AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Del Skrevet 16. desember 2017 Denne julen skal barna og jeg i kirken på julaften, jeg har nylig funnet troen :-) Men i alle år har jeg vært vant med at julaften foregår hjemme foran tv-en, og aking ute. Denne julaften skal vi også feire hos min tante, usikker på hvilket klokkeslett vi drar dit. Hvordan løser dere det, som drar i kirken? Føler rart å ikke se Tre Nøtter til Askepott? Er jo sterk tradisjon i livet mitt.. Anonymkode: 09f3c...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #2 Del Skrevet 16. desember 2017 Det pleier å være flere gudstjenester på julaften, sjekk på nettsidene til din kirke og se hvilken som passer best. Anonymkode: 575e1...898 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #3 Del Skrevet 16. desember 2017 Mange steder er det flere julegudstjenester, da kan man gå i kirken etter Askepott... Eller kjøp dvden, så kan du se den så tidlig eller sent som det passer deg. Anonymkode: 337a1...d3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #4 Del Skrevet 16. desember 2017 Hehe, takk for svar! Kanskje vi skal kjøpe Askepott ja, og se den tidlig! Da får vi tar kirken mellom Askepott og julebesøket kanskje. Hva gjør dere andre som går i kirken på julaften? Anonymkode: 09f3c...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokanis Skrevet 16. desember 2017 #5 Del Skrevet 16. desember 2017 Opp i 9-tiden, trener hest og hund, dusjer og tar med dyna på sofaen for askepott (ofte på DVD), krøller håret og sminker meg, drar i kirken (pleier å gå på gudstjenesten kl 16), så rett i famileselskap😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L'amie Skrevet 16. desember 2017 #6 Del Skrevet 16. desember 2017 Har du sjekket når gudstjenesten er? Der jeg går pleier det å være to gudstjenester i tidsrommet kl.14.30-17.00. Vi har alltid rukket å se både tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #7 Del Skrevet 16. desember 2017 40 minutter siden, L'amie skrev: Har du sjekket når gudstjenesten er? Der jeg går pleier det å være to gudstjenester i tidsrommet kl.14.30-17.00. Vi har alltid rukket å se både tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen. Vi bør rekke begge deler! Men skal kjøre til julemiddag, den er en time bort der jeg blir litt usikker.. Anonymkode: 09f3c...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #8 Del Skrevet 16. desember 2017 Vi er hjemme til ca 14 så rekker fint obligatorisk tv. Gudstjenesten kl 15 men må være litt tidlig ute for å få plass. Det er også gudstjeneste kl 16 om man foretrekker det. Så drar vi hjem på julemiddag, spiser sånn 17- 17:30. Da får kokken litt tid til siste forberedelser. Ribben har stått i ovnen siden 11. Anonymkode: 25c5d...33a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #9 Del Skrevet 17. desember 2017 Gudstjeneste er på forskjellige tider i forskjellige kirker. Om du absolutt ivil se tre nøtter til askepott, så velg en kirke med tidspunkt som passer deg, eller ta opp filmen mens dere er i kirken. Anbefaler virkelig å gå i kirken, det er en flott tradisjon og å sitte hjemme å se en gammel film man har sett undre ganger før kan ikke måle seg. Pynt dere, se andre mennesker smile, unik medmenneskelig varme og hygge, og husk å legg mobiltelefonen hjemme! Anonymkode: 10dd4...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #10 Del Skrevet 17. desember 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Denne julen skal barna og jeg i kirken på julaften, jeg har nylig funnet troen :-) LOL Anonymkode: c6ee2...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #11 Del Skrevet 17. desember 2017 Om jeg får komme med et «sprøtt» forslag: gudstjenesten 1.juledag. Dette er en skikkelig høytidsgudstjeneste (trolig mer liturgi, mer høytidelig, mindre barnevennlig, fredeligere og garantert bedre plass 😊) Anonymkode: 8b68e...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #12 Del Skrevet 18. desember 2017 På 2017-12-17 den 3.32, AnonymBruker skrev: LOL Anonymkode: c6ee2...e06 Hva er galt med deg? Anonymkode: 09f3c...ea8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå