Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi mistet barnet vårt i uke 36 for en tid tilbake og vil nå prøve på nytt. Sist jeg ble gravid så viste det positiv test kun et par uker etter samleie (ca). Denne gangen har jeg testet to ganger (pga tulla det litt til med første testen). Begge gangene viste den ikke gravid. Nå har jeg gått en uke over forventet mens -noe som er veldig uvanlig for meg. 

Kan det være mulighet for at jeg er gravid likevel? Noen her som har hørt om eller opplevd det? Etter vi mistet barnet sist kjenner jeg at jeg er ekstra redd for å teste negativt eller at det skal være noe galt. Selv om legene har sakt at det er svært lite sannsynlig at vi opplever det samme eller får problemer igjen. 

Anonymkode: 4d575...ac1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg vet hvordan du har det nå, vi mistet barnet vårt plutselig i magen en uke over termin. Dette er nå snart 4 mnd siden. Kjenner igjen redselen din for å teste negativt nå.. Da mensen kom tilbake begynte jeg med EL-tester og å måle basaltemperatur hver morgen. Det gjorde at jeg oppdaget at syklusen min var en uke lengre enn den var før jeg ble gravid og at EL kom så sent i syklusen at lutealfasen min var for kort til at et egg ville kunne feste seg igjen. Kan det være at det samme har skjedd deg? At EL har kommet senere i syklusen enn det du tror? Og derfor er du kanskje ikke en uke over forventet mens enda, men fortsatt tidligere enn dato for forventet mens.

Anonymkode: ded1c...a81

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg vet hvordan du har det nå, vi mistet barnet vårt plutselig i magen en uke over termin. Dette er nå snart 4 mnd siden. Kjenner igjen redselen din for å teste negativt nå.. Da mensen kom tilbake begynte jeg med EL-tester og å måle basaltemperatur hver morgen. Det gjorde at jeg oppdaget at syklusen min var en uke lengre enn den var før jeg ble gravid og at EL kom så sent i syklusen at lutealfasen min var for kort til at et egg ville kunne feste seg igjen. Kan det være at det samme har skjedd deg? At EL har kommet senere i syklusen enn det du tror? Og derfor er du kanskje ikke en uke over forventet mens enda, men fortsatt tidligere enn dato for forventet mens.

Anonymkode: ded1c...a81

Der sa du noe! Det har ikke falt meg inn en gang! 

Så trist å høre at dere også har mistet! Det er en veldig spesiell opplevelse å miste et barn så sent i svangerskapet. Det er så midt i mellom alt liksom.. På den ene siden er det et ufødt barn som man ikke har sett i live, på den andre siden føles det (hvertfall for oss) som å miste barnet sitt som man både elsker og kjenner. 

Anonymkode: 4d575...ac1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...