Gå til innhold

Sove ute i mindre enn 10-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner det å bli kaldere ute. Noen dager har det nesten vært minus 10 her jeg bor. Har en baby på fem mnd og ett barn på to år. De liker godt og sove ute men har de inne om det står på yr sine sider at det føles ut som mindre enn -10. Eller om jeg ser på gradestokken at det nærmer seg. 

Men hvor gamle kan de være før man ikke trenger og ta hensyn til dette? Vet noen barnehager har de sovende ute uansett pga. plassmangel. Så da er det kanskje ok når man nærmer seg ett år? Hva gjør dere? 

Anonymkode: 7b398...c22

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå begynner det å bli kaldere ute. Noen dager har det nesten vært minus 10 her jeg bor. Har en baby på fem mnd og ett barn på to år. De liker godt og sove ute men har de inne om det står på yr sine sider at det føles ut som mindre enn -10. Eller om jeg ser på gradestokken at det nærmer seg. 

Men hvor gamle kan de være før man ikke trenger og ta hensyn til dette? Vet noen barnehager har de sovende ute uansett pga. plassmangel. Så da er det kanskje ok når man nærmer seg ett år? Hva gjør dere? 

Det går fint så lenge man passer på :)

Skrevet

I vår bhg er grensa på utesoving -10

Anonymkode: 9c594...09c

Skrevet

Har ei datter som er født rett over nyttår og hun sov masse ute som baby.  Hun kunne sove 4-5 timer i ett. Men jeg hadde godt med varme i bunn av vogna (saueskinn) og varm pose. 

Anonymkode: b45ea...feb

Skrevet

TS: Trodde det var pga. den kalde luften det ikke var trygt? Om det bare er fordi det er kaldt og at man må ha på mer klær er det jo ingen sak 😊

Skrevet

Det er på grunn av den kalde luften ja! Hadde nok satt en grense på -10. Jeg har ei februarjente og hun sov aldri ute når det var kaldere enn -10.

Anonymkode: 79da3...17b

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Luften er farlig for babyer. Om det blir for kaldt kan lukkemekanismen som slår ut ved drukning slå ut og ungen kan kveles.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du skal spandere en hundredelapp på et utetermometer fordi temperaturen til yr og den lokale temperaturen der barna sover kan variere en god del. 

Ellers ville jeg satt grensen noe lavere enn deg, særlig for den minste, og brukt minus fem som grense. Det kommer jo og an på luftfuktigheten. Det får du greit opplyst om på Iphone sin oversikt over lokal temperatur, om du har den løsningen, da. 

Anonymkode: 9680b...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...