Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bruker denne? Jeg sluttet på p-piller for ca 1 mnd siden. Ikke fått mensen. Tatt jevnlige strimmeltester uten at de har vist EL. Kjøpte så advance digital. Tok en for 3 dager siden. Den viste liten sjanse. Tok så en nå som viser blinkende smilefjes, altså større sjanse. Leste ikke pakningsvedlegget godt nok. Slik jeg forstår så skal man egentlig ta en test hver dag frem til maksimal? Nå som smilefjeset blinker...Da skal vel jeg ikke teste før den stopper? Og når blinkende smilefjes er borte, skal jeg ta en ny en for å se om jeg får smilefjes som indikerer maksimal sjanse? 

Anonymkode: bf0f1...4a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen som bruker denne? Jeg sluttet på p-piller for ca 1 mnd siden. Ikke fått mensen. Tatt jevnlige strimmeltester uten at de har vist EL. Kjøpte så advance digital. Tok en for 3 dager siden. Den viste liten sjanse. Tok så en nå som viser blinkende smilefjes, altså større sjanse. Leste ikke pakningsvedlegget godt nok. Slik jeg forstår så skal man egentlig ta en test hver dag frem til maksimal? Nå som smilefjeset blinker...Da skal vel jeg ikke teste før den stopper? Og når blinkende smilefjes er borte, skal jeg ta en ny en for å se om jeg får smilefjes som indikerer maksimal sjanse? 

Du tar én test om dagen (morgen) fram til smilefjeset blir solid. Det blinkende smilefjeset går bort etter noen minutter, mens den dagen du får det solide smilefjeset vil testen vise smilefjeset i 48 timer, altså den perioden du har oppnådd maksimal fertilitet. 

Det blinkende smilefjeset betyr at testen har oppdaget en økning i hormonet østrogen, som stiger typisk 2-4 dager før LH-hormonet og det er da du får solid smilefjes.  

Jeg fikk to dager med blinkende smilefjes før jeg fikk solid smilefjes på tredje dag. Veldig fornøyd med testene, da vet jeg jo at jeg traff på eggløsning ☺️ 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Nethieo skrev:

Du tar én test om dagen (morgen) fram til smilefjeset blir solid. Det blinkende smilefjeset går bort etter noen minutter, mens den dagen du får det solide smilefjeset vil testen vise smilefjeset i 48 timer, altså den perioden du har oppnådd maksimal fertilitet. 

Det blinkende smilefjeset betyr at testen har oppdaget en økning i hormonet østrogen, som stiger typisk 2-4 dager før LH-hormonet og det er da du får solid smilefjes.  

Jeg fikk to dager med blinkende smilefjes før jeg fikk solid smilefjes på tredje dag. Veldig fornøyd med testene, da vet jeg jo at jeg traff på eggløsning ☺️ 

Takk for svar! :) Men tror du det vil ha noe å si nå som jeg faktisk bare begynte å teste midt i en syklus? 

Skrevet

Nei, den plukker kun opp eggløsning når du HAR eggløsning, så hvis den blinker er det rett om hjørnet ☺️ 

Jeg brukte først strips i begynnelsen, men ble stresset av å tolke dem, så da gikk jeg over til CB og fikk blinkende på dag 2 jeg brukte dem, det var dag 11 i syklusen min. Fikk eggløsning dag 13. Når man får er individuelt, stol på din test, det er den som gir deg dine resultater. 

På clear Blue sine hjemmesider finner du forresten alt av pakningsvedlegg og bruksanvisninger hvis du skulle miste, samt kalkulatorer over når du kan begynne å teste etter både EL og graviditet ☺️ Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...