Gå til innhold

Concealer, under eller over foundation?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er riktig? Har hørt begge deler.

Anonymkode: 4c7de...e79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har peiling på dette?

Anonymkode: 4c7de...e79

Skrevet

Tror ikke det finnes noe fasitsvar. Men du kan se på youtube eller høre med makeup artister eller folk som jobber i sminkebutikker. Jeg bruker sjeldent mer enn concealer, men når jeg først gjør det tar jeg på foundation først, og concealer etterpå for å dekke det foundatioen ikke klarte å dekke. 

Anonymkode: 0d901...953

Skrevet

Etter, ellers gnis det utover. 

Anonymkode: 8e410...7b0

Skrevet

Jeg tar alltid på etterpå. Synes det blir finest. :)

Skrevet

Det er ingen fasit. Gjør det slik du syns du får best resultat. Jeg er makeupartist og for meg fungerer det best å legge concealer først, så foundation og så litt concealer igjen, ved behov.

Anonymkode: 57c1a...c94

Skrevet

Jeg tar alltid på concealer etter foundation. 

Skrevet

Concealer skal legges på først på kviser, arr og små områder. Dette for at man ikke skal se små flekker av concealer. Så kan man legge foundation i et tynt lag over dette igjen.

Anonymkode: 78dbf...249

• Liker 1
Skrevet

Foundation først. Så concealer for å dekke det som eventuelt ikke ble dekket av foundation. Kviser, arr, pigmentflekker. Mange bruker den også under øynene. 

Skrevet

Bruker foundation først og så concealer. 

Anonymkode: 60e5c...911

Skrevet

Det er ikke en fasit. Jeg bruker concealer under øynene før foundation, men concealer på eventuelle kviser tar jeg på over foundationen.

Anonymkode: 72a88...9dc

Skrevet

Så nettopp en video hvor de sa at hvis man bruker flytende foundation skal man ha etterpå, mens v/fastere pudder/foundationstick skal man ta på før!

Skrevet

Selv foretrekker jeg å bruke en concealer som er litt lysere enn foundationen for å lyse opp under øynene, på nesa og i panna. Får ikke noe effekt av å ha det under foundationen. En annen ting er colour correcting, som går ut på å bruke for eksempel en rødfarge på mørke sirkler under øynene, for å nøytalisere den blåaktige fargen på ringene. Det skal på før foundation. Men sminke har ingen fasit, man må bare prøve seg frem.

Anonymkode: c43ed...fcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...