

Skrevet
1 minutt siden, Osislove skrev:

Okei, men nei det hadde det ikke.

Han ga opp på å finne feil og sendte bilen til et annet verksted... så nei han fant ikke feilen, men de på det andre verkstedet gjordet det.

Unnskyld, fikk ikke det med meg. Da stiller det seg annerledes. 

Skrevet
7 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Unnskyld, fikk ikke det med meg. Da stiller det seg annerledes. 

Ja, det går fint. Så det ble veldig rotete innlegg men viste ikke hvordan jeg ellers skulle skrive det.

Skrevet
13 timer siden, Osislove skrev:

Hei.

Bilen ville ikke starte så jeg sendte den inn til et verksted jeg hadde hørt veldig mye bra om.

Jeg fikk beskjed den 29 oktober at det var feil med dysen, han bestilte del og testet. dette var ikke rett feil.

så fant han ut den 9 november at det kunne være en ventil eller en elektrisk feil så han sjekket bilen for dette å. Det var heller ikke feilen så han fortsatte med feilsøkingen.
Tilslutt så ga han opp på bilen min og kontaktet et annet verksted til å se på den i hannes navn.

Det gikk to dager så hadde de funnet feilen på bilen og nå er delen bestilt.. bilen ble ferdig den 15 desember og klar til henting.

Nå er det slik at han mener jeg skal betale 15000kr for alt arbeidet de har gjort på bilen.

Jeg mener det er feil at jeg skal betale så mye for en bil reparasjon som de har brukt over 2 mnd på!

Så resten av pengene skal gå til feilsøking.. noe jeg mener er helt feil med tanke på hvor lang tid de har brukt på bilen og at han egentlig ikke hadde nok kompetanse til å ta i mot min bil?

Kontakt advokat. Eller meld deg inn i Naf (før nyttår har de kampanje på nytt medlemskap), og få juridisk hjelp. Dette er galskap!

Anonymkode: f0d71...060

Skrevet

De få gangene jeg har hatt bil på verksted for feilsøking og de ikke finner feilen så betaler jeg ikke noe. Da hadde verstedet brukt lang tid på å søke etter feilen så de har allerede tapt penger på det. Når de omsider fant feilen en stund senere fikk de jobben ved å bytte delen slik at de kunne tjene litt på jobben å ikke bare gå i minus. 

Jeg syns det blir feil av verkstedet å kreve penger for feilsøking når de ikke fant feilen og det i tillegg hadde gått så lang tid. Hadde de gitt seg før og så sendt bilen over til noen som fant feilen kunne jeg delvis gått med på å betale for feilsøkingen, men når de bruker alt for lang tid blir det for dumt. 

Skal de ha betalt for delene di har byttet men det ikke var feil på?

Skrevet
13 timer siden, Osislove skrev:

Hei.

Slik praksis med feilsøking uten å finne feilen, har jeg hørt om før. Kunden nekta å betale, hvordan det gikk vet jeg ikke. Eneste jeg vet, er at bilen havna på merkeverksted etterpå og de fant ut hva som måtte gjøres.

Skrevet
14 timer siden, Osislove skrev:

Du burde hatt jævlig kontakt med verksted og om pris.

Jeg pleier å spørre om det når en tredje partner bli involvert. Jeg orker ikke å betale for noe de ikke finner/fikser. Da sier jeg ifra til dem om at jeg ikke vil betale for noe som de ikke fikser. 

Skrevet

Hadde selv bilen på feilsøking hos et merkeverksted nylig. Der hadde de fastpris på feilsøking og antatt tidsbruk. Forhåndsbetalte 2000 kr og de rettet et par mindre ting som sentrallås uten ytterligere kostnad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...