Feriejeger Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 Jeg har en katt på 7 mnd som trenger pass 4 dgr i jula. Har aldri hatt den på kattepensjonat, men vurderer Gardermoen Hunde og Kattehotell As. Noen som har erfaringer med denne? Er også usikker om katten bør være hjemme, men at noen kommer innom for å skifte på kattedoen, gi mat og kose en gang om dagen. Usikker på hva som er best siden den fortsatt er liten. Det er snakk om 4 dgr.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #2 Skrevet 18. desember 2017 Jeg hadde heller fått noen til å komme innom minst en gang om dagen (helst to når den er alene og såppas ung). Den vil nok føle seg tryggere hjemme (selv om den er alene) enn å være på et helt nytt sted uten eier. Anonymkode: 42da3...0c0 1
Tvist Skrevet 18. desember 2017 #3 Skrevet 18. desember 2017 Om pus er kastrert og vaksinert (det er vanligvis et krav)ville jeg satt katten på et godt pensjonat, men jeg hadde besøkt det før jeg hadde bestilt noe. For min del er et godt pensjonat et der kattene ikke står i bur, men blir sluppet ut sammen i et fellesrom. Men det spørs om de har noe ledig rett før ferien. Ellers ville jeg helst foretrukket at pus er hjemme hos noen andre, gjerne venner eller familie mens du er på ferie.I år tar vi med oss kattene, det blir noen timer i bil på dem. 2
Perelandra Skrevet 18. desember 2017 #4 Skrevet 18. desember 2017 Har du noen som kan passe katten din hjemme hos seg? Hvis jeg var i din situasjon, ville jeg helst ha plassert katten hos familie eller venner som kan ha den hos seg mens man er borte. Aller best er det hvis det er noen som kjenner katten fra før. Alternativ ville jeg foretrukket at katten var hjemme med besøk minst to ganger om dagen. Det er viktig at den som skal se etter katten ikke bare sørger for mat og vann, men også tar seg tid til å kose og stelle med pus. Pensjonat har jeg ikke erfaring med. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #5 Skrevet 18. desember 2017 Er det uaktuelt å ta den med?Min er alltid med når jeg skal bort med mindre jeg reiser utenlands,og da har jeg kattepass her hjemme hvor hun er i kjente og trygge omgivelser. Anonymkode: 1106b...597 2
ulven298 Skrevet 19. desember 2017 #6 Skrevet 19. desember 2017 Kattene mine var på katte pensjonat, etter de hadde vært der lærte jeg en ting. Jeg skal aldri la dem være på den fæle plassen igjen!! katten har det bedre hjemme, det skal jeg love deg. 1
Tvist Skrevet 19. desember 2017 #7 Skrevet 19. desember 2017 2 timer siden, ulven298 skrev: Kattene mine var på katte pensjonat, etter de hadde vært der lærte jeg en ting. Jeg skal aldri la dem være på den fæle plassen igjen!! katten har det bedre hjemme, det skal jeg love deg. Det kommer helt an på pensjonatet.
ulven298 Skrevet 21. desember 2017 #8 Skrevet 21. desember 2017 På 19.12.2017 den 23.33, Tvist skrev: Det kommer helt an på pensjonatet. Ja det er jo sant... det pensjonatet kattene mine var på var hvertfall grusomt.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #9 Skrevet 21. desember 2017 Tror katten ville følt seg tryggest hjemme, med daglig tilsyn. Det hadde jeg valgt. Anonymkode: 4c3c9...661 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #10 Skrevet 25. desember 2017 Syns standarden på kattepensjonater er grusom. Fins det ikke regler og lover pensjonatene må følge? At de må ha et minimum størrelse på rommet? Og kos hver dag? Utegård? Min katt hadde det ihvertfall grusom på kattepensjonat i østfold. Det var ingen utemulighet for han og buret var knøttlite, og da jeg hentet hun var hun FULL av hår (dvs hun hadde ikke blitt kost med på 2 uker!!), de blir altså sittende i knøttsmå bur fulle av masse mjauende katter dagen lang. Anonymkode: a4ad8...edb 2
Tvist Skrevet 25. desember 2017 #11 Skrevet 25. desember 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns standarden på kattepensjonater er grusom. Fins det ikke regler og lover pensjonatene må følge? At de må ha et minimum størrelse på rommet? Og kos hver dag? Utegård? Min katt hadde det ihvertfall grusom på kattepensjonat i østfold. Det var ingen utemulighet for han og buret var knøttlite, og da jeg hentet hun var hun FULL av hår (dvs hun hadde ikke blitt kost med på 2 uker!!), de blir altså sittende i knøttsmå bur fulle av masse mjauende katter dagen lang. Anonymkode: a4ad8...edb Noen er bra, andre dårlige. Vanligvis er det et godt tegn om de ikke har hundepensjonat i tillegg, om de har det får hundene all oppmerksomheten. Pleier alltid å stikke innom pensjonatet på forhånd for å se meg om, er det ikke bra nok finner jeg en annen løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå