AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal reagere. Hvis jeg får inn et ord (laaaange taler og historier om megminmittmeg) så får jeg nesten ikke snakket ferdig og hvis jeg får snakket ferdig har han en laaaaang historie som handler om seg selv rundt det jeg sier. Hva gjør jeg? Blir oppgitt... lytter ikke, har aldri noen spørsmål rundt meg og mitt. Anonymkode: 71c6f...3ba 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 Avslutte? Siden du har lagt dette på datingforumet så går jeg utifra at dere ikke har kjent hverandre så lenge? Da er det vel bare å avslutte relasjonen og gå videre? Er han sånn i en datingfase, så blir han muligens ikke noe bedre etterhvert heller. Anonymkode: 71df7...b16 14
WubWub Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 Sånn er de fleste mennesker, dessverre. Vi lever i egoismens tidsalder. Det er ikke lenger normen at mennesker stopper opp for å lytte til hvordan den andre egentlig har det og hva vedkommende har på hjertet - nei det er blitt viktigere å fronte sitt eget budskap, sine egne meninger og sine egne tanker. På mange måter er en genuin dialog blitt en regelrett mangelvare i mange sosiale interaksjoner. Dialog er byttet ut med monolog, en taler og en hører. Det finnes dog mange teknikker man kan benytte seg av for å få den andre til å innse hva hen driver med. Disse teknikkene kommer i to former, enten den feige formen aka manipulasjon eller den direkte og konfroterende formen aka ærlighet "Hei, nå syntes jeg vi har pratet mye om deg og ditt. Er du ikke interessert i å lytte til mitt?". Jeg foretrekker sistnevnte alternativ. 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #4 Skrevet 16. desember 2017 Dump han Anonymkode: 572e7...726 4
bortebra Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 Hvis dette er tidlig i datingfasen så er det vel bare å kutte? Ingen grunn til å holde det gående med en som ikke prøver å bli kjent med deg engang. 6
chouette Skrevet 16. desember 2017 #7 Skrevet 16. desember 2017 Kjenner til typen noen er jo bare sånn. Du kan selvfølgelig gjøre ham oppmerksom på at du synes det blir litt vel mye navlebeskuelse men noen total endring kan du ikke nødvendigvis regne med.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #8 Skrevet 16. desember 2017 Har vært borti typen. Kutta kontakten. Noe så uinteressant, å bruke tid med noen som utelukkende vil snakke om seg og sitt, og slutter totalt å høre etter med en gang jeg nevner noe om meg eller mitt. Anonymkode: c44a0...85c 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #9 Skrevet 16. desember 2017 Du dater en tidligere kamerat av meg!!! Mange er selvopptatte, men han stiller i en klasse for seg selv. Han er helt rå på messenger. Jeg ante ikke at folk kunne skrive så fort, før jeg møtte han. Og han er helt uavhengig av svar, han bare fortsetter for egen motor. En gang begynte han å sende meldinger mens jeg var på sykehuset. Jeg skrev at jeg var på sykehuset og at jeg straks skulle inn til legen, deretter skrudde jeg av lyden. Når jeg kom ut igjen så jeg at han hadde fortsatt å sende meldinger mens jeg var der inne. Ille nok at han ikke fikk med seg at jeg var syk, men han fikk ikke med seg at jeg ble borte. Til slutt orket jeg ikke mer, så nå er det nok en annen som sliter med han. Kanskje det er deg? Anonymkode: c1eef...e36
Perle Skrevet 16. desember 2017 #10 Skrevet 16. desember 2017 Men hvem er dette da? Mannen din gjennom tjue år eller en tindermatch du har truffet tre ganger? Uansett, voksne folk som holder på slik forandrer seg sjelden. Hadde ikke orket. Slitsomt når det bare er dere to, og flaut når dere er flere. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #11 Skrevet 17. desember 2017 Veldig slitsomt. Var kjæreste med en sånn og hver dag etter jobb latet jeg som at jeg var sliten og sov, for å få fred på soverommet alene mens jeg så film på mobilen. Holdt ut i et års samboerskap men det gikk jo ikke. Og ja, flaut rundt andre også som perle nevner over. Anonymkode: 66d29...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #12 Skrevet 17. desember 2017 La meg tippe... Bergenser? Anonymkode: 5e597...bbb 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #13 Skrevet 17. desember 2017 Typisk for mange menn. Menn ser seg selv som verdens sentrum og babler gladelig iveg om sine trivialiteter. Anonymkode: ff403...53a 2
Gjest Fillerista Skrevet 17. desember 2017 #14 Skrevet 17. desember 2017 Mange mennesker er sånn og for oss som er obs på det gjelder det vel bare å finne de få andre. Skjønner ikke hvorfor du skal bruke energi på å jobbe videre med en sånn relasjon. Jeg har vel hatt ti-tolv sånne dater, avsluttet hver gang. Litt på siden, men de selvopptatte er jo ofte så ekstremt kjedelige også
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. desember 2017 #15 Skrevet 17. desember 2017 21 timer siden, WubWub skrev: Sånn er de fleste mennesker, dessverre. Vi lever i egoismens tidsalder. Det er ikke lenger normen at mennesker stopper opp for å lytte til hvordan den andre egentlig har det og hva vedkommende har på hjertet - nei det er blitt viktigere å fronte sitt eget budskap, sine egne meninger og sine egne tanker. På mange måter er en genuin dialog blitt en regelrett mangelvare i mange sosiale interaksjoner. Dialog er byttet ut med monolog, en taler og en hører. Det finnes dog mange teknikker man kan benytte seg av for å få den andre til å innse hva hen driver med. Disse teknikkene kommer i to former, enten den feige formen aka manipulasjon eller den direkte og konfroterende formen aka ærlighet "Hei, nå syntes jeg vi har pratet mye om deg og ditt. Er du ikke interessert i å lytte til mitt?". Jeg foretrekker sistnevnte alternativ. Fornuftig og riktig innlegg
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #16 Skrevet 17. desember 2017 Hvis noen er veldig selvopptatte gidder jeg stort sett aldri å gi beskjed. De vil jo ikke bli mer interessert av at jeg forteller dem dette, men de vil kanskje late som de er interessert. Det er ikke nok, jeg vil ha mennesker rundt meg som er genuint opptatt av andre mennesker,altså en kommunikasjon hvor begge er opptatt av hverandres ve og vel . Anonymkode: 7ad3a...226 3
Xcase33 Skrevet 20. desember 2017 #17 Skrevet 20. desember 2017 On 16.12.2017 at 10:54 PM, AnonymBruker said: Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvordan jeg skal reagere. Hvis jeg får inn et ord (laaaange taler og historier om megminmittmeg) så får jeg nesten ikke snakket ferdig og hvis jeg får snakket ferdig har han en laaaaang historie som handler om seg selv rundt det jeg sier. Hva gjør jeg? Blir oppgitt... lytter ikke, har aldri noen spørsmål rundt meg og mitt. Anonymkode: 71c6f...3ba Det som overrasker meg mest da er du går såpass langt at du sitter der på date med den type personer? ... Det du skal gjøre er å fortelle en troverdig men helt utrolig historie om noe du har opplevd i livet ditt ...så skal jeg love deg at han vil komme til å reflektere over det og hva du egentlig sier like mye som kjæledyret ditt. Etterpå når du har gjort det så kan du fortelle om den forrige fyren du møtte og hvor lite du satte pris på hvor mye han snakket om seg selv og fraværet av interessen han viste for deg....så kan du selv se hvor mye egen refleksjon det er å spore bare der Men som sagt..det er litt rart at kvinnfolk velger og nærmest virker å foretrekke enkle menn som er på det nivået....mulig det blir sett på som sjarmerende?
missmcbeal Skrevet 20. desember 2017 #18 Skrevet 20. desember 2017 Det kan være et veldig dårlig tegn at han snakker så mye om seg selv. Dette blir trolig ikke bedre, orker du å høre på? En annen ting er hvordan handlingen hans er. Opptrer han egoistisk i væremåte også? Eller viser han gjennom handlemåter at han tenker på andre enn seg selv?
Xcase33 Skrevet 20. desember 2017 #19 Skrevet 20. desember 2017 On 16.12.2017 at 11:50 PM, toothfairy said: Kjenner til typen noen er jo bare sånn. Du kan selvfølgelig gjøre ham oppmerksom på at du synes det blir litt vel mye navlebeskuelse men noen total endring kan du ikke nødvendigvis regne med. Ingen endring kan du regne med ....det er ikke noe en kan si som gjør at vedkommende plutselig våkner opp neste dag med en høyere sosial IQ. Like barn leker best så det er bedre at han finner ei som synes det er sexy as hell at han snakker om seg og sitt, mange damer som digger det. De mer tilbakeholdne og stille mannfolkene er da ihvertfall ikke høyt oppe på listen 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #20 Skrevet 20. desember 2017 Vel. Jeg sa ifra til en venn som er slik. Det ble en endring men kun når jeg er tilstede. H*n jabber i vei konstant pluss at alt også deles på nett. Fikk man ikke med seg hva h*n sa kunne man gå hjem og sjekke Facebook eller Snap. Lange avhandlinger pluss litt påtatt omsorg for mennesker i media (stakkars den ukjente damen som ble frastjålet julegaver etc). Vel, jeg sa ifra og nå er personen helt taus ovenfor meg. Får knapt ut ett ja eller nei. Er visst ingen mellomting der i gården. Årsaken til at jeg sa ifra var at det ble veldig mye snakk om ting jeg sliter med (såpass at jeg fikk angstanfall) så jeg ble nødt til å sette en grense. Anonymkode: a9252...ce5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå