Gå til innhold

Anonymbrukerfunksjonen

Hvordan ville du reagert?  

60 stemmer

1. 1. Hvordan ville du reagert?

• Jeg ville blitt svært misfornøyd
      30
    • Jeg ville blitt ganske glad
      23
    • Vet ikke, jeg er ny så jeg har ikke satt meg så mye inn i den funksjonen
      0
    • Det ville ikke gjort noe forskjell for min del
      7

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis anonymbrukerfunksjonen forsvant helt fra kg, ville det vært såpass at du sluttet å bruke kg eller ville det bare vært positivt?

Endret av Winza
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke brydd meg - jeg er ikke her for å diskutere brukere men for å diskutere argumenter. Om noen kvitterer med nick eller AB stiller jeg meg revnende likegyldig til.

Skrevet

Hadde sluttet å bruke KG. AB-funksjonen er noe av det som gjør KG unikt. Om formet ikke hadde hatt den funksjonen så er det vel egentlig ingen grunn til å bruke dette forumet over andre forumer. 

Anonymkode: c9111...82f

• Liker 7
Skrevet

Ingen ville jo vite hvem jeg er uansett😊.

Anonymkode: 4fd13...f05

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville sluttet å bruke forumet. Jeg bruker anonymfunksjonen mye, også for relativt uskyldige ting, men jeg driver ikke hets og personangrep selv om jeg ofte er anonym. De fleste gjør jo ikke det, og man kan heller bruke mulighetene sine til å rapportere  innlegg enn å drive med generelle misnøyeytringer om anonymbruker. 

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde sluttet å bruke KG. AB-funksjonen er noe av det som gjør KG unikt. Om formet ikke hadde hatt den funksjonen så er det vel egentlig ingen grunn til å bruke dette forumet over andre forumer. 

Hvilke andre forum sikter du til da? Er det så mange å velge i?

Skrevet

Jeg bruker å diskutere med meg selv som AnonymBruker og Brukeren min i tråder. Da er brukeren min den smarte som drar likes og AnonymBruker den som provoserer andre brukere. 

Ville vært kjedelig uten AB :( 

Anonymkode: a37da...3e6

• Liker 2
Skrevet

.

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Jeg hadde blitt kjempeglad. Men aller helst ønsker jeg meg nok en endring av AB-funksjonen og -reglene. 

Ingen grønne piler til AB
Strenge straffer for å bruke AB til å være frekk 
Like strenge straffer for å misbruke AB til å snakke med seg selv og opprette tråder som bare er tull
Ikke lov til å tagge andre brukere når man selv er AB
Hver KG-bruker har en begrensning på antall AB-innlegg per dag
Lov til å kritisere åpent enkeltinnlegg under AB-funksjonen når den kun er brukt til spydigheter

Endret av Overrasket
Skrevet
1 minutt siden, Overrasket skrev:

Jeg hadde blitt kjempeglad. Men aller helst ønsker jeg meg nok en endring av AB-funksjonen og -reglene. 

Lov til å kritisere åpent enkeltinnlegg under AB-funksjonen når den kun er brukt til spydigheter

100% enig med deg her :)

Skrevet
4 minutter siden, Winza said:

Hvis anonymbrukerfunksjonen forsvant helt fra kg, ville det vært såpass at du sluttet å bruke kg eller ville det bare vært positivt?

Jeg synes det er greit å ha den funksjonen. Det er sjelden jeg bruker den, men den er fin å ha hvis man har et spørsmål om noen gule vorter man har funnet under forhuden e.l.

Så vidt jeg har forstått kan moderatorene når som helst sjekke hvem som har postet som anonym, og jeg tror ikke det er noe Admin automatisk får vite noe om, så jeg tenker ikke at jeg egentlig er så anonym. Jeg antar også at moderator kan se epostadressen folk har registrert seg med, og folk flest bruker jo sitt egentlige navn der.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Det ville blitt mindre aktivitet men jeg tror det ville blitt langt triveligere.

Skrevet

At AB-funksjonen brukes til å poste mye piss gjør meg ikke så mye, det går fort å bla forbi trollingen.

Skrevet

Hadde vært skuffet for jeg hadde fått mange hatere etter meg

Anonymkode: 17003...d29

Skrevet
32 minutter siden, Overrasket skrev:

Like strenge straffer for å misbruke AB til å snakke med seg selv og opprette tråder som bare er tull

Jeg stemte for at jeg ville blitt glad, men er egentlig ganske enig i dette. 

Skrevet

Syns AB funksjonen er nødvendig når det er så lav terskel for å spre galle og kverulere i det uendelige, og så høy terskel for at noe blir gjort med det. Om jeg skriver som AB kommer 90% an på dagsformen, ikke hva jeg skriver om. Det er rett og slett uhyggelig å skrive under brukernavn her inne, så jeg gjør det kun når humøret tåler det. Og nei, det er ikke bare AB'er som gjør det uhyggelig.

Syns godt de kunne gjort det slik at anonyme innlegg ikke samler likes og lesertall da. Gjerne også følgende svar på tråder startet av AB, så slutter kanskje folk å svare på trolleinnlegg bare for å sanke likes.

Anonymkode: f51f6...e94

• Liker 1
Skrevet

At alle temaer på forumet tillater AB-funksjonen er på mange måter en statement fra de som drifter forumets side om hvilket nivå diskusjonene skal ha. Jeg ville satt pris på om en på KG, som på andre forum, hadde AB begrenset til mer sensitive kategorier, som seksualitet, da det trolig bidrar negativt å ha dette tilgjengelig på politikkdelen av forumet. 

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Jeg kan forstå at AB blir brukt under enkelte underforum, som FAMILIE, SAMLIV OG SEKSUALITET,KOSTHOLD ,KROPP OG FYSISK AKTIVITET

Men ikke de andre, 

Men jeg er sikker på det hadde blitt mindre trolling og personangrep om AB funksjonen forsvant.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Det går jo an å delvis begrense AB. At tråder ikke kan startes av AB. Det hadde fjernet endel trolletråder. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Fatter ikke folk trenger et ekstra lag med anonymitet rundt den de allerede har med å poste under et nick. Hva er det folk er så redde for? Jeg tror folk verner om AB-funksjonen slik at de kan trolle og være selvmotsigende uten at det skal få konsekvenser.

Endret av Brannslangen
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...