Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget nå!
Skrevet

Vi har fått låne feriehus i Frankrike en uke i sommer og spurte et vennepar om de hadde lyst til å være med. Huset er gratis så de trenger kun betale flybilletter. De virka glad for å bli spurt og sa at det ville de veldig gjerne men at de måtte sjekke økonomi og fly priser først. Siden vi har et barn vil vi gjerne dra sammen med en barnefamilie og hvis dette venneparet ikke kan er det et annet vennepar vi veldig gjerne vil dra sammen med. Problemet er at de vi spurte først aldri gir noe ordentlig svar på om de skal være med eller ikke. Hver gang jeg spør skal de sjekke fly dagen etter eller neste uke. Jeg begyner å lure på om jeg burde skjønne at de ikke har lyst men at de haler det ut istedenfor å si det rett ut. Det begyner også å haste litt hvis vi skal be med det andre venneparet istedenfor. Jeg kan jo ikke gå uifra at de ikke blir med og invitere med de andre og risikere at de plutselig har kjøpt billetter. Syns også det er ekkelt å be de bestemme seg fordi vi har andre vi har tenkt å be istedenfor. Kan legge til at det er over en måned siden vi spurte dem og at 50% eller mer av planer vi lager med dette venneparet aldri blir noe av. Er derfor ikke usansynlig at de ikke blir med selvom de først takket ja. Sånn det er nå er jeg rimelig sikker på at det ender med at de ikke blir med og jeg vet jeg kommer til å bli lei meg hvis vi får vite dette så sent at det er forsent å be med andre. Hva ville dere gjort? Må jeg bare vente på at de skal bestemme seg og risikere at vi ikke får med noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt at hvis ikke de svarer innen da og da spør dere noen andre da dere ikke har lyst å måtte reise alene.

Har en venninne so er sån jeg også. Veldig mye frem og tilbake. Slitsomt, men man må bare be om et svar.

Skrevet

Jeg synes godt dere kan be de bestemme seg for ellers vil dere spørre noen andre.. Enkelte må ha et lite spark i baken for å bestemme seg..

Skrevet

Kjedelig situasjon, men ville også bedt de om å bestemme seg.

Gjest porselen
Skrevet

Jeg hadde gitt dem en dato de må bestemme seg innen og samtidig si pent at hvis det ikke passer for dem så har vi et annet vennepar som vi kan be fordi det er hyggelig å dra flere sammen.

Skrevet

Har ikke noe mer å tilføye her jeg annet enn at jeg er enig med de over.

Skrevet

Det må da være helt greit å si at innen en gitt dato må dere få svar - da dere gjerne vil reise sammen med noen - og kan ikke de .. må dere spørre noen andre.

.. og klarer de da fortsatt ikke å si noe .. si at da må du ta det som et nei takk .. og at dere heller får prøve å få ferie sammen et annet år.

Noen mennesker må bare "få kniven på strupen" før de klarer å ta en avgjørelse.

Skrevet
Det må da være helt greit å si at innen en gitt dato må dere få svar - da dere gjerne vil reise sammen med noen - og kan ikke de .. må dere spørre noen andre.

.. og klarer de da fortsatt ikke å si noe .. si at da må du ta det som et nei takk .. og at dere heller får prøve å få ferie sammen et annet år.

Noen mennesker må bare "få kniven på strupen" før de klarer å ta en avgjørelse.

Enig

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis de er litt sånn som noen jeg kjenner kan det være lurt å si hvis du ikke hører noe innen en viss frist regner du med at de ikke skal være med. (Har nemlig noen som "glemmer" frister for å drøye tenketiden)

Blir frustrert over at noen mennesker ikke skjønner at det de gjør påvirker andre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...