AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 Hei! Noen andre tok oppvasken min. Og brukte den vanlige børsten til kopper og fat OG knivene som brukes til hundemat osv 🤢 Zalo antibakteriell. Tar denne alt av bakterier eller må jeg legge alt i klor og vaske det om igjen? Personlig hadde jeg aldri gjort det. Har en egen børste til hundetingene. Anonymkode: c9d95...79f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 Kok oppvasken din i store kasseroller. Klor er ikke bra å ha på ting som skal i kontakt med mat. Anonymkode: 77e51...f10 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #3 Skrevet 17. desember 2017 Du har en egen børste for å vaske kniver du bruker til hundemat? Det er litt voldsomt, er det ikke? Anonymkode: f63d3...7e8 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #4 Skrevet 17. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Du har en egen børste for å vaske kniver du bruker til hundemat? Det er litt voldsomt, er det ikke? Anonymkode: f63d3...7e8 Det er vom. Rått kjøtt. Jeg har ikke lyst til å spise min egen middag med de knivene. Hadde jeg hatt oppvaskmaskin og kjørt det på 60 grader hadde saken vært en annen. Dessuten bruker jeg det shitty bestikket til hunden så tar jeg det pene selv skjønner ikke at det er noe å stusse på en gang. Bakteriene setter seg jo i oppvaskkosten. Anonymkode: c9d95...79f 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #5 Skrevet 18. desember 2017 Det er bra noen skjønner dette med hund og hygiene. Personlig synes jeg det ikke er noe i verden som er mer ekkelt enn at en hund hopper opp og slikker meg i ansiktet, gjerne i munnviken og for å være helt sikkert. ÆSJ!. Gud må jo vite hvor den tunga har vært. I rumpa, ute og spist kattedritt, spist det ekle innvollsforet blandet med harsk fisk, samt bare tanken av spyttet fra en hund. Og så er det de som frivillig lar seg bli slikket av en hund og synes det er søtt. Motbydelig! Jeg er ikke overdrevent nøye på hygiene, men akkurat dette med dyr og avføringsbakterier tar jeg veldig seriøst. Anonymkode: a7784...faa 6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #6 Skrevet 18. desember 2017 Vasker alt samtidig jeg Anonymkode: 7094b...ba4 2
Ze.Xhx Skrevet 18. desember 2017 #7 Skrevet 18. desember 2017 En ting er nå å bruke samme børste til å vaske bestikk som har vært i kontakt med hundemat. Det som er mye verre er de som vasker matskålene til hunden med samme oppvaskbørste som annet servise/bestikk. 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #8 Skrevet 18. desember 2017 Har hunden brukt de knivene selv? Jeg ser ikke problemet, med mindre børsten ble brukt i matskålene osv hvor hunden faktisk sikler på det. Vom er da ikke verre enn å skjære opp et kjøttstykke for å lage seg wok vel? Herregud sånn hysteri 🙄 Anonymkode: 67321...123 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #9 Skrevet 18. desember 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vom. Rått kjøtt. Jeg har ikke lyst til å spise min egen middag med de knivene. Hadde jeg hatt oppvaskmaskin og kjørt det på 60 grader hadde saken vært en annen. Dessuten bruker jeg det shitty bestikket til hunden så tar jeg det pene selv skjønner ikke at det er noe å stusse på en gang. Bakteriene setter seg jo i oppvaskkosten. Anonymkode: c9d95...79f Ok, forskjell om det aldri tas i maskin. Greit nok at du skiller mellom dette til vanlig, men å skulle begynne å klore og vaske på nytt vil jeg kalle en ganske grei overreaksjon. Anonymkode: f63d3...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #10 Skrevet 18. desember 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Ok, forskjell om det aldri tas i maskin. Greit nok at du skiller mellom dette til vanlig, men å skulle begynne å klore og vaske på nytt vil jeg kalle en ganske grei overreaksjon. Anonymkode: f63d3...7e8 Krysskontaminering. Oppvaskbørsten har ikke vært direkte i matskålen, men på de tingene jeg bruker til å putte vom i kong'en (en slags leke), og jeg rengjør kong'en kanskje annenhver dag. Kniven og skjeen er inni den kong'en flere ganger om dagen. Mao, oppvaskkosten har rengjort ting med hundesikkel og vom og så vært på mitt bestikk. Jeg synes det er ekkelt, og jeg har jo hund så jeg er naturligvis ikke spesielt opptatt av eller redd for bakterier. Anonymkode: c9d95...79f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #11 Skrevet 18. desember 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: Det er bra noen skjønner dette med hund og hygiene. Personlig synes jeg det ikke er noe i verden som er mer ekkelt enn at en hund hopper opp og slikker meg i ansiktet, gjerne i munnviken og for å være helt sikkert. ÆSJ!. Gud må jo vite hvor den tunga har vært. I rumpa, ute og spist kattedritt, spist det ekle innvollsforet blandet med harsk fisk, samt bare tanken av spyttet fra en hund. Og så er det de som frivillig lar seg bli slikket av en hund og synes det er søtt. Motbydelig! Jeg er ikke overdrevent nøye på hygiene, men akkurat dette med dyr og avføringsbakterier tar jeg veldig seriøst. Anonymkode: a7784...faa Ja, her får hunden opp i både sofa og seng, og susse meg på kinnet, men der går grensen. Nå har jeg god kontroll på hva hunden min spiser og ikke spiser da, kattebæsj, harsk fisk osv er off the table for å si det sånn 8 hours ago, AnonymBruker said: Vasker alt samtidig jeg Anonymkode: 7094b...ba4 For hånd? Kommer du opp i høy nok temperatur på vannet da? 8 hours ago, Ze.Xhx said: En ting er nå å bruke samme børste til å vaske bestikk som har vært i kontakt med hundemat. Det som er mye verre er de som vasker matskålene til hunden med samme oppvaskbørste som annet servise/bestikk. 8 hours ago, AnonymBruker said: Har hunden brukt de knivene selv? Jeg ser ikke problemet, med mindre børsten ble brukt i matskålene osv hvor hunden faktisk sikler på det. Vom er da ikke verre enn å skjære opp et kjøttstykke for å lage seg wok vel? Herregud sånn hysteri 🙄 Anonymkode: 67321...123 Det er på en måte det som har skjedd. Jeg bruker diverse redskaper til å stappe vom inni en kong (en slags leke som kan "servere" slike ting), så den er på en måte matskålen. Og siden jeg bruker den flere ganger om dagen så rengjøres den ikke mellom hver gang, ei heller redskapene, det blir kanskje annenhver dag. Så det blir jo på en måte hundeskålen det da. Forøvrig, til sistnevnte: jeg er vegetarianer og synes slikt er dritekkelt uavhengig av om det er til hund eller menneske. Jeg kommer ikke til å bruke mitt eget bestikk til å dele opp rått kjøtt med heller. Anonymkode: c9d95...79f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #12 Skrevet 18. desember 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bra noen skjønner dette med hund og hygiene. Personlig synes jeg det ikke er noe i verden som er mer ekkelt enn at en hund hopper opp og slikker meg i ansiktet, gjerne i munnviken og for å være helt sikkert. ÆSJ!. Gud må jo vite hvor den tunga har vært. I rumpa, ute og spist kattedritt, spist det ekle innvollsforet blandet med harsk fisk, samt bare tanken av spyttet fra en hund. Og så er det de som frivillig lar seg bli slikket av en hund og synes det er søtt. Motbydelig! Jeg er ikke overdrevent nøye på hygiene, men akkurat dette med dyr og avføringsbakterier tar jeg veldig seriøst. Anonymkode: a7784...faa Nå tror jeg ikke bikkja har driti ut sin egen mat før TS skjærer den opp, eller? Slik jeg forstår det har ikke hunden vært i nærheten av kniven, og vom er da ikke dårligere enn noe annen mat man skjærer opp i løpet av dagen. Anonymkode: 7bbbf...419
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #13 Skrevet 18. desember 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Krysskontaminering. Oppvaskbørsten har ikke vært direkte i matskålen, men på de tingene jeg bruker til å putte vom i kong'en (en slags leke), og jeg rengjør kong'en kanskje annenhver dag. Kniven og skjeen er inni den kong'en flere ganger om dagen. Mao, oppvaskkosten har rengjort ting med hundesikkel og vom og så vært på mitt bestikk. Jeg synes det er ekkelt, og jeg har jo hund så jeg er naturligvis ikke spesielt opptatt av eller redd for bakterier. Anonymkode: c9d95...79f Jeg synes fortsatt at det er en overreaksjon. Har hund selv og ingen egen hundebørste. Har også nedsatt immunforsvar, men har ikke vært mer syk enn normalt etter at jeg fikk hund. Ang. spørsmålet ditt så vil jeg tro at det helt sikkert ble rent nok denne gangen, men du kan jo kjøpe en ny børste som du er helt sikker på er fri for hundebakterier så slipper du å tenke mer på det. Anonymkode: f63d3...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #14 Skrevet 18. desember 2017 Syns uansett du overreagerer Ts. Du dør ikke. Men om du vil klore alt så gjør nå det da, du trenger da ikke vår tillatelse liksom. Eller er du en av de aom bare mååååå skrive om alle problemene man har om dagen? Anonymkode: 67321...123
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #15 Skrevet 18. desember 2017 29 minutter siden, AnonymBruker said: Syns uansett du overreagerer Ts. Du dør ikke. Men om du vil klore alt så gjør nå det da, du trenger da ikke vår tillatelse liksom. Eller er du en av de aom bare mååååå skrive om alle problemene man har om dagen? Anonymkode: 67321...123 Det er helt irrelevant. Det jeg spurte om i HI var hvor bra zalo antibakteriell egentlig er. Har det drept alt av bakterier allerede, er klor overkommelig når man snakker om kniver som har vært i leverposteiboksen og så i hundeleken 3 ganger i dag, så 3 ganger på tint vom og inn i leken som hunden jo spiser maten ut av, repeter 3 ganger, før jeg vasker den med oppvaskbørsten som jeg så igjen bruker på glasset jeg skal drikke fra? Har aldri vært borti en lignende situasjon før og vet ikke hva som er "normalt" (men så er det visst ingen norm heller) Anonymkode: c9d95...79f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #16 Skrevet 18. desember 2017 52 minutter siden, AnonymBruker said: Nå tror jeg ikke bikkja har driti ut sin egen mat før TS skjærer den opp, eller? Slik jeg forstår det har ikke hunden vært i nærheten av kniven, og vom er da ikke dårligere enn noe annen mat man skjærer opp i løpet av dagen. Anonymkode: 7bbbf...419 Tja tjo. Kniven (og enda en kniv, og en skje, osv) har vært i leken hunden spiser fra. Og jeg vasker ikke leken etter hvert måltid, men det burde jeg kanskje begynne med. Ergo blir det "gamle" hundesikkelet fra forrige måltid med på kniven som skal putte ny vom i leken noen timer senere. Anonymkode: c9d95...79f
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #17 Skrevet 18. desember 2017 Ingen husholdningssåpe vil drepe ALT av bakterier, punktum. Anonymkode: f63d3...7e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå