AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 Trenger gode tips til hvordan jeg kan kle meg uten å se ut som michelin-mannen. Har prøvd typiske turting som å ha ullundertøy, fleece og så noe vindtett, men jeg fryser som bare det likevel. Er ca 10 minus her nå og kjenner jeg kommer til å gå i hi snart om jeg ikke greier å løse dette. Står å skjelver når jeg venter på bussen, og selv om det er ok temperatur inne på jobb kjenner jeg meg kald der også fordi jeg må sitte i ro på pcn. Liker å gå i jeans og en strikka/ordentlig genser inne, men virker som om det er umulig å gå i dette uten å fryse veldig. Bruker nå en lang kåpe utendørs, i ull. Har også en skikkelig vinterjakke (snowboard), men den er kort så da fryser jeg på lårene. Like før jeg kjøper meg en sånn diger foret dress bøndene bruker Anonymkode: 46569...f12
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 Bruker du også god og varm lue, votter/ hansker og har gode og varme vintersko? Anonymkode: 8ea42...c73
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #3 Skrevet 17. desember 2017 Hva om du kjøper deg en dun- eller dynekåpe eller dun- eller dyneparkas? Anonymkode: 8ea42...c73
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #4 Skrevet 17. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bruker du også god og varm lue, votter/ hansker og har gode og varme vintersko? Anonymkode: 8ea42...c73 Ja det har jeg, lue i ull, skinnhansker med ullforing og et digert skjerf. har også veldig gode sko, er aldri kald på føttene er alt det andre som virker å være problemet selv om det er skikkelig ullundertøy og vinterkåpe etc. vurderer å ta på meg en vinterbukse over jeans, har et skap på jobb den kan ligge i mens jeg er på jobb, men det er litt irriterende likevel. ikke noe godt å gå rundt å fryse hele tiden, og skal man på kafe eller noe etter jobb så får jeg samme problem. Anonymkode: 46569...f12
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #5 Skrevet 17. desember 2017 Prøv flere lag med ull på overkroppen. Har du en tykk og varm ullgenser som du kan ha utenpå ullundertøyet i steden for fleecegenseren? Anonymkode: 8ea42...c73 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #6 Skrevet 17. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva om du kjøper deg en dun- eller dynekåpe eller dun- eller dyneparkas? Anonymkode: 8ea42...c73 Takk det skal jeg sjekke ut! Regner med det er salg i romjula så da skader det ikke å prøve! Har hatt ullvang ullgenser under ullkåpa også nå og er egentlig skuffet over at det ikke fungerer. Anonymkode: 46569...f12 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #7 Skrevet 17. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Prøv flere lag med ull på overkroppen. Har du en tykk og varm ullgenser som du kan ha utenpå ullundertøyet i steden for fleecegenseren? Anonymkode: 8ea42...c73 Skal prøve det sammen, takk for tips Har hatt enten fleece eller ullundertøy til nå. På mandag prøver jeg da ullundertøy på hele kroppen, og så en skikkelig ullgenser under kåpa. Kan fortsatt ha en strikka genser (ikke ull men sånn syntetisk mix man finner overalt i butikkene nå) under? Eller ødelegger det hele systemet? Anonymkode: 46569...f12
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #8 Skrevet 17. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal prøve det sammen, takk for tips Har hatt enten fleece eller ullundertøy til nå. På mandag prøver jeg da ullundertøy på hele kroppen, og så en skikkelig ullgenser under kåpa. Kan fortsatt ha en strikka genser (ikke ull men sånn syntetisk mix man finner overalt i butikkene nå) under? Eller ødelegger det hele systemet? Anonymkode: 46569...f12 Tenker du ullundertøy, deretter syntetisk genser og deretter tykk ullgenser? Det skulle ikke være noe problem.Om kåpa ikke er vindtett, er det lurt å ha et lag vindtett rett under kåpa i tillegg. Med ullongs og jeans blåser det rett gjennom, når du ikke har et vindtett lag på deg. En vindtett overtrekksbukse ville hjulpet. Man får også kjøpt softshellbukser som ser ut som jeans Anonymkode: 8ea42...c73 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #9 Skrevet 17. desember 2017 Ta en titt her på softshellbukser https://www.stormberg.com/no/catalogsearch/result/?q=softshellbukse Anonymkode: 8ea42...c73 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #10 Skrevet 17. desember 2017 Softshell er både vindtett og har et (tynt) innerlag Anonymkode: 8ea42...c73 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #11 Skrevet 17. desember 2017 Denne er i unisex, finnes kun i str s (dette tilsvarer str medium dame) https://www.stormberg.com/no/veden-softshellbukse-hoved.html#17680 Anonymkode: 8ea42...c73 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #12 Skrevet 17. desember 2017 Dette er en damemodell og finnes i flere størrelser https://www.stormberg.com/no/mollestad-softshellbukse-dame.html#10143690001 Anonymkode: 8ea42...c73 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #13 Skrevet 17. desember 2017 Så snille dere er som hjelper meg! Skal skaffe meg en sånn bukse, de så jo kjempelure ut! Likte den sorte best, tror ikke jeg blir særlig fin i den som lignet på jeans. Bruker medium så her var det jo masse å velge i. Så kan jeg heller bare ta den av på jobb om det blir for varmt inne, den er ikke så stor og klumpete som de vinterbuksene jeg tenkte på. Da kan jeg ha en tynn softshell jakke også? Eller blir det veldig klumpete? Må nok ut på prøverunde, så får de stakkarne i butikken heller bare flire når jeg kommer med tusen lag klær Anonymkode: 46569...f12
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #14 Skrevet 17. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så snille dere er som hjelper meg! Skal skaffe meg en sånn bukse, de så jo kjempelure ut! Likte den sorte best, tror ikke jeg blir særlig fin i den som lignet på jeans. Bruker medium så her var det jo masse å velge i. Så kan jeg heller bare ta den av på jobb om det blir for varmt inne, den er ikke så stor og klumpete som de vinterbuksene jeg tenkte på. Da kan jeg ha en tynn softshell jakke også? Eller blir det veldig klumpete? Må nok ut på prøverunde, så får de stakkarne i butikken heller bare flire når jeg kommer med tusen lag klær Anonymkode: 46569...f12 Les om buksene om de er vindtette eller ikke. (Jegtrodde at alle var vindtette, men jeg så i hvertfall på en softshellbukse fra annen leverandør som ikke var vindtett nå nettopp). Det var denne du tenkte på? Den er vindtett. https://www.stormberg.com/no/mollestad-softshellbukse-dame.html#10143690001 På overkroppen trenger du tykkere jakke enn softshelljakke når det er så kaldt ute. Anonymkode: 8ea42...c73
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #15 Skrevet 17. desember 2017 Det finnes flere tråder i dette underforumet med tips om varme jakker og parkaser Anonymkode: 8ea42...c73
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #16 Skrevet 17. desember 2017 Bl. a i denne tråden er det mange gode tips og linker Anonymkode: 8ea42...c73
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #17 Skrevet 17. desember 2017 Denne feks http://www.helsport.no/storebjorn-dame (Satt ned fra kr 4 495,00 til kr 1 699,00 ettersom Helsport selger ut klær grunnet at de har sluttet å produsere klær) Les gjerne også best i test sider for å finne gode varme parkaser. Anonymkode: 8ea42...c73
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #18 Skrevet 17. desember 2017 Quote På overkroppen trenger du tykkere jakke enn softshelljakke når det er så kaldt ute. Ja jeg tenkte å ha den under ullkåpa for å få til noe vindtett, men tenker det blir litt for mye, må nok kjøpe større kåpe om jeg skal ha genser, ullgenser, shoftshelljakke og kåpe hehe. Leser meg gjennom tråden nevnt over her nå, jeg har en veldig dyr og fin jakke som kostet mange tusen kroner, den skal være veldig varm men jeg har ikke brukt den fordi den er normalt "jakkekort" altså ikke går over lårene. Tror den kan fungere om jeg ikke fryser med shoftshellbukse Mener det er en alpintjakke, men kanskje disse ikke skal være så varme. Om den er det slipper jeg unna med å bare kjøpe ny bukse og det hadde jo vært veldig greit. Anonymkode: 46569...f12 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #19 Skrevet 17. desember 2017 Jeg forstår. Det er lurt om du får brukt den jakken du har. Håper at du får gjøpt en softshellbukse og at du holder deg varm. Her er enda en vinterjakketråd Anonymkode: 8ea42...c73 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #20 Skrevet 17. desember 2017 Gode, varme lange forede vinterstøvletter i skinn hjelper også mye på for å holde varmen, sammen med en en varm vinterkåpe/ parkas som går nedover lårene. Noen bruker helsetrøye innerst mot kroppen fr å få et ekstra lag med luft innerst (som også virker isolerende). Anonymkode: 8ea42...c73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå