Gå til innhold

Rotete situasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

trenger hjelp til å finne ut hvordan jeg skal håndtere denne situasjonen.

For tre år siden forelsket jeg meg veldig i en fyr. Det var gjensidig. Vi var sammen i halvannet år. Så reiste han for å studere i en annen by, og avstandsforhold fungerte ikke. Det ble slutt og jeg var utrolig lei meg. Hadde aldri vært så forelsket før. Etter ett år kom han tilbake igjen. Vi møttes. Han ville ikke at vi skulle bli sammen igjen, noe jeg ble lei meg for, men sånt skjer jo. I stedet skulle vi være venner. Jeg ville det, for dette er en fyr jeg har mange felles interesser med og mye utbytte av å være sammen med. Innimellom har vi flørtet og vært nær ved å bli fysiske, men i det store og det hele har vi vært venner.

I det siste har kontaktet dabbet veldig av. Jeg har ikke hørt fra ham på to uker. Det var jeg som sendte melding sist, og han svarte ikke. Nå føler jeg en hel masse surr. Jeg skjønner at jeg egentlig hadde håpet at vi skulle finne tilbake til hverandre, så jeg har kjærlighetssorg. Men jeg er minst like fornærmet som venn, det føles som venneghosting. Hvis han ikke vil ha mer med meg å gjøre synes jeg at han, etter all denne tiden, skylder meg å ikke velge den feige utveien.

Hva gjør jeg? Bare sitter stille og ser hva som skjer? Tar kontakt og spør hva greia er, altså er den som tar initiativ igjen? Jeg vil ikke være masete, men jeg vil jo vite hva greia er. Eller er det kanskje ikke noe jeg vil bli klokere på uansett, at jeg nå basert på to ukers stillhet like gjerne kan konkludere med at dette forholdet/vennskapet er over og prøve å komme videre?

Jeg ville jo bare ha han :(

Anonymkode: 0a8f3...ff5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at dette er vanskelig, men her må du bare slutte å ta kontakt. Hvis han vil møte deg sender han deg en melding. 

• Liker 5
Skrevet
18 minutter siden, stinatina skrev:

Jeg skjønner at dette er vanskelig, men her må du bare slutte å ta kontakt. Hvis han vil møte deg sender han deg en melding. 

Du har sikkert rett. Men er det ikke dårlig gjort å bare forsvinne sånn? Skylder man ikke venner å være ærligere?

Skrevet

Det er utrolig dårlig gjort. Det er det ingen tvil om. Skjønner ikke at folk bare kan la være å svare på meldinger:vetikke:

men siden du ikke er over han, og han tydeligvis ikke er så engasjert, så må du virkelig prøve å glemme hele mannen. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har sikkert rett. Men er det ikke dårlig gjort å bare forsvinne sånn? Skylder man ikke venner å være ærligere?

Nei, to uker er ikke lenge å ikke ta kontakt med en "venn" på. Ekte vennskap er de hvor man ikke trenger å snakke sammen på månedsvis og ting er som det samme når man møtes igjen :) man har forskjellige liv osv på hver sin kant og det må man få lov til 

Anonymkode: 13ff1...868

• Liker 3
Skrevet

Du forventer mer av han enn av en vanlig venn. Og er det egentlig et ordentlig vennskap når du innrømmer skjulte intensjoner? 

Det hender det tar tid før venner svarer når det travle tider. 

Det høres ikke ut som det er helt bra for deg. Kommer du deg videre? Møter du nye menn eller går du rundt og håper at situasjonen skal snu? Høres ikke så konstruktivt ut hvert fall. Jeg snakker av erfaring. Gå videre, du har helt sikkert andre venner også, å forholde deg til. 

• Liker 1
Skrevet

Dere har rett. Jeg er uryddig fordi jeg er venn med ham og likevel går rundt og håper, og fordi jeg forventer mer av ham enn andre venner. Han er også uryddig som ikke svarer og bare faser seg selv ut.

Uansett skal jeg la det ligge :(

Skrevet

Helt ærlig synes jeg ikke 2uker uten prat er særlig lenge når det kommer til venner. Jeg har venner det kan gå månedsvis mellom hver gang vi snakker sammen uten at det betyr at noen av oss "ghoster".

Men uansett virker det jo som dere har et problematisk forhold. Vil tro det blir mye enklere for deg hvis du greier å komme deg over han.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, heipådegsann skrev:

Helt ærlig synes jeg ikke 2uker uten prat er særlig lenge når det kommer til venner. Jeg har venner det kan gå månedsvis mellom hver gang vi snakker sammen uten at det betyr at noen av oss "ghoster".

Men uansett virker det jo som dere har et problematisk forhold. Vil tro det blir mye enklere for deg hvis du greier å komme deg over han.

Ja. Jeg må prøve å glemme ham. Men det er ikke så lett...

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg må prøve å glemme ham. Men det er ikke så lett...

Han kunne sagt "vi har kommet for tett og jeg ønsker bare rent vennskap, nå beveger dette seg i andre retninger derfor kommer jeg til å trekke meg litt bort og ellers bare være venner og på vanlig hilser'n"...eller noe slikt. 

Måten han gjør det på er dessverre feigt, men bare husk at det forteller mer om hans karakter enn din. For husk at han vet at du lurer og vet i tillegg at det hadde vært lettere for deg å vite hva som er ståa. Men han er en person som gir faen i  det. Er det egentlig en "topp personlighet"? Som i full viten ikke bryr seg om du blir forvirret, ikke vet, ikke får beskjed og respekt? Sikkert ikke lett å innse det her og nå men jeg er bare ærlig. Dette er hans personlighet og du bør slutte å tenke på han som bedre enn han er. Det finnes mange flotte menn der ute med fine egenskaper som vil behandle deg bra. 

Anonymkode: 0fa56...3e0

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har rett. Jeg er uryddig fordi jeg er venn med ham og likevel går rundt og håper, og fordi jeg forventer mer av ham enn andre venner. Han er også uryddig som ikke svarer og bare faser seg selv ut.

Uansett skal jeg la det ligge :(

Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at dette ikke var greit mot deg selvom det ikke blir noe mer mellom dere. Sier det hardt mot hardt slik at du skal skjønne at han vet hva du føler (med mindre han er mindre oppegående) og vet at du ikke hadde følt det slik som du gjør nå hvis du fikk beskjed. Han VIL med andre ord at du heller skal føle det du føler på nå i stedet for å ha større viten og ro. Det betyr at han vil skape drama i følelsene dine, for alle vet jo at du hadde hatt det bedre hvis han gjorde det mer ordentlig. Hadde han vært et bra menneske hadde han gjort det annerledes og unnet deg bedre. Slik type manipulasjon er tegn på at noe er galt med HAN.

Mulig du er for følelsesmessig blind for øyeblikket, derfor må noen gni inn fakta!

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at dette ikke var greit mot deg selvom det ikke blir noe mer mellom dere. Sier det hardt mot hardt slik at du skal skjønne at han vet hva du føler (med mindre han er mindre oppegående) og vet at du ikke hadde følt det slik som du gjør nå hvis du fikk beskjed. Han VIL med andre ord at du heller skal føle det du føler på nå i stedet for å ha større viten og ro. Det betyr at han vil skape drama i følelsene dine, for alle vet jo at du hadde hatt det bedre hvis han gjorde det mer ordentlig. Hadde han vært et bra menneske hadde han gjort det annerledes og unnet deg bedre. Slik type manipulasjon er tegn på at noe er galt med HAN.

Mulig du er for følelsesmessig blind for øyeblikket, derfor må noen gni inn fakta!

Helt i orden at du sier det. Men hvorfor skulle han ønske å skape drama?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt i orden at du sier det. Men hvorfor skulle han ønske å skape drama?

Enkelte liker mer drama enn andre. Jeg er mann selv og gjetter meg frem til at denne mannen får egoboost av dette pluss at han vil holde deg på gress i tilfelle han er selskapssyk på senere tidspunkt. 

Min sterke anbefaling er å kutte ut personen tvert og ikke samhandle med han mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...