Gå til innhold

Anonymbrukerfunksjonen

Hvordan ville du reagert?  

60 stemmer

1. 1. Hvordan ville du reagert?

• Jeg ville blitt svært misfornøyd
      30
    • Jeg ville blitt ganske glad
      23
    • Vet ikke, jeg er ny så jeg har ikke satt meg så mye inn i den funksjonen
      0
    • Det ville ikke gjort noe forskjell for min del
      7

Fremhevede innlegg

Skrevet
49 minutter siden, Brannslangen skrev:

Fatter ikke folk trenger et ekstra lag med anonymitet rundt den de allerede har med å poste under et nick. Hva er det folk er så redde for? Jeg tror folk verner om AB-funksjonen slik at de kan trolle og være selvmotsigende uten at det skal få konsekvenser.

Folk er redde for at de sier for mye i forskjellige tråder og så blir de gjenkjent.

Folk er også redde for at de skal bli forfulgt over hele forumet for noe de har sagt i den eller den tråden. Og det skjer tydeligvis, så det er nok ikke ubegrunnet frykt heller. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, Polly Ester said:

Folk er redde for at de sier for mye i forskjellige tråder og så blir de gjenkjent.

Folk er også redde for at de skal bli forfulgt over hele forumet for noe de har sagt i den eller den tråden. Og det skjer tydeligvis, så det er nok ikke ubegrunnet frykt heller. 

Hvorfor skulle de bli lettere gjenkjente av å poste under nicket enn under AB?

Om du blir forfulgt så er det bare å henvende seg til MOD. Forøvrig, du må tåle å stå til ansvar for ting du har sagt tidligere som kanskje ikke samsvarer med det du senere forfekter, og ikke minst stygge ting som du har sagt. Jeg har selv påpekt en bruker for å være et gedigent rævhål basert på tidligere innlegg.

Jeg står ved det jeg har sagt: jeg skjønner ikke hva folk er så redde for å bli assosiert med eget nick.

Skrevet

Jeg føler meg utrolig forfulgt av AB. Om mod kan slette denne brukern hadde det vært supert ;).. Neida

Jeg synes AB er en bra greie. Det kan være enkeltbrukere som ønsker og få luftet saker de ikke vil ha klistra på brukeren sin. Veldig mange av brukerne har personlighet, og føler at meningene de står for er den de er. Når de da har et problem ønsker de ikke og vise sin "svakhet, sårbarhet", er da greit og poste AB. 

Trolling, drittkasting er en uting uansett. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Brannslangen said:

Jeg tror folk verner om AB-funksjonen slik at de kan trolle og være selvmotsigende uten at det skal få konsekvenser.

Ikke ulikt brukere som stadig oppretter nye brukernavn i stedet for å holde seg til ett. 

Anonymkode: 35c14...17a

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du søren, plystre meg gi deg med den negative omtalen av anonymbruker funksjonen. 

Vi er mange som har forlatt sosial prat forumet etter at du og flere med deg fikk ab funksjonen fjernet fra sosial prat forumet. Vil du legge store deler av forumet dødt og herske alene her inne så fortsett med kritikken og å hevde du blir mobbet og forfulgt av ab'-ere. Ja, jeg har lest innleggene dine på Ris og ros og andre steder her inne. 

Anonymkode: 0c16f...f8d

Og ellers, er alt bra?

Skrevet
4 timer siden, Calandria skrev:

Jeg kan forstå at AB blir brukt under enkelte underforum, som FAMILIE, SAMLIV OG SEKSUALITET,KOSTHOLD ,KROPP OG FYSISK AKTIVITET

Men ikke de andre, 

Men jeg er sikker på det hadde blitt mindre trolling og personangrep om AB funksjonen forsvant.

Enig :)

Skrevet
4 timer siden, Calandria skrev:

Jeg kan forstå at AB blir brukt under enkelte underforum, som FAMILIE, SAMLIV OG SEKSUALITET,KOSTHOLD ,KROPP OG FYSISK AKTIVITET

Men ikke de andre, 

Men jeg er sikker på det hadde blitt mindre trolling og personangrep om AB funksjonen forsvant.

2 timer siden, Brannslangen skrev:

Fatter ikke folk trenger et ekstra lag med anonymitet rundt den de allerede har med å poste under et nick. Hva er det folk er så redde for? Jeg tror folk verner om AB-funksjonen slik at de kan trolle og være selvmotsigende uten at det skal få konsekvenser.

Jeg bruker dobbel anonymitet i mange andre sammenhenger enn de som nevnes i det første innlegget jeg siterer her. Man gir fra seg utrolig mye personlige opplysninger på et forum, og hvis man skulle komme ut for en skikkelig guffen stalker er det ingen sak å finne ut hvem man egentlig er hvis man sammenholder alt en gitt bruker har oppgitt om seg selv. Anonymbruker-funksjonen gjør i alle fall dette litt vanskeligere. Hvis jeg hadde skrevet om både kjæledyr, økonomi og jobb med åpen bruker, ville jeg gitt fra meg mer opplysninger enn jeg egentlig liker, og selv min mor kunne googlet seg fram til hvem brukeren Ullvott med høy sannsynlighet er. Enkel anonymitet er dermed egentlig ikke anonymt i det hele tatt, og man kunne like gjerne skrevet under sitt eget navn. Dette skulle vel også være et temmelig godt eksempel på at AB-funksjonen ikke vernes kun for trolling. 

At det finnes brukere som veksler mellom AB og seg selv har jeg også sett eksempler på, men de aller fleste AB-innlegg er jo helt normale. Rapporter heller de som ikke er ok, enn å skjære alle over en kam. 

• Liker 6
Skrevet

Hvis AB-funksjonen innskrenkes enda mer eller fjernes helt, vil det bli mye mindre aktivitet på KG og det vil føre til tapte inntekter.

Anonymkode: a7dde...196

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis AB-funksjonen innskrenkes enda mer eller fjernes helt, vil det bli mye mindre aktivitet på KG og det vil føre til tapte inntekter.

Heller motsatt, sosial prat har blitt mye triveligere etter funksjonen forsvant og dermed flere som henger der

Skrevet
Akkurat nå, Winza skrev:

Heller motsatt, sosial prat har blitt mye triveligere etter funksjonen forsvant og dermed flere som henger der

Det er kun din egen oppfatning. En annen bruker her i tråden skrev det motsatte. 🤔

Anonymkode: f324b...c18

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er kun din egen oppfatning. En annen bruker her i tråden skrev det motsatte. 🤔

Anonymkode: f324b...c18

Bare å se på sosial prat, er bare hygge og morro der nå 😊

Skrevet
1 minutt siden, Winza skrev:

Hvordan vet du at flere henger der? Har du oversikt over hvor mange brukere som postet der som AB tidligere?

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, Brannslangen skrev:

Hvorfor skulle de bli lettere gjenkjente av å poste under nicket enn under AB?

Om du blir forfulgt så er det bare å henvende seg til MOD. Forøvrig, du må tåle å stå til ansvar for ting du har sagt tidligere som kanskje ikke samsvarer med det du senere forfekter, og ikke minst stygge ting som du har sagt. Jeg har selv påpekt en bruker for å være et gedigent rævhål basert på tidligere innlegg.

Jeg står ved det jeg har sagt: jeg skjønner ikke hva folk er så redde for å bli assosiert med eget nick.

Fordi noen skriver i mange forskjellig forum og skriver masse forskjellig som er personlig, og hvis man da har skrevet byen man bor i i en tråd og kanskje hvor mange barn man har i en annen tråd og så litt sånn og litt sånn, så kan den som gidder sitte og sy sammen en hel masse med informasjon og så kan noen bli gjenkjent. Mange skriver også historier som det kanskje ikke er så mange som har opplevd, og så blir man gjenkjent av det.

Jeg blir ikke forfulgt. Jeg står til ansvar for ting jeg har skrevet. Jeg har ikke skrevet stygge ting. Så det jeg skrev i forrige innlegg hadde ikke med meg personlig å gjøre, men jeg har sett at andre brukere har sagt at de blir forfulgt fra underforum til underforum og får pes og pepper for ting og tang. 

Så det var bare generelt sagt det jeg skrev i forrige innlegg. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Polly Ester skrev:

Fordi noen skriver i mange forskjellig forum og skriver masse forskjellig som er personlig, og hvis man da har skrevet byen man bor i i en tråd og kanskje hvor mange barn man har i en annen tråd og så litt sånn og litt sånn, så kan den som gidder sitte og sy sammen en hel masse med informasjon og så kan noen bli gjenkjent. Mange skriver også historier som det kanskje ikke er så mange som har opplevd, og så blir man gjenkjent av det.

Jeg blir ikke forfulgt. Jeg står til ansvar for ting jeg har skrevet. Jeg har ikke skrevet stygge ting. Så det jeg skrev i forrige innlegg hadde ikke med meg personlig å gjøre, men jeg har sett at andre brukere har sagt at de blir forfulgt fra underforum til underforum og får pes og pepper for ting og tang. 

Så det var bare generelt sagt det jeg skrev i forrige innlegg. 

Denne tråden er jo blitt et perfekt eksempel på det

Skrevet
1 time siden, Winza skrev:

Bare å se på sosial prat, er bare hygge og morro der nå 😊

Det under-forumet har jo blitt ganske teit og barnslig da.

Bare tull og fjas, over hele fjøla...

Anonymkode: 7e961...bd3

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det under-forumet har jo blitt ganske teit og barnslig da.

Bare tull og fjas, over hele fjøla...

Din mening 😊

Skrevet
1 time siden, Winza skrev:

Din mening 😊

Er jo sant da, lite plass for seriøs diskusjon der i gården...

• Liker 4
Skrevet
16 timer siden, Winza skrev:

Hvis anonymbrukerfunksjonen forsvant helt fra kg, ville det vært såpass at du sluttet å bruke kg eller ville det bare vært positivt?

Da ville jeg sluttet med å besøke Kvinneguiden forum.

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, stan skrev:

Det går jo an å delvis begrense AB. At tråder ikke kan startes av AB. Det hadde fjernet endel trolletråder. 

Det hadde satt en kraftig stopp for at brukere poster sensitive problemstillinger også. Så det går ikke.

Skrevet

Jeg syns ab funksjonen må bli. Men jeg syns og at forumet bør ansette faste moderatorer som har faste vakter på forumet døgnet rundt. Moderatorer med fast arbeidstid og lønn ville hevet kvaliteten på både forumet og modereringen. Slik det er nå med frivillige blir det bare halvhjertet for mange modder.

Såpass burde de bak forumet gjøre da de håver inn penger så det står etter både på reklame og brukerene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...