Ivar J Skrevet 1. februar 2005 #1 Skrevet 1. februar 2005 Den store skandalen i Forsvaret er ikkje budsjettsprekken i fjor. Skandalen er mange års milliardsløsing og elendig planlegging – ein kontinuerleg katastrofe, meiner Ståle Ulriksen, visedirektør ved Norsk Utenrikspolitisk Institutt til Dag og Tid. Dei siste 20 åra har Forsvaret brukt kring 30 milliardar kroner på bygg og anlegg, og her er det gjort svært mange bommertar. Det er bygd ei mengd med nye anlegg som har blitt nedlagde og selde ikkje mange år etter. Milliardsummar er surra vekk på den måten. Se http://www.dagogtid.no/arkiv/2005/04/forsvaret Dette synes jeg er kloke ord.
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #2 Skrevet 1. februar 2005 Når en SV'er uttaler seg om offentlig sløsing skal man lytte nøye, for der har de spisskompetanse!
Ivar J Skrevet 1. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2005 Når en SV'er uttaler seg om offentlig sløsing skal man lytte nøye, for der har de spisskompetanse! Uttalelsen er fra en forsker ved Norsk Utenrikspolitisk Institutt. Slett ikke noen SV_er denne karen.
Gjest Løytnant Skrevet 2. februar 2005 #4 Skrevet 2. februar 2005 Hørte om en kokk som ble oppsagt på grunn av redusert aktivitet i den garnisonen han var stasjonert. Han meldte seg ledig hos Manpower, joda, de hadde jobb til han, der han nettopp var oppsagt! Det endte med at han ble leid tilbake for bortimot det doble av hans tidl lønn.
Tosca Skrevet 2. februar 2005 #6 Skrevet 2. februar 2005 Jeg jobbet i Forsvaret fram til nyttår. Jeg mistet jobben fordi jeg bare var midliertidig ansatt. Alle midlertidige ansatte skulle bort. Jeg vet om flere eksempler på at ansatte har fått avgangspakker, som koster Forsvaret masse, for så å beholde vikarer eller ta inn nye vikarer for å gjøre jobben. Det blir jo dobbelt så dyrt. De må i praksis betale to lønninger for samme jobben. Dette er bare ett eksempel på pengesløseriet i Forsvaret.
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #7 Skrevet 2. februar 2005 Uttalelsen er fra en forsker ved Norsk Utenrikspolitisk Institutt. Slett ikke noen SV_er denne karen. Kanskje ikke medlem..? NUPI kan også en del om sløsing, men det overrasker meg at en NUPI-fyr uttaler seg så bombastisk om noe som ligger på siden av eget fagfelt. Da tyder forresten mye på at han er FrP'er, siden det å uttale seg om ting man ikke har peiling på er en spesialøvelse i dét partiet.
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #8 Skrevet 2. februar 2005 Det er ingen tvil om at Forsvaret har dummet seg ut og vært uten styring over flere år. De har sluppet glatt unna for oppvask og de har kritikkløst blitt tildelt enorme summer årlig. Dyre unødvendige konsulenttjenester til saker de burde ha ordnet selv, dyre, flotte, store nybygg pga. flytting fra Huseby og ellers i landet, liksom "nedlegginger og sparing" samtidig med mye mer bruk av penger (!), krisen og katastrofen Sigurd Frisvold , osv..osv.. Det norske forsvaret har tabbet seg så solid ut gjennom de siste 15 årene. Det er flaut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå