Gå til innhold

Svak personlighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at svake personligheter er de som lar seg påvirke av andres meninger og er lettere å manipulere? Og er det arvelig?

jeg vet om noen mennesker, de er gjerne ledertyper, de har mye kunnskap og snakker veldig tydelig. De skaper tillit og lar seg ikke påvirke av andre, men har egne meninger og får ofte rett. 

Mens jeg er mer slik som kan stille spørsmål ved noe jeg er sikker på hvis noen sier noe annet :( er generelt veldig usikker. Er redd dette kan være arvelig, da mamma også lett har blitt lurt opp gjennom tiden. Hun har liksom ikke så mye kunnskap, men lett for å spørre andre. Hun har to ganger klart å bli økonomisk avhengig av mennene hun var sammen med og. Hatt lett for å gi fra seg kontrollen rett og slett. 

Anonymkode: dbeb8...9ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lol

Anonymkode: d328d...904

Skrevet (endret)

Jeg ville ikke definert det som en svak personlighet - ville heller formulert meg litt mindre negativ og litt mer edruelig ; påvirkelig personlighet ville jeg kalt det

Det er faktisk slik at de færreste av oss er ledertyper - det fleste av oss "lider" av saueflokk mentalitet. Vi søker noen som kan ta ansvar så vi slipper sitte med det selv. 

Du kan nok ha "arvet" din mor sine trekk - man lærer jo både adferd og mentalitet av sine foreldre. 

Videre nevner du noe om at kunnskap gjenkjenner ledertyper; men da har jeg en god nyhet! Kunnskap kan vi alle tillegge oss såfremt vi investerer tid og hjernekrefter til å lese seg opp.

Kunnskap er som kjent makt, jo mer du vet jo mer vil folk se opp til deg. Så det er bare å sette igang med puggingen. 

Endret av WubWub
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det trenger ikke være arvelig, min mor er lett å manipulere, men jeg er stikk motsatt, lukter manipulering på lang avstand.

Skrevet

Det er egenskaper man kan lære seg. Finnes til og med ledertyper som var veldig sjenerte som barn, men som har lært seg å takle mennekser på andre måter etterhvert som de ble eldre. 

Anonymkode: 3048f...e62

Skrevet

Svarene over har gode poenger. Dette har ingenting med arv å gjøre. Dette handler om bevissthetstilstand. 👩🏼‍🌾

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...