AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 Ble litt kronglete overskrift men jaja. Jeg er ikke spesielt pen. Alltid tenkt på meg selv som stygg men jeg har jo fått litt oppmerksomhet fra gutter så vi får gå ut fra at jeg ser helt gjennomsnittlig ut, kanskje litt under. Greia er at ofte når det er gutter til stede som man ikke kjenner så synes man kanskje at en ser litt ekstra bra ut. Det gjør i hvert fall jeg, men aldri i livet om jeg har selvtilliten til å gå bort og snakke med han. Men her er det rare: I flere tilfeller har akkurat den personen kommet bort og snakket med meg/gjengen jeg er med. Og her har det ofte vært mange gutter tilstede altså men det er så rart at det ofte er akkurat den jeg "utpekte" meg som kommer bort. Så spurte jeg en av vennene mine om de syntes en jeg virkelig synes er dødskjekk er kjekk, og de sa han var helt grei men var mye mer begeistret for en annen som jeg ikke syntes det var noe spesielt med. Så det fikk meg til å tenke på - er det sånn at de vi finner attraktive også i mange tilfeller også finner oss attraktive? Jeg vet ikke hva det skulle vært, at noen type utseendet passer bedre sammen enn andre eller noe sånt? For det har jeg hørt om kroppslukt, at man ofte synes de som har lik kroppslukt som enn selv ikke lukter så godt og ønsker heller norn med annen kroppslukt (og dermed andre gener) så barnet mellom dere får flere ulike gener og har større sjanse for å overleve. Men tilbake til spørsmålet - noen som har opplevd lignende? Anonymkode: eaa85...a2a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 Godt spørsmål. Man kan jo håpe det er sånn, det hadde gjort livet lettere! For min del legger jeg merke til at jeg sorterer vekk de jeg regner som «over min liga», de tar jeg ikke med i beregningen i det hele tatt. Samme med de «under». Men om det er biologien som forkaster dem eller at jeg innerst inne vet jeg ikke har sjans, det vet jeg ikke. Anonymkode: e9c5b...101 2
WubWub Skrevet 17. desember 2017 #3 Skrevet 17. desember 2017 I mitt tilfelle så er det ofte slik, jeg liker at folk liker meg og da liker jeg de tilbake nærmest av automatikk. Utseendet spiller ikke så stor rolle, jeg liker mange forskjellige typer mennesker i alle mulige fasonger, farger og former
Isambard Skrevet 17. desember 2017 #4 Skrevet 17. desember 2017 Ja, det må være sånn, eller så hadde det vært veldig sjelden at to personer fant hverandre. 2
Elaine Marley Skrevet 17. desember 2017 #5 Skrevet 17. desember 2017 Tror ikke at det alltid er sånn. Selv synes jeg det med tiltrekning kan være litt rart noen ganger. Plutselig er det en person som blikket bare trekkes mot. Det kan være et rom fullt av folk, men så er det den ene personen som jeg trekkes mot. Om de synes jeg er attraktiv også vet jeg ikke alltid. Andre ganger kan jeg oppdage noen ved at de viser interesse for meg eller at vi snakker sammen. Så derfor blir nettdating litt merkelig for meg. Der vet jeg jo egentlig ikke om jeg hadde blitt tiltrukket av noen som jeg tenker at ikke er attraktiv på grunn av bildet. Vet jo at det er folk jeg synes er attraktive som ikke ser ut på bilder. Man mister noe der. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #6 Skrevet 17. desember 2017 Andr ikke! Jeg har kommet veldig naturlig over ens med de mennene jeg har likt. Jeg har også fått opp øynene for en mann selv om han ikke var sånn veldig kjekk/pen, fordi han viste interesse for meg Anonymkode: 57071...16d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #7 Skrevet 17. desember 2017 For meg er det slik. At en mann viser litt begjær er essensielt for at det vekkes hos meg og. Det er selvsagt menn som er tiltrukket av meg uten at jeg er tiltrukket av dem, men jeg har aldri vært blant de jentene som er interessert i menn som ikke har vist interesse for meg. Det utvikles av noe gjensidig. På samme måte kan jeg miste interessen for menn jeg har datet som ikke viser tilstrekkelig tiltrekning. Anonymkode: c5af6...a88 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #8 Skrevet 17. desember 2017 Og så vil jeg nevne at jeg aldri har blitt betatt av menn som er i forhold. Har også vært hodestups forelsket i en fyr i 3 år, og vi ble nesten kjærester. Men jeg flyttet og fikk øye for en annen. Ble redd for å såre han jeg allerede likte og sa ingenting om han "nye". etter hvert sa han forrige til meg at han hadde møtt ei og blitt sammen med henne. Så er det mulig at følelsene våres kunne avtatt ca på samme tid? Det var som om begge hadde truffet ny på hvert sitt sted. I motsetning til ham bor jeg langt unna min nåværende utkårede. Jeg har ikke de helt dype følelsene lenger pga vi ikke får sett hverandre men jeg tenker på ham hver dag og jeg ønsker at vi kan treffes igjen. Han skriver av og til. Han har tydeligvis fått en litt mer spesiell plass i meg ja. Jeg vet ikke hva som er sjansen for at hans følelser er like.. Anonymkode: 57071...16d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #9 Skrevet 17. desember 2017 Til trådtittel-spørsmålet: Ja. Anonymkode: 0bee6...2e5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #10 Skrevet 17. desember 2017 Men jeg har ikke alltid blitt gjensidig tiltrukket av menn som som har likt meg. Men disse mennene har også tilnærmwt seg på litt barnslige måter, som å ta kontakt i fylla eller sende teite hint på melding. Anonymkode: 57071...16d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #11 Skrevet 17. desember 2017 Synes dette blir litt naivt. Er jo en drøss med menn som har vært tiltrukket av meg som jeg ikke har vært tiltrukket av. Det vil jeg tro mange kvinner har opplevd. Og så er det jo noen man selv er tiltrukket av som ikke er interessert tilbake. Mens noen ganger er interessen gjensidig. Anonymkode: 28ddd...934 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #12 Skrevet 17. desember 2017 Biologisk sett er vi laget for å like visse typer jenter/gutter, og da er det naturlig logisk at de fleste tilbake liker oss også Anonymkode: 0bee6...2e5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #13 Skrevet 17. desember 2017 Nei man blir ikke automatisk tiltrukket av folk som er tiltrukket av deg, men man merker jo at noen ser på en eller blir annerledes rundt en, og tenker da at man kanskje har bedre sjans med å gå å prate med de enn med noen av de andre jentene. Så tenker også en del gutter at det er lettere å få minde pene, og mer usikre jenter, enn de kjempe pene og selvsikre, så da tar de seg ikke bryet med å bli avvist av en annen om de tror de har sjans hos deg Anonymkode: 960b4...412
QueenOfTheSidewalk Skrevet 17. desember 2017 #14 Skrevet 17. desember 2017 Nei stemmer ikke, men du gir jo fra deg signaler om at du er interessert, så han fanget det nok opp.
Uni Skrevet 17. desember 2017 #15 Skrevet 17. desember 2017 I utgangspunktet er svaret nei, men blir ikke automatisk tiltrukket av noen fordi den personen er tiltrukket av deg. Bare tenk på alle ganger en mann har vært interessert i deg og du ikke var interessert tilbake. Alle opplever dette innimellom. Jeg vet dog 2 ting som kan forklare erfaringene dine. 1: Mye forskning har vist at vi har en tendens til å bli tiltrukket av mennesker som underbevisst minner oss om noen vi kjenner fra før, for eksempel foreldre eller annen familie. Vi tiltrekkes mot ting som føles kjent og trygt. 2: Forskning har vist at vi blir seksuelt tiltrukket av mennesker som viser tegn på et annet immunforsvar enn vi selv har, inkludert svettelukter, kyssing\spytt, andre hårfarger, hudfarger og øyefarger. Dette skyldes sannsynligvis en tredje ting som er vist i forskning: Jo mer forskjellig immunforsvaret til to foreldre er, desto bedre immunforsvar får avkommet. Sagt med andre ord: folk som viser tegn på å være oppvokst i vidt forskjellige områder blir seksuelt tiltrukket av hverandre fordi de underbevisst vet at avkommet vil få godt immunforsvar.
Uni Skrevet 17. desember 2017 #16 Skrevet 17. desember 2017 En tredje ting: Forskning viser også at vi liker bedre dem som vi merker liker oss. Hvis en mann merker at du liker ham, så liker han deg automatisk, underbevisst litt bedre enn han ellers ville gjort.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #17 Skrevet 19. desember 2017 Hørt noe lignende men vet ikke om det stemmer. Anonymkode: fc31a...ba8
Lee Jones Skrevet 19. desember 2017 #18 Skrevet 19. desember 2017 Dette er nok kanskje forskjellig. Av damene som var interesserte i meg var jeg aldri interessert i tilbake. Faktisk tenkte jeg ikke på at de eksisterte før de ga hint. Jeg tror det i ung alder er mer slik at "den du vil ha vil aldri ha deg tilbake". I eldre alder tror jeg man tar mer det en får.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #19 Skrevet 19. desember 2017 22 minutter siden, Lee Jones skrev: Dette er nok kanskje forskjellig. Av damene som var interesserte i meg var jeg aldri interessert i tilbake. Faktisk tenkte jeg ikke på at de eksisterte før de ga hint. Jeg tror det i ung alder er mer slik at "den du vil ha vil aldri ha deg tilbake". I eldre alder tror jeg man tar mer det en får. Hvor går grenser for "eldrr alder"? Jeg er 26, men jeg kommer aldri til å ta til takke med noen. Jeg har enkelte som "aldri gir opp", som jeg ikke har følt den minste tiltrekning av alle årene jeg har visst om dem, men som til stadighet sender tåpelige hint på messenger. Så har vi de som tør si rett frem, de er mest tiltrekkende. Anonymkode: 57071...16d
Cuntzilla Skrevet 19. desember 2017 #20 Skrevet 19. desember 2017 Like barn leker best, det kan vel oppstå en gjensidig tiltrekning mellom to som på den ene eller andre måten fremstår som like personer. Vi dømmer jo veldig (bevisst eller ubevisst, og lik det eller ei) etter et kort førsteinntrykk, så om man ligner av utseende, stil etc. så kan jo det medføre at man tiltrekkes av hverandre. Har også sett forskning på at man gjerne tiltrekkes av folk man oppfatter som på samme nivå som seg selv utseendemessig. Når du er barn så liker alle den peneste jenta/gutten i klassen, som voksen så sprer smaken seg mer ettersom vi blir mer selvbevisste på og internaliserer vår egen attraktivitet. Man liker jo gjerne også folk som liker deg tilbake. Da bruker jeg ordet liker i sin mildeste form, man blir ikke nødvendigvis seksuelt eller romantisk interessert i alle som er det tilbake heldigvis, men dersom noen ser litt ekstra på deg og smiler litt mer til deg så plukkes det nok opp på et nivå, og man oppfatter personen som en som er positiv til deg og åpen for kontakt. Nå synser jeg selvsagt masse her, men noe av det er også løst basert på diverse forskning. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå