AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Hei. Han er 16-17 år. Han røyker både vanlig røyk og cannabis (hasj osv). Jeg har aldri fersket han 100 %, men fersket han engang nesten, han prøvde å tenne på ( cannabis) Vi snakket med han veldig mye, men han er en veldig vanskelig unge, vi sa ifra til barnevernet og politiet.Flere ganger, de holder samtaler med han osv, prøver å hjelpe til. Jeg har gjort så mye at jeg måtte gi opp til slutt, siden jeg har veldig mye å holde styr på. Men hver gang han kommer hjem så lukter det veldig mye, sånn cannabis og røyk av han. Han klarer dessverre ikke å gå på skolen, han går inn i mellom og jobber også litt. Han er på et dårlig miljø og tipper at han faller ut av samfunnet snart. Og blir en krise. Men vi har gjort vårt, sagt ifra til både politiet og barnevernet. Men det hjelper ikke noe særlig mye. Er det noen her som har noe tips eller som har sett eller vært i lignende situasjon? Takker på forhånd. Anonymkode: 28654...2ce
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 Var selv en Av disse du kaller krise barn. Og tro det eller ei, men det hjelper veldig lite å mot arbeide på den måten. Gå til politiet og barnevern er dessverre bare litt "kult" for da er man liksom mer bad om du skjønner. La han holde på, prøv å støtt han i de positive tingene han gjør, prøv og få han til å se at familien min er der uansett. Det var sann jeg klarte meg og andre i min venninne gjeng ikke. For jeg kunne alltid komme til familien min og dermed så ville jeg ikke dra de med ned i dritten, så når andre spiste 20 piller tok jeg 1 for jeg skulle hjem. Vet det høres helt fucka ut og man unner jo ingen dette og i hvertfall ikke lillebror. Vet ikke hva jeg ville gjort selv. (Ville nok sperret han inne til han ble 30, men livet vil komme med alt livet hans innebærer uansett) Men han har nok bestemt seg og det kan bare være en fase til han finner noe annet. Men prøv heller å jobb med han enn mot han på en måte som passer for dere🙊 Jeg har nå en nydelig sønn, eget sted egen bil eget liv, med mye erfaring og en bakrun jeg kunne vert foruten helt klart, men samtidig ikke for jeg har levd. Angrer ikke på noe. Og det kunne jo vært værre, hasj trenger ikke være et gateway drug og det trenger heller ikke være farlig. Men skjønner dere er bekymret når han ikke går på jobb eller skole ! Lykke til håper dette bare er en fase for han og dere !❤ Anonymkode: 61765...565
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå