Gå til innhold

Hva skal en opplyse ny utleier om angående økonomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å flytte, men er usikker på hva jeg skal si hvis utleier spør (om de i det hele tatt kan spør om private økonomiske spørsmål?) Om inntekt? Det er snakk om depositum, og jeg har fast inntekt og siker betaler, men ikke lyst til å opplyse om at jeg er under utredning og aap av nav og det går mot ufør. Så holder det bare å si at dette fikser man? Gruer meg til å ringe på leiligheter og ikke ha noe svar hvis de spør om jeg jobber eller studerer. 

Anonymkode: b44fd...52f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det holder. Du har ingen opplysningsplikt om inntekt. Det lønner seg at du sier at du har fast inntekt, og fikser depositum.

• Liker 2
Skrevet

Noen utleiere (blandt annet noen her inne) sier at de ikke leier ut til noen med mindre de får se arbeidskontrakt og lønnsslipp for 3 mnd tilbake. 

Men de aller færreste er faktisk ikke så dustete, de fleste vil leie ut en leilighet å så lenge du betaler så bryr de seg ikke om hva du gjør. 

Anonymkode: db048...1c4

Skrevet

Oi, arbeidskontrakt og lønnslipp, da ligger jeg tynt an, håper det er litt greiere folk rundt her

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi, arbeidskontrakt og lønnslipp, da ligger jeg tynt an, håper det er litt greiere folk rundt her

Det er uhyre sjeldent jeg har hørt om det, å jeg har aldri vært borti sånne folk der jeg har bodd. Så det er ytterst få som er sånn. 

Anonymkode: db048...1c4

• Liker 2
Skrevet

Jeg leier ut, aldri spurt om lønnsslipp men har alltid etterspurt referanse fra nåværende arbeidsplass. Kan de ikke stille med det så får du ikke leiligheten. Enkelt og greit...

Anonymkode: 7daa8...033

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leier ut, aldri spurt om lønnsslipp men har alltid etterspurt referanse fra nåværende arbeidsplass. Kan de ikke stille med det så får du ikke leiligheten. Enkelt og greit...

Så du ville ikke leid til noen uføre eller andre på nav?

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du ville ikke leid til noen uføre eller andre på nav?

Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...