aksase Skrevet 27. desember 2017 #21 Skrevet 27. desember 2017 (endret) . Endret 27. desember 2017 av aksase
aksase Skrevet 27. desember 2017 #22 Skrevet 27. desember 2017 (endret) På 16.12.2017 den 21.24, yeans skrev: Ser på vg og andre medier at det skrives om restauranter hvor gjestene sitter nakne og spiser. Med serviett over bena. Men under stumpen er det ingenting... Det kan ikke være hygienisk! Skal de bytte stoltrekk etter hver gjest med rester av mens, sopp, sæd, urin og bæsj...???? Hadde dere gått dit??!? Det ville ikke jeg. Jeg kunne godt tenke meg det, ja. Hygiene ivaretas ved å følge noen enkle regler, så det ville ikke bekymret meg. Nudister pleier å være nydusjet og rene når de er nakne. Da er de kanskje vel så hygieniske som de som har klær på. Klær kan jo inneholde litt av hvert av bakterier. I tillegg har nudistene alltid med seg et håndkle som de sitter på når de er nakne på nudist-steder(eller de får utdelt). Da får de jo ren stolpute hver gang. Tenk på all den møkka som sitter i trekket på en restaurant-stol. Noe fester seg alltid til klærne, og så drar du det med deg overalt hvor du går, i bilen, hjemme, når du kanskje sitter på sengekanten og kler av deg osv.. The Well Spa har f.eks. forbud mot badetøy i badstuer og dampbad. Dette er av hygieniske årsaker fordi en nyvasket kropp er mye renere enn noe badetøy. Badetøy kan være en skikkelig bakteriebombe. Tenk deg at du har på badetøy som du svetter i og kanskje søler litt i ved dobesøk. Så tar du av badetøyet og dusjer deg ren for så å trekke på deg bakteriebomba av et badetøy før du går i neste badstue. Ganske logisk egentlig, at det er mer hygienisk uten badetøy på slike steder som The Well. Jeg har ikke noe bevis for det, men jeg ville ikke bli overrasket om undersøkelser viste at det er mye mindre bakterier på en nakenrestaurant enn på en vanlig restaurant. Det kan være mange grunner til å unngå nakenrestauranter, men hygiene er nok ikke en av dem. Og så finnes det gode grunner til å dra på nakenrestaurant. Av erfaring vet jeg at folk er veldig hyggelige når de er nakne. Man er på en måte mer sårbar som naken samtidig som man er mer likestilt. Når alle er nakne, da er det ikke noen som ser forskjell på kong Salomo og Jørgen hattemaker. Man er seg selv 100% og alle er likestilt og man møter sine medmennesker med et åpent sinn uten å forhåndsdømme dem ut i fra klær og annen ytre staffasje. Nudisme/Naturisme er ikke for alle, men alle bør sette seg inn i hva det er og prøve det minst en gang. Endret 27. desember 2017 av aksase Rettet skrivefeil. 1
Gjest yeans Skrevet 27. desember 2017 #23 Skrevet 27. desember 2017 7 minutter siden, aksase skrev: Jeg kunne godt tenke meg deg, ja. Hygiene ivaretas ved å følge noen enkle regler, så det ville ikke bekymret meg. Nudister pleier å være nydusjet og rene når de er nakne. Da er de kanskje vel så hygieniske som de som har klær på. Klær kan jo inneholde litt av hvert av bakterier. I tillegg har nudistene alltid med seg et håndkle som de sitter på når de er nakne på nudist-steder(eller de får utdelt). Da får de jo ren stolpute hver gang. Tenk på all den møkka som sitter i trekket på en restaurant-stol. Noe fester seg alltid til klærne, og så drar du det med deg overalt hvor du går, i bilen, hjemme, når du kanskje sitter på sengekanten og kler av deg osv.. The Well Spa har f.eks. forbud mot badetøy i badstuer og dampbad. Dette er av hygieniske årsaker fordi en nyvasket kropp er mye renere enn noe badetøy. Badetøy kan være en skikkelig bakteriebombe. Tenk deg at du har på badetøy som du svetter i og kanskje søler litt i ved dobesøk. Så tar du av badetøyet og dusjer deg ren for så å trekke på deg bakteriebomba av et badetøy før du går i neste badstue. Ganske logisk egentlig, at det er mer hygienisk uten badetøy på slike steder som The Well. Jeg har ikke noe bevis for det, men jeg ville ikke bli overrasket om undersøkelser viste at det er mye mindre bakterier på en nakenrestaurant enn på en vanlig restaurant. Det kan være mange grunner til å unngå nakenrestauranter, men hygiene er nok ikke en av dem. Og så finnes det gode grunner til å dra på nakenrestaurant. Av erfaring vet jeg at folk er veldig hyggelige når de er nakne. Man er på en måte mer sårbar som naken samtidig som man er mer likestilt. Når alle er nakne, da er det ikke noen som ser forskjell på kong Salomo og Jørgen hattemaker. Man er seg selv 100% og alle er likestilt og man møter sine medmennesker med et åpent sinn uten å forhåndsdømme dem ut i fra klær og annen ytre staffasje. Nudisme/Naturisme er ikke for alle, men alle bør sette seg inn i hva det er og prøve det minst en gang. Det der må være skrive feil altså. Ellers takk for utfyllende innlegg. Det var litt interessant.
aksase Skrevet 27. desember 2017 #24 Skrevet 27. desember 2017 4 minutter siden, yeans skrev: Det der må være skrive feil altså. Ellers takk for utfyllende innlegg. Det var litt interessant. Hehe.. Skulle stått "det", og ikke "deg", ja. :-) Retter det opp jeg. :-)
Gjest yeans Skrevet 27. desember 2017 #25 Skrevet 27. desember 2017 2 minutter siden, aksase skrev: Hehe.. Skulle stått "det", og ikke "deg", ja. :-) Retter det opp jeg. :-) Hehe..
Gjest C.Tramell Skrevet 27. desember 2017 #26 Skrevet 27. desember 2017 Jeg ville ikke satt mine ben der. Jeg antar at det ikke bare er de med lekre kropper som får komme inn og er redd det kunne blitt så som så med matlysten hvis jeg skulle sitte og se på hengepunger, hengepupper, valker, utslett og annet som ser best ut med klær over. Det vil sikkert lukte uvasket kjønn og sopp og jeg vet ikke hva der.... Uh....
Gjest yeans Skrevet 27. desember 2017 #27 Skrevet 27. desember 2017 1 minutt siden, C.Tramell skrev: Jeg ville ikke satt mine ben der. Jeg antar at det ikke bare er de med lekre kropper som får komme inn og er redd det kunne blitt så som så med matlysten hvis jeg skulle sitte og se på hengepunger, hengepupper, valker, utslett og annet som ser best ut med klær over. Det vil sikkert lukte uvasket kjønn og sopp og jeg vet ikke hva der.... Uh.... Hvis de ikke har fellesdusj på bakrommet da..? Haha, huff...
aksase Skrevet 27. desember 2017 #28 Skrevet 27. desember 2017 46 minutter siden, C.Tramell skrev: Jeg ville ikke satt mine ben der. Jeg antar at det ikke bare er de med lekre kropper som får komme inn og er redd det kunne blitt så som så med matlysten hvis jeg skulle sitte og se på hengepunger, hengepupper, valker, utslett og annet som ser best ut med klær over. Det vil sikkert lukte uvasket kjønn og sopp og jeg vet ikke hva der.... Uh.... Her er du inne på noe interessant! Det er nemlig sånn at hengepupp, valker, utslett og annet som man lett kan forestille seg er ekkelt og stygt, er så vanlig at man skal ikke være mange minutter i et naturistmiljø før man knapt legger merke til det lenger. Nakne er vi bare ulike varianter av mennesker. Og, ja, det er vanskelig å unngå å legge merke til en og annen som skiller seg ut ved å være spesielt flotte, men det betyr IKKE at alle de andre fremkaller brekninger. Når man er vant til å se nakne kropper, slik naturister og nudister er, så er ikke hengepupper eller valker noe annerledes enn pukkelnese og dobbelthake. Det er bare ulike varianter av kroppsdeler. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå