Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker julen, det er årets høydepunkt for meg. Jeg begynner førjulskosen tidlig og har det kjempefint. Men når julaften er over så blir jeg utrolig deprimert og dette kan vare i mange uker. Er det flere som opplever å bli deprimert når jula på en måte er over? Hva gjør dere for å prøve å snu følelsen til noe bedre? 

Anonymkode: 50b7e...b06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får også en sånn "down"-periode etter julen, en slags hangover etter all julehyggen. Vi har brukt mange uker på å forberede, fokusere på og bygge opp til julen som så er en uke med skikkelig nikosing, være med alle man er glad i, fråtsing, lys, pynt, gaver, glede, rett og slett bare ha det skikkelig fint og så er alt veldig brått over og ikke bare er hverdagen tilbake, men vi har årets kaldeste og tristeste måned foran oss. For min del må jeg bare se framover. Ikke tenke på at januar er så kald og fæl og det er et helt år til neste jul, men heller tenke at det er et nytt år med nye muligheter, at det blir lysere ute og se fram mot våren. Vi har dessuten et barn med bursdag midt i januar og det gjør jo også måneden mye hyggeligere, men å få et barn i januar vil jeg ikke akkurat legge fram som en generell løsning akkurat. :fnise: Det viktigste er at det går over. Jeg vet at det kommer, jeg vet at det går over. Fyll dagene med ting som gir deg glede.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er litt motsatt. Liker å innbille meg at jeg liker julen godt, men når det er midt oppi det er det egentlig ganske stressende, så jeg syns det er ganske befriende og herlig lettende når jula er over. 

• Liker 1
Skrevet

Vi pleier å reise syden i februar, så vi har noe å se frem til :)

Skrevet
16 timer siden, NewInTown skrev:

Jeg er litt motsatt. Liker å innbille meg at jeg liker julen godt, men når det er midt oppi det er det egentlig ganske stressende, så jeg syns det er ganske befriende og herlig lettende når jula er over. 

Akkurat sånn har jeg det også :)

Jeg liker forsåvidt julen godt, det er ikke bare noe jeg innbiller meg. Likevel synes jeg det er utrolig deilig når julen (og nyttårsaften) er over, julepynten er ryddet bort, vi skriver januar, man kan kjøpe inn tulipaner, og bare begynne å glede seg til våren, som ikke lenger føles ekstremt langt unna :) 

Allerede i slutten av januar er dagene blitt merkbart lengre og lysere igjen :hoppendeglad: 

Anonymkode: 2fbb1...f60

Skrevet

Nei, det opplever jeg ikke. Men jeg synes januar og februar er to lange vinter måneder. Høst og vinter kan være noen lange måneder med lite sol. Mange som har vinterdepresjon. Kanskje julen for noen gir et lite lyspunkt å se fram til som gjør at denne depresjonen ikke kommer fram før det er over. Da er det ytterligere noen måneder igjen for våren er der og gir oss påfyll av energi. Kanskje det er rett og slett en vinterdepresjon du opplever. 

Anonymkode: b8bf6...3ed

Skrevet

Nei, får alltid masse virketrang i januar. Nytt år, nye muligheter! Planer må legges! Snart vår også jo! 

Anonymkode: 8acf1...2d2

Skrevet

Vi pleier å samles hos foreldrene mine og være sammen fra lille julaften til annendag, og jeg får også en liten down når alle drar hjem. Det blir så tomt og trist når alle er borte. Heldigvis går det over i løpet av et par dager. Hvis nyttårsfeiringen ikke blir bra får jeg en liten down igjen

Anonymkode: c69e9...fc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...