AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Jeg skal gi julegave til mine lærere, så jeg lurer på: når passer det seg å gi dem gave? Skal jeg gi dem på mandag, eller siste skoledag før ferien? Anonymkode: b189b...d27
Gjest Catalina Culès Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 Hvorfor skal du det? Det syns jeg er upassende og kan ses på som smisking.
Alvario Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 Ungene mine (i småskolen) har med gave til læreren sin siste dag før juleferien. 1
Morten1 Skrevet 16. desember 2017 #4 Skrevet 16. desember 2017 Kommer ann på hvilket skole stadie man er på. Jeg husker at vi kjøpte inn vin og cognac til læreren når vi var ferdig i 3 klasse på vgs. Jeg så og ser fremdeles ikke noe galt i det når vi gjorde det i fellesskap som en klasse til vår lærer. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 1 time siden, Calandria skrev: Hvorfor skal du det? Det syns jeg er upassende og kan ses på som smisking. Ligger allerede på 6ere i alle fag, så ser ikke på det som smisking. Gir konfekt eske fordi jeg er takknemlig for all hjelpen jeg har fått av den ene læreren. Den andre har jeg ikke som lærer lenger, men hadde for 2 år tilbake og har også hjulpet meg utrolig mye. Anonymkode: b189b...d27 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #6 Skrevet 16. desember 2017 1 time siden, Morten1 skrev: Kommer ann på hvilket skole stadie man er på. Jeg husker at vi kjøpte inn vin og cognac til læreren når vi var ferdig i 3 klasse på vgs. Jeg så og ser fremdeles ikke noe galt i det når vi gjorde det i fellesskap som en klasse til vår lærer. Går i vg3 Anonymkode: b189b...d27
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #7 Skrevet 16. desember 2017 Spesiellt. Hadde ikke gjort det. Gjør det til sommeren når du er ferdig Anonymkode: 41cc3...024 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #8 Skrevet 16. desember 2017 Bør jeg bare gi en julehilsen på et kort da? Anonymkode: b189b...d27
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #9 Skrevet 16. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bør jeg bare gi en julehilsen på et kort da? Anonymkode: b189b...d27 Hvis DU har lyst til å gi to av lærerne dine en liten julegave er det helt greit! Bare ikke bruk for mye penger på gavene Anonymkode: 9cbf5...b5c 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #10 Skrevet 17. desember 2017 Som lærer selv, synes jeg det er problematisk om elever gir meg en personlig gave til jul, og jeg mener at det bør være visse regler på hver enkelt skole for hva som er greit. Vi skal være objektive i alle vurderinger og karaktersettinger, og personlige gaver kan veldig lett ses som smøring i ungdomsskole og vgs. En kollega måtte et år levere tilbake en julegave hun fikk av en elev, og det var ikke gøy for noen av dem. Jeg har vært med på å få en oppmerksomhet fra klassen i regi av foreldrekontakt, og da blir det noe annet. Ellers har jeg fått julekort med personlig hilsen, og det setter jeg selvfølgelig umåtelig pris på. Jeg har full forståelse for at enkeltelever ønsker å gi en oppmerksomhet til læreren, men jeg anbefaler dere evt til å vente til sommeren. Da er skoleåret over, og jeg tror ikke noen vil tenke at det er smøring. Anonymkode: 3b07c...4e1 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #11 Skrevet 17. desember 2017 Kort er greit, gave er ikke, med mindre det er fra hele klassen. Anonymkode: 7609d...a64 1
saltvann Skrevet 17. desember 2017 #12 Skrevet 17. desember 2017 Bare koselig å gi en oppmerksomhet til læreren 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #13 Skrevet 17. desember 2017 Jeg er lærer og hadde blitt veldig ukomfortabel uavhengig av elevens faglige nivå. Skriv et anonymt kort eller spar gavene til sommeravslutningen. Jeg har blitt både glad og rørt av gaver og kort jeg har fått etter at elevene er ferdige på skolen Jeg hadde ikke likt å få gave utenom sommeravslutning på barneskolen heller, men det er ganske stor forskjell på det og når elevene får avsluttende karakterer. Anonymkode: 1a517...dcb 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå