AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 På jobben er det alltid noen som har med alt mulig av kaker, bakst og sjokolade. Ikke nok med det, ledelsen tar med kaker og konfekt, arragerer to julelunsjer. Samarbeidspartnere spanderer konfekt, marsipan og kransekaker. Jeg jobber i et helse relatert yrke og jeg synes det er en uting, samtidig har vi sterk fokus på røyking og alkohol, men ikke usunn mat. Litt vanskelig å ta opp uten å bli stemplet som festbrems. Anonymkode: cec3e...d75 5
Måbarefåsiat... Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 Men du trenger ikke spise så mye? Til en julelunsj spiser man vel bare det man selv ønsker, og du trenger ikke å gå og nappe i konfektesken hele tiden. For meg hadde det vært krise, jeg hadde stått med huet i konfektesken dagen lang... men det er jo også i og for seg et valg. 19
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #3 Skrevet 17. desember 2017 Har ikke noe problem med å ikke spise snopet og kakene som blir satt fram. Jeg får jo kommentarer, men mest fra de som sliter med vekta, noesom er deres problem. Bare å velge sunne løsninger hvis det er lunsj-buffeter også. Anonymkode: 21951...558
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #4 Skrevet 17. desember 2017 Hvordan spiser man press? Anonymkode: 360b8...2a1 41
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #5 Skrevet 17. desember 2017 Jeg bare unngår å spise de usunne tingene. Hva med å ta med klementiner eller druer? Anonymkode: 84ca4...810 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #6 Skrevet 17. desember 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: På jobben er det alltid noen som har med alt mulig av kaker, bakst og sjokolade. Ikke nok med det, ledelsen tar med kaker og konfekt, arragerer to julelunsjer. Samarbeidspartnere spanderer konfekt, marsipan og kransekaker. Jeg jobber i et helse relatert yrke og jeg synes det er en uting, samtidig har vi sterk fokus på røyking og alkohol, men ikke usunn mat. Litt vanskelig å ta opp uten å bli stemplet som festbrems. Anonymkode: cec3e...d75 I 2017? Så gammaldags. Du får ta deg på tak til neste møte og kjøpe inn en fruktkurv heller enn en godtepose. Holdningen på en arbeidsplass er summen av holdningene til alle som jobber der. Din holdning teller like mye som sjefens holdning. Det betyr at du alene faktisk kan snu skuta, Ts. Du må bare fremsnakke sunn julegodis. Og aldri si et eneste kløyvd ord (negativt som positivt) om godteri. Ikke si det ikke kan gjøres. For om 2-3 år spiser dere mandariner hele advent, som resten av oss. Anonymkode: eb739...315 5
kisskissbangbang Skrevet 17. desember 2017 #7 Skrevet 17. desember 2017 Hvorfor skal du ta det opp? Jobber du ikke sammen med voksne mennesker? 7
Sirah Skrevet 17. desember 2017 #8 Skrevet 17. desember 2017 Hvorfor skal dette taes opp? Kan du ikke bare la være å forsyne deg? 23
Gjest Faerunpedia Skrevet 17. desember 2017 #9 Skrevet 17. desember 2017 Det samme skjer på jobben min, men jeg lar bare være å spise. Andres spisevaner angår ikke meg...
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #10 Skrevet 17. desember 2017 Bare si at du reagerer så dårlig på den type mat. Legg saken død ved å bytte tema, feks: har dere smakt hvor gode mandarinene fra rema er for tiden? 😉 Anonymkode: fedd0...012
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #11 Skrevet 17. desember 2017 Sånn er det på jobben min og. Jeg har såpass selvkontroll at jeg greier å la være å trykke i meg mer enn jeg har godt av. Så får de spise til de spyr de som vil for min del, det er faktisk ikke mitt problem. Anonymkode: 250b2...a68 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #12 Skrevet 17. desember 2017 Jeg kjøper inn mye snop på jobben. Men også mye frukt. Og aldri om jeg ville sagt folk skal spise det om de ikke vil. Jeg føler meg selv helt crap om jeg spiser mye kake. Fruktsalat er bare så mye bedre. Anonymkode: 44938...731
drue Skrevet 17. desember 2017 #13 Skrevet 17. desember 2017 (endret) Jeg takker bare pent nei om jeg blir tilbudt og ikke har lyst til å spise. Det har aldri vært et problem blant mine kollegaer. Skal snart begynne i ny jobb da, satser på at det er like greie kollegaer der. Uansett, dette er ikke noe du trenger å ta opp. Du må bare velge å la være å spise den usunne maten hvis det er viktig for deg Endret 17. desember 2017 av drue 2
The Kitten Skrevet 18. desember 2017 #14 Skrevet 18. desember 2017 Vi har det også slik på den ene arbeidsplassen min. Fordelen min er at når det er overflod av noe så frister det ikke å forsyne seg av det. 2
Thyra Skrevet 18. desember 2017 #15 Skrevet 18. desember 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare si at du reagerer så dårlig på den type mat. Legg saken død ved å bytte tema, feks: har dere smakt hvor gode mandarinene fra rema er for tiden? 😉 Anonymkode: fedd0...012 Har de fått inn mandariner på rema?!? 11
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #16 Skrevet 18. desember 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke noe problem med å ikke spise snopet og kakene som blir satt fram. Jeg får jo kommentarer, men mest fra de som sliter med vekta, noesom er deres problem. Bare å velge sunne løsninger hvis det er lunsj-buffeter også. Anonymkode: 21951...558 Jeg opplever det motsatte. De overvektige har forståelse for at man ikke spiser alt som smaker godt. Det er de slanke som presser mest hos oss. Hos oss tilbys sukker 2-3 dager hver eneste uke. 2 dager kommer det et hav av frukt og en fredag i måneden har vi iskrem til lunsj. Så er det av og til en bursdag eller en annen anledning som gjør at det er kake. Pluss at folk ofte tar med seg noe godteri og setter frem. Men jeg er flink og står imot frukt, iskrem, kake og godteri. Jeg kan ikke ha litt sukker. Alt eller ingenting for meg. Spiser jeg sukker, så mister jeg kontrollen og spiser alt jeg kommer over. Jeg passer heller på å spise meg mett på mat uten sukker slik at jeg har blodsukkeret under kontroll. Anonymkode: 51e40...29e 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #17 Skrevet 19. desember 2017 Jeg synes også det er en uting. Ja, jeg kan selv velge å la være å spise. Men nå er det nå engang slik at overfekt og fedme er årsak til mange livsstilssykdommer. At arbeidsgivere oppfordrer til å spise drit og usunn mat, som kan føre til overvekt, som kan føre til sykdom, som gjør at sykefraværet øker på jobb, er jo å skyte seg selv i foten, og er direkte idiotisk. Det er plenty av folk som IKKE har viljestyrke til å klare å gå forbi konfektesken og pepperkakeboksen, selv om de har forferdelig lyst. Arbeidsgivere burde hjelpe ansatte å ha en god lisvsstil, ikke nærmest sabotere det. Anonymkode: fdb43...20e 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #18 Skrevet 19. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes også det er en uting. Ja, jeg kan selv velge å la være å spise. Men nå er det nå engang slik at overfekt og fedme er årsak til mange livsstilssykdommer. At arbeidsgivere oppfordrer til å spise drit og usunn mat, som kan føre til overvekt, som kan føre til sykdom, som gjør at sykefraværet øker på jobb, er jo å skyte seg selv i foten, og er direkte idiotisk. Det er plenty av folk som IKKE har viljestyrke til å klare å gå forbi konfektesken og pepperkakeboksen, selv om de har forferdelig lyst. Arbeidsgivere burde hjelpe ansatte å ha en god lisvsstil, ikke nærmest sabotere det. Anonymkode: fdb43...20e Tja. Jeg kjøper snop til jobben. Men også fruktsalat. Men jeg drar også igang veldig mye trening og fysiske aktiviteter. Sitter folk for lenge stille, gir jeg de også beskjed om å bevege seg eller heve bordet så de kan stå og jobbe. Ingen hos oss er overvektige. Anonymkode: 44938...731
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #19 Skrevet 19. desember 2017 Ja, alle disse hersens kakene og maset om at man må jo unne seg litt. Nei, man må ikke unne seg litt. Nei, ikke alle er glad i kake. Anonymkode: 6d368...2eb
Gjest Elseby13 Skrevet 19. desember 2017 #20 Skrevet 19. desember 2017 På 18.12.2017 den 5.34, Thyra skrev: Har de fått inn mandariner på rema?!? Mandariner får du ingensteder i Norge og i hvert fall ikke Rema!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå