AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 Jeg trodde denne avgiften skulle gjelde kun matvarehandel. Men ok. Jeg var hos dressmann og handlet for 199, så spør han om jeg vil ha pose, 2 kr koster det sier han. Så gir han meg en bitteliten pose, mindre enn str a4. Hos butikken Normal vi de ha 2 for bitteliten pose. Stor koster 3 kr. Og da lurer jeg på:burde vi ikke få høyere lønn når de øker avgift på pose og sukkerfrie varer og ditten og datten? Lønna vår klarer jo ikke å følge etter? Anonymkode: 4e74b...d7e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde denne avgiften skulle gjelde kun matvarehandel. Men ok. Jeg var hos dressmann og handlet for 199, så spør han om jeg vil ha pose, 2 kr koster det sier han. Så gir han meg en bitteliten pose, mindre enn str a4. Hos butikken Normal vi de ha 2 for bitteliten pose. Stor koster 3 kr. Og da lurer jeg på:burde vi ikke få høyere lønn når de øker avgift på pose og sukkerfrie varer og ditten og datten? Lønna vår klarer jo ikke å følge etter? Anonymkode: 4e74b...d7e Og hvordan skulle poseavgiften stimulere til lavere forbruk av plastposer om vi fikk lønnsøkning for å gjøre opp for avgiften, mener du? Jeg er imot poseavgiften selv, men om denne avgiften ødelegger økonomien din er løsningen enkel: Slutt å si ja til pose, og bruk handlenett eller ryggsekk. Problem solved. Anonymkode: fd44e...3ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå