Gå til innhold

Har trolig funnet kjolen - men hvor skal jeg kjøpe den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har trolig funnet kjolen jeg vil ha (Maggie Sottero - Chari :-)), men lurer på hvor det blir billigst å kjøpe den.

Vet at den skal være hvit, i strl 16. (ca 42)

Har sett at noen har gode erfaringer med Bridesave (her er kjolen http://www3.bridesave.com/search/index.cfm...roduct_id=13313 ).

I butikken jeg går koster den 10700 (uten tilsying eller noe sånt) - hvor mye blir det i praksis å kjøpe den via nett - med toll og frakt og slikt?

Skjønte egentlig heller ikke så mye av de størrelsene..kanskje noen kan forklare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner kjolen på ebay til under 4000 kr. Da må det vel være penger å spare selv med frakt og moms...

Har ikke handlet via ebay selv, men vet flere andre her inne har. Sikkert mye gode råd å hente.

Lykke til.

Skrevet

Ebay så jo kjempeskummelt ut! :sjokkert:

Er det virkelig helt bra og sikkert å handle der? Får man nye ting? Er de ekte? Rene og pene?

Skrevet

Ebay er kjempebra! :sjarmor: Seff kan du være uheldig og komme ut for en uærlig aktør, men de har masse lovginvning der inne som beskytter både deg som kjøper og de som selgere. Så du kan vel rimelig trygt kjøpe ting fra Ebay. :)

Skrevet

Du må betale moms 25% og toll ca 13% (husker ikke akkurat) av prisen pluss moms. I tillegg kommer det noe gebyr for fortolling, kanskje ett par hundre. Flere amerikanske nettsteder tar ganske mye i porto. Lurer på om jeg har hørt 700 kr.

Vet at det er en del som drar til København og kjøper MS kjoler, kanskje du kan undersøke det også.

Lykke til med kjolen!

Skrevet

Hei !

Jeg kontaktet http://www.brudeogfeststudiet.dk/index.php?page=98 i Danmark når jeg skulle kjøpe min Maggie Sottero kjole. Fikk en pris som var halvparten av det som jeg fikk i Norge.

Du sender dine mål til dem og da finner de ut hvilken størrelse du skal ha.

De er veldig hjelpsomme, har mailet mye med en som heter Bo. Du kan selv velge om du vil dra ned der for å hente den eller om de skal sende den til deg.

Skrevet
De er veldig hjelpsomme' date=' har mailet mye med en som heter Bo. Du kan selv velge om du vil dra ned der for å hente den eller om de skal sende den til deg.[/quote']

Jeg har samme erfaring, har også skrevet mye med Bo. Venter på en kjole de skulle skaffe for meg nå, er så spent :P

Skrevet

:sjokkert:

Jeg som trodde jeg var ganske kjøpevant på internett - har handlet mest på norske butikker jeg da, og litt på amazon og play - men nå kjenner jeg at jeg har litt angst. Kan jeg overlate noe så viktig som brudekjolen til en internettbutikk liksom. Dansk var jo litt bedre enn amerikansk hvertfall, men fant ikke noen Maggie Sottero fra 2005 der, men kanskje det kommer. Hmm..

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert:

Takk for rådene hvertfall!

Skrevet

Jeg har kjøpt Chari selv...i brudesalong. Er veldig fornøyd. Har kjøpt sko på internett, men ville ikke kjøpt kjolen der.... Var lenge usikker på om jeg fikk skoene, og det koster ekstra i moms og toll, med mindre du klarer å ordne det på et vis slik at du slipper disse utgiftene.... Skal du ha kjolen i helt hvit?

Skrevet

Så fin brudekjolen din er! ;)

Nei, den er hvit med gulltråder i? Er din helt hvit?

Skrevet

Nei, min er med gulltråder, den og...og ivory... Helt utrolig fin!!! Hvilket slør skal du ha? Er litt nysgjerrig, jeg... :-)

Skrevet

Tror ikke min er ivory, det er litt sånn kremfarget, ikke sant? Vi fant i allefall ut at jeg kledde en litt hvitere farge, og det hadde også den Charien jeg prøvde. Har ikke bestemt så mye om slør - men har lyst til å ha perlekjede - brudesalongen hadde sånt kjede med tre-fire "nylontråder" med små perler tredd på med litt mellomrom - og lignende armbånd. Kan også ha gull til, det passer jo fint til gulltrådene.

Og så har jeg tenkt å ha halv-oppsatt hår med litt krøller (jeg har litt fall i håret selv) - og med noe pynt i håret - ikke tiara kanskje, men perler eller noe annet...

Hva skal du ha til?

Skrevet

Det blir mest sannsynlig perlekjede, tiara m perler og i gull, slør vet jeg ikke ennå... Min er ikke akkurat kremfarget, elfenbenshvit er det samme som ivory, har jeg funnet ut..Blir litt surr av alle disse hvitfargene... Håret blir nok satt opp med litt hår ned...hmm...vet ikke helt ennå... Vil ikke ha for mye gull siden det er gull på kjolen. Morsomt, dette, har til og med samme størrelse som deg... :-) Prøvde en i 40 som satt fint, men snøringen blir finere med en i 42...særlig over baken..... :ler:

Skrevet

Er helt i surr med hvitfargene jeg også. Så da er det jo litt skummelt å kjøpe andre steder enn på salongen..tror jeg kanskje kommer til å bare betale og kjøpe der. Hvor mye betaler du for din? Den koster 10700 (ikke sydd til eller noe) her...

Tenkte å se om jeg kan ha litt perler og litt gull jeg, siden det går igjen i kjolen. Men ikke sånn voldsomt.

Svigermor og svigersøster mente jeg måtte ha laangt "tykt" slør i to lag - et kort lag oppå også (sånn til å ha over foran og sånt) - med sånne perledingser på. Men jeg vet ikke..det tror jeg kanskje blir litt voldsomt. Må tenke mer på dette med slør.

Har ikke prøvd 42 en gang jeg da, salongen hadde bare 40. Det gikk det også, men det var noe rart med flesket på hoftene her ;). Blir nok bra i en strl større.

Skrevet
:sjokkert:

Dansk var jo litt bedre enn amerikansk hvertfall, men fant ikke noen Maggie Sottero fra 2005 der, men kanskje det kommer. Hmm..

Selv om du ikke finner kjolen på siden til Brude og Feststudioet er ikke det noe problem. De hadde ikke min kjole i butikken heller, men de har bestillt den for meg. 3-4 mnd leveringstid er det på Maggie Sottero kjoler.

Skrevet

Jeg kjøpte kjolen min, en Maggie Sottero, gjennom bridesave. Fant den først i brudesalong i Norge, men der kostet den 15000 kr å kjøpe eller 7200 å leie. Jeg hadde hørt fra andre her inne at det var trygt å kjøpe kjolen der fra, så da endte det opp med at jeg gjorde det! Jeg kjøpte kjole, underskjørt og sko og betalte under 7000 kr for alt sammen. Toll og moms er på 25 % og 13 %, men jeg betalte faktisk ikke mer enn 1300 kr, så jeg slapp nok litt billigere unna tror jeg. Frakt kom på ca 100 dollar. Nå er jo kursen mye lavere enn da jeg kjøpte for ett år siden, så det er enda mer å spare nå! Ellers så var det kjempe god service å få, jeg kommuniserte med dem via mail, der var de raske til å svare. Kjolen fikk jeg også to måneder før oppgitt leveringstid, levert hjemme på døra. Den var akkurat som den jeg hadde prøvd i butikken, helt perfekt!! Men det en må være klar over er at kjolene som en prøver i Norge ofte er bestillt fra England (viktig å finne ut av før du betiller), så da er det ikke like størrelser i engelsk og amerikansk. Du finner omgjøringsskjema for størrelsene på nettsidene til bridesave.

Skrevet

Hei igjen! Prøvde kjolen min igjen i dag... Jeg skal betale 10500,- for den. Hvis du har gulltråder/ mønster i den, er det ivory. Den finnes ikke i annet. Jeg har valgt med slør som går til gulvet, enkelt, ikke dobbelt "madonna"- slør med noen steiner i. Prøvde et nydelig, lit "gammeldags" herskapssmykke og likeens tiara til, men de koster 3-4000 kroner pr. stk... Er visst designet av MS... Uansett; kjolen er helt nyyydelig!!! Men 42 blir nok mest riktig. Ville ikke kjøpt den på internett. Er jo en utrolig viktig dag, tenk om noe går galt? 10700,- er jo ikke noen overpris. Den var en av de billigste kjolene jeg har prøvd........ Hva har du tenkt å ha under? :-)

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei !

Jeg kontaktet http://www.brudeogfeststudiet.dk/index.php?page=98 i Danmark når jeg skulle kjøpe min Maggie Sottero kjole. Fikk en pris som var halvparten av det som jeg fikk i Norge.

Du sender dine mål til dem og da finner de ut hvilken størrelse du skal ha.

De er veldig hjelpsomme, har mailet mye med en som heter Bo. Du kan selv velge om du vil dra ned der for å hente den eller om de skal sende den til deg.

Jeg har også kjøpt min MS Celeste fra Bo. Den koster 15.900 NOK, men betalte 6.500 DKK. Super service, og stakkars Bo Wünsch svarte på alle mine mail i løpet av 24 timer. Bare gide ord og si om dem.

Da jeg hentet kjolen i oktober (bestilte den i mai og de oppbevarte kjolen for meg)) kom jeg inn for prøving og to timer senere var den ferdig sydd inn. Og da kostet det kun 50 kr. Dette trakk de av fra kjolen, så prisen ble den samme. DET KALLER JEG SERVICE!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...