AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Del Skrevet 16. desember 2017 hei hvorfor er det vanskeligere å få tak i briller med minus styrke, enn de med pluss? Anonymkode: 5b953...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #2 Del Skrevet 16. desember 2017 Hæh? Optiker. Anonymkode: 57778...456 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 16. desember 2017 #3 Del Skrevet 16. desember 2017 Europris har 3 pakninger med minus styre til en OK pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. desember 2017 #4 Del Skrevet 18. desember 2017 Tenker du da på sånne ''ferdigbriller'' man får hvorsomhelst? Jeg antar at det er færre av de som bruker slike enkle lesebriller som lider av nærsynthet enn av langsynthet. Ellers finner jeg fint mine minusbriller (og linser) hos optikeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 18. desember 2017 #5 Del Skrevet 18. desember 2017 Veldig mange som trenger minusstyrke, har i tillegg hornhinneskjevhet, som gjør at det er nødvendig med en litt mer avansert (og dyrere) brille. Denne må spesialbestilles hos optiker, så en billigbrille er egentlig ikke noe alternativ for denne gruppen. Med årene, blir man alderdomssynt ("langsynt"). Dette gjelder alle, eller så godt som alle, så alle vil trenge en plussbrille for å lese da. Dersom man i utgangspunktet ikke trengte brille (minusbrille), holder det med en enkel brille av typen "Nille". Dersom man trengte briller, og i stedet bruker linser, vil en enkel brille fungere. Så markedet for enkle plussbriller er rett og slett veldig mye større enn for minusbriller av billigste sort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #6 Del Skrevet 18. desember 2017 Tipper det er fordi de som trenger plussbriller til lesing kan ha litt billigere briller enn de som trenger minusbriller til hverdagslige ting. Har hatt samme problem, men jeg fant noen som var ok på TGR Anonymkode: e396c...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå