Gå til innhold

Utstikkende mage på tynn kropp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det siste året prøvd å øke vekten min gjenom trening og riktig spising, noe jeg og har klart. En side-effekt av dette er at jeg har fått en utstikkende mage enn jeg hadde fra før. Det er altså ikke snakk om noe særlig fettlag, men at magen er rundt på en måte. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Vil det hjelpe å jogge og fokusere mer på å trene mage? Jeg har ikke så store pupper og er fortsatt slank i overkroppen så jeg synes det ser skikkelig rart ut :/

Anonymkode: 0f74f...6b4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det siste året prøvd å øke vekten min gjenom trening og riktig spising, noe jeg og har klart. En side-effekt av dette er at jeg har fått en utstikkende mage enn jeg hadde fra før. Det er altså ikke snakk om noe særlig fettlag, men at magen er rundt på en måte. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Vil det hjelpe å jogge og fokusere mer på å trene mage? Jeg har ikke så store pupper og er fortsatt slank i overkroppen så jeg synes det ser skikkelig rart ut :/

Du er kvinne og det er helt normalt å være litt rund i formene, aka kvinnelige former. Det er helt normalt for kvinner å ha mage. Mistenker her, kanskje jeg tar feil, at du har et litt problematisk forhold til kroppen din? Hvor gammel er du og hvilket forhold har du til kroppen din? 

Skrevet
6 minutter siden, Coolaid said:

Du er kvinne og det er helt normalt å være litt rund i formene, aka kvinnelige former. Det er helt normalt for kvinner å ha mage. Mistenker her, kanskje jeg tar feil, at du har et litt problematisk forhold til kroppen din? Hvor gammel er du og hvilket forhold har du til kroppen din? 

Jeg er 25 år og har alltid syntes jeg har vært tynn, derfor jeg begynte å trene og spise for å legge på meg. Har lagt på meg 7 kilo rundt omkring kroppen og er nå fornøyd så jeg vedlikeholder bare nå med trening. Men jeg synes magen min stikker litt vel mye ut, den har litt liten ølmage vibber liksom. Det synes ikke så godt gjennom klær, men jeg ser jo det ellers.

-TS

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 år og har alltid syntes jeg har vært tynn, derfor jeg begynte å trene og spise for å legge på meg. Har lagt på meg 7 kilo rundt omkring kroppen og er nå fornøyd så jeg vedlikeholder bare nå med trening. Men jeg synes magen min stikker litt vel mye ut, den har litt liten ølmage vibber liksom. Det synes ikke så godt gjennom klær, men jeg ser jo det ellers.

-TS

Tipper du er helt normal. Vis gjerne et bilde av deg selv eller en mage som ligner. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skyldes sannsynligvis visceralt fett, altså fett "inne i magen", hvis den er hard utenpå. Det vil forsvinne etter hvert som du gjør mer kardio og trener mer mage ja. Du kan prøve å være enda litt mer nøye med maten også. Jeg synes ikke det er problematisk å være litt perfeksjonist når det kommer til kroppen. :) Litt utstikkende mage vil du kanskje alltid ha, men da kan du forfine den med litt muskelstruktur. Det finnes et hav av relevante øvelser på youtube.

Anonymkode: f8b5d...31e

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Dette skyldes sannsynligvis visceralt fett, altså fett "inne i magen", hvis den er hard utenpå. Det vil forsvinne etter hvert som du gjør mer kardio og trener mer mage ja. Du kan prøve å være enda litt mer nøye med maten også. Jeg synes ikke det er problematisk å være litt perfeksjonist når det kommer til kroppen. :) Litt utstikkende mage vil du kanskje alltid ha, men da kan du forfine den med litt muskelstruktur. Det finnes et hav av relevante øvelser på youtube.

Anonymkode: f8b5d...31e

Jeg har lest at dersom magen er hard er det oppblåsthet, om den er myk er det fett. S går det selvsagt an å ha begge deler..

Anonymkode: d1f5d...3e9

Skrevet

Har akuratt samme problemet som deg ts! Og kan ikke trene cardio for da vil jeg jo miste fettet på resten av kroppen også... Har fått skikkelig "øl vom" etter ønsket vektøkning og styrke trening 

Anonymkode: 6ee9c...d01

Skrevet

Hvordan ser styrketreningsprogrammet ditt ut? Fokuserer du på de store muskelgruppene? Mitt beste tips for å bli kvitt magen er rett og slett å øke muskelmassen betraktelig på lår og rumpe. Selv er jeg slank, med flat mag, men ganske stor rumpe og kraftige lår. Stor muskelmasse på lårene og rumpen fører til høyere forbrenning og da kan fettet på magen forbrennes mer effektivt. Anbefaler på det varmeste knebøy, markløft, utfall og øvelser som trener store muskelgrupper.

Anonymkode: 23b26...68e

• Liker 1
Skrevet
På 17.12.2017 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Kan det være mulig at du er oppblåst i magen? Det har naturligvis ingenting med fett å gjøre.  Jeg henger at siden du la om kostholdet ditt, at kanskje du får i deg noe du reagerer på, så magen blir oppblåst. Jeg blir som regel oppblåst av melkeprodukter. Beklager, jeg håper du forsto meg. Jeg sliter litt med norsken. 

Anonymkode: 00140...0dc

Skrevet

Såkalt "bloating" går over bare du gir det litt tid.

Gjest GoldenLioness
Skrevet
På 17.12.2017 den 21.40, AnonymBruker skrev:

-TS

Høres som om du er oppblåst. Hvordan er den på morningen etter dobesøk og før mat og drikke?

Hva spiser du? Mye rotgrønnsaker, salat og frukt gir meg oppblåst mage og jeg har markert mage på morgenen.

Skrevet
On 12/18/2017 at 11:16 PM, bobleplast_ said:

Det kommer helt an på årsak. Har selv vært oppblåst i 8mnd. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke TS, men fant et bilde som ligner min oppblåsthet, bare et jeg er enda litt mer oppblåst enn dette. Jeg kan spise kl 8 kvelden før og være oppblåst hele neste dag selv om jeg ikke spiser noe. Samme om jeg spiser suppe, proteinshake, grønnsaker, mat med mye fett eller hva det skulle være. Har egentlig gitt opp å forsøke gjøre noe med det

Skrevet
På 18.12.2017 den 23.16, bobleplast_ skrev:

Min "bloating" kommer tilbake hver gang jeg inntar noe. 50ml vann på morgenen er nok til at magen blir utspilt :) Så det er nok individuelt.

Skrevet

Etter jeg gikk opp i vekt for spisefortyrrelse ble først magen veldig stor. Altså vekten legger seg (dessverre) først der, men så vil den jevnes ut etterhvert :) 

Anonymkode: d5811...451

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...