AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Jeg har sammen med noen venner smått planer om å dra på interrail i sommer, og lurer på om noen kan anbefale steder å reise?:) Vi er et følge på en 4-5 stykker, kvinner og menn. Forslag som alt har kommet opp er Bern, Nice, Pisa og Venezia. Anonymkode: 1e700...f08
Gjest Overrasket Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 Jeg hadde en fantatisk togreise i Europa i år. Jeg elsker å reise med tog i Europa, for meg er det ingenting bedre. Jeg startet og sluttet selve togturen i London. Jeg var til slutt innom Frankrike, Spania, Italia, Slovenia, Ungarn, Østerrike, Tyskland, Nederland, Belgia før ankomst London. Organisatorisk kjøpte jeg hver billett jeg trengte direkte fra hver nasjonale togselskap. SNCF i Frankrike, DB i Tyskland, Renfe i Spania osv. Det hendte også at jeg valgte buss over tog på noen kortere strekninger. Opplevelsesmessig var alle de reisemålene jeg likte best mindre steder. Ofte steder som ikke har flyplass, slik at den eneste måten å nå dem på er å ta tiden det tar å kose seg med en tog/busstur. De store stedene er de store stedene. Det er de samme klisjeene som alle reiser til, og hvorvidt man ankommer Venezia med tog eller fly underordnet. Det som virkelig er godbitene, er småbyer, landsbyer og andre steder som turister flest rett og slett ikke drar til.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 38 minutter siden, Overrasket said: *snipp* Det som virkelig er godbitene, er småbyer, landsbyer og andre steder som turister flest rett og slett ikke drar til. Det er litt disse jeg er interessert i å høre om:) Drar gjerne til større mer kjente byer også, men det er jo mange perler rundt om i verden som ikke er like kjent:) Anonymkode: 1e700...f08
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #4 Skrevet 16. desember 2017 Vil anbefale at du søker opp "scenic routes by train" eller noe lignende. Dere kommer til å reise en del med tog, og da er det kult å få med seg verden utenfor. Noen togruter byr på vakrere utsikt enn andre, og det har vært viktig for meg de gangene jeg har vært på interrail. Du kan jo se om dette er noe du er interessert i Jeg synes det er vanskelig å anbefale konkrete byer, på interrail skal jo ting være litt tilfeldig og Men jeg kan nevne parfymebyen Grasse som en favoritt hos meg, og Innsbruck i Østerrike. Sveits har fantastiske fjell og daler, jeg stortrives i Alpene generelt. Anbefaler som sagt å søke etter scenic routes, der kan du finne noen perler langs veien. Anonymkode: cc50f...a08
Kjetil E Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sammen med noen venner smått planer om å dra på interrail i sommer, og lurer på om noen kan anbefale steder å reise?:) Vi er et følge på en 4-5 stykker, kvinner og menn. Forslag som alt har kommet opp er Bern, Nice, Pisa og Venezia. Anonymkode: 1e700...f08 Vil slå et slag for Sveits, og da snakker jeg om disse smalsporete tangstannsbanene deres. Blant annet Pilatusbahn som på det meste heller 48% og dette er en jernbane som går for egen maskin. Andre fantastiske baner er jo Wengeralphbahn og Jungfraubahn. Fantastiske baner i vill og vakker natur. Dette er dog privatbaner og neppe inkludert i interrailbilletten. Men mulig du for rabatt med dem. Du har og Berninia express og Glacier express. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #6 Skrevet 16. desember 2017 Legger ved en link som jeg har lagret på pc'n: https://www.interrail.eu/en/trains-europe/scenic-train-routes Anonymkode: cc50f...a08
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2020 #7 Skrevet 15. juli 2020 Ble det reise? Denne tråden er vel 3 år gammel, så fikk du reist, håper det! før korona kom :( Anonymkode: e9224...eb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå