Gå til innhold

Trakassering på nett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når noen er ute etter å sverte deg. Tid er det på tide med en anmeldelse hos politiet? Og kanskje eventuelt et lite tips til arbeidsgiver fordi det er der de kom i kontakt. Hvor lang tid og hvor mye skal man holde ut synes dere før man tar det videre? 

Anonymkode: a5d7d...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når noen er ute etter å sverte deg. Tid er det på tide med en anmeldelse hos politiet? Og kanskje eventuelt et lite tips til arbeidsgiver fordi det er der de kom i kontakt. Hvor lang tid og hvor mye skal man holde ut synes dere før man tar det videre? 

Hmm, jeg hadde hatt lav terskel. Urett byr meg imot. Men det er mange variabler som spiller inn her, som f.eks; omfang, varighet, alvorlighetsgrad, hvordan det rammer meg og hvilke teknikker som blir brukt til å tråkke ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, WubWub skrev:

Hmm, jeg hadde hatt lav terskel. Urett byr meg imot. Men det er mange variabler som spiller inn her, som f.eks; omfang, varighet, alvorlighetsgrad, hvordan det rammer meg og hvilke teknikker som blir brukt til å tråkke ned. 

Ja og det er veldig irriterende å bli oppsøkt hele tiden når msn ikke ønsker å ha noe med dette individet å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja og det er veldig irriterende å bli oppsøkt hele tiden når msn ikke ønsker å ha noe med dette individet å gjøre. 

Er det mulighet for å blokkere vedkommende fra de sosiale mediene hvor hen oppsøker deg? Når man ignorerer folk/ikke gir de en respons så forsvinner de ofte av seg selv med mindre det er snakk om noen med en eller slags form for psykisk lidelse/besettelse inne i bildet. 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, WubWub skrev:

Er det mulighet for å blokkere vedkommende fra de sosiale mediene hvor hen oppsøker deg? Når man ignorerer folk/ikke gir de en respons så forsvinner de ofte av seg selv med mindre det er snakk om noen med en eller slags form for psykisk lidelse/besettelse inne i bildet. 

Dessverre så vil denne personen bare fortsette å svare og plage så nå er jeg på det stadiet at politianmeldelse og diverse er veldig aktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre så vil denne personen bare fortsette å svare og plage så nå er jeg på det stadiet at politianmeldelse og diverse er veldig aktuelt. 

Hvor forekommer dette? De fleste store medier har en blokkeringsfunksjon så de ikke kan kontakte deg. Og hvordan plager de deg? For å besvare spørsmålet ditt vedrørende anmeldelse så trenger vi litt mer kjøtt på bena så vi kan vurdere om det forekommer noe straffbart

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell

Hva slags trakassering er det snakk om? Hvis det er trusler involvert er det mulig du kommer noen vei med å anmelde. Du forteller ikke nok til at det går an å gi deg et godt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg den frihet å opplyse om at man er svært lite anonym når man er tilkoblet et offentlig nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde mennesker som satte igang egne nettfora og nettsteder for å drive hatpropaganda mot min person; perfekt med nakenbilder tatt etter at uvedkomne hadde dopet meg ned og gjort innbrudd hos meg. Lite hjelp å få hos purke***en ja....de trodde visstnok dette er gøyalt for folk! (!!!....😑🧐🤪🤩😜) men jeg leverte anmeldelse allikevel. 

Husk allikevel på at gjennom nett kam du anmelde uskyldige mennesker hvis konto og navn misbrukes og det kan være du spammes med hatmail av noen helt andre egentlig....slikt lønner seg å undersøke så du ikke ødelegger uskyldige menneskers liv og helse bed å blande de oppi så j***vli folk som purken...just sayin feks liksom. Tenk deg om og vær sikker i din sak først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...