AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Barnet vårt skal feire hos han i år, og han lurte på om jeg hadde kjøpt den dyre gaven barnet ønsket seg. Så det har jeg gjort og skal åpnes hos far i år, men han sa nå at gaven bør stå fra julenissen og jeg ønsket den skulle være fra meg. Da ble han sur og sa jeg er egoistisk som vil gi den «fineste» gaven til barnet og at den bør være fra nissen. Nå sier han at jeg ikke kan kjøpe meg til kjærlighet fra barnet.. ble litt satt ut jeg? Anonymkode: 66cd0...c3c
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 For en tosk. Så klart skal du få skrive ditt eget navn på pakken. Hvis du er redd for at han kan finne på å endre pakkelappen så lar du barnet få gaven hos deg før det drar til far. Anonymkode: 7763c...d40 23
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: For en tosk. Så klart skal du få skrive ditt eget navn på pakken. Hvis du er redd for at han kan finne på å endre pakkelappen så lar du barnet få gaven hos deg før det drar til far. Anonymkode: 7763c...d40 Skrev fra mobilen så nå jeg hadde skrevet totalt feil, mente å skrive far mener jeg er egoistisk (julegave) 🙈🙈 Sorry! ja men han er så streng på at julegaver må åpnes juleaften ikke før. Hakker alltid på meg Anonymkode: 66cd0...c3c
SesameStreet Skrevet 16. desember 2017 #4 Skrevet 16. desember 2017 Han er en dust, enkelt og greit. 6
Måbarefåsiat... Skrevet 16. desember 2017 #6 Skrevet 16. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker said: Skrev fra mobilen så nå jeg hadde skrevet totalt feil, mente å skrive far mener jeg er egoistisk (julegave) 🙈🙈 Sorry! ja men han er så streng på at julegaver må åpnes juleaften ikke før. Hakker alltid på meg Anonymkode: 66cd0...c3c Det er jeg enig i. Men man skal ikke juge på tilogfra-lappene heller. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #7 Skrevet 16. desember 2017 Hvorfor ikke feire julaften på forskudd hos deg? Før barnet reiser til far. Det er veldig mange som gjør det , og kan da få alle pakkene fra deg og din familie, Anonymkode: 1d3e3...f7d 6
Gjest making.a.mess Skrevet 16. desember 2017 #8 Skrevet 16. desember 2017 Høres ut som at julenissen ble en unnskyldning for at han vil stjele æren for gaven...
Hengebuksvinet Skrevet 16. desember 2017 #9 Skrevet 16. desember 2017 Da hadde jeg sendt med barnet en liten gave, og ventet med den store til det kom hjem. Eksen din kan ikke forlange at du skal sende med gaver, og heller ikke forvente at du skriver fra julenissen. Her har du et valg. Vil du ha en eks som tror han kan herse med deg, eller vil du ha en eks som respekterer deg selv om dere ikke alltid er enige? Sett ned foten, hardt. 21
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #10 Skrevet 16. desember 2017 4 minutter siden, SS said: Da hadde jeg sendt med barnet en liten gave, og ventet med den store til det kom hjem. Eksen din kan ikke forlange at du skal sende med gaver, og heller ikke forvente at du skriver fra julenissen. Her har du et valg. Vil du ha en eks som tror han kan herse med deg, eller vil du ha en eks som respekterer deg selv om dere ikke alltid er enige? Sett ned foten, hardt. Ja jeg har sagt nei, han truer meg stadig med masse som rettssaker osv og han har vært voldig mot meg før men desverre har jeg ikke blitt trodd på så biter bare sammen og gjør det jeg kan. Han truer med å ta barnet fra meg osv ofte. Blir så sliten av å ha det sånn hele tiden... Anonymkode: 66cd0...c3c
Minlillesky Skrevet 16. desember 2017 #11 Skrevet 16. desember 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke feire julaften på forskudd hos deg? Før barnet reiser til far. Det er veldig mange som gjør det , og kan da få alle pakkene fra deg og din familie, Anonymkode: 1d3e3...f7d Dette gjør vi annethvert år! Det året min datter skal feire julaften hos pappa, har vi julaften tidligere (noen dager før) her hjemme. Vi spiser da julemat og åpner julegaver, akkurat som på julaften, bare litt tidligere.. Funker utmerket for oss TS, hvis eksen din kommer med tull/trusler osv skriftlig, så ta vare på det. Gaven kan åpnes hjemme før avreise til far. Eventuelt filme pakken,og til/fra lappen før avreise til faren, og er det blitt endring der, så har du beviset tilgjengelig... En tur på familievernkontoret som kan sette han på plass hadde vært på sin plass 5
HalldirV2 Skrevet 16. desember 2017 #12 Skrevet 16. desember 2017 Det viktigste er vel at barnet blir glad? Skjønner ikke foreldre som er så opptatt av "cred". Men skal gaven være fra nissen bør han også betale halvparten, så den ser jeg. Hva med at dere spleiser neste gang?
Hengebuksvinet Skrevet 16. desember 2017 #13 Skrevet 16. desember 2017 Det kan føles umulig å komme ut av det, men med sånne menn er det ofte så enkelt at de bøyer av den dagen de ser at du ikke "bryr deg lenger". Og ofte tenker man at de er så flinke å snakke for seg, og at de dermed lett kan vinne frem i en rettsak rundt samvær. Eller de får deg rett og slett til å tvile på at du selv har rett. Men jeg håper at du forstår at du ikke har noe å vinne på å la en sånn fyr herse med deg. Da blir bare du svakere, samtidig som han blir sterkere. Og aller verst, at barna etter hvert drar med seg uheldige mønstre inn i egne forhold. 5
Lou Salome Skrevet 16. desember 2017 #14 Skrevet 16. desember 2017 Han har INGENTING med hva du gir i presang, langt mindre hva DU skriver på DIN presang til DIN sønn. Du må nekte å svare på slike spørsmål, diskutere slike ting, det er helt uakseptabelt. Siden dette har vært kranglet om, og han har sagt sin mening, ville jeg absolutt ikke sendt med den gaven. Si til gutten at han får en fin gave av deg når dere møtes igjen etter julaften. Eller la ham åpne den før. Ikke krangle med faren om dette. Faren vil synes at du er egoistisk og "tar æren" for den fine presangen. Det er helt greit, for det er du som skal ha den æren, ikke han eller julenissen. Og far har ingen ting med hva du gir. 10
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #15 Skrevet 16. desember 2017 Du sender gaven med barnet, lar barnet se gaven i bilen. Sier at den er fra deg, og at nissen kommer til å gi den til han. Anonymkode: f329a...ae7 4
Gjest Sugemerke Skrevet 16. desember 2017 #16 Skrevet 16. desember 2017 2 timer siden, SS skrev: Da hadde jeg sendt med barnet en liten gave, og ventet med den store til det kom hjem. Eksen din kan ikke forlange at du skal sende med gaver, og heller ikke forvente at du skriver fra julenissen. Her har du et valg. Vil du ha en eks som tror han kan herse med deg, eller vil du ha en eks som respekterer deg selv om dere ikke alltid er enige? Sett ned foten, hardt. Dette.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #17 Skrevet 16. desember 2017 Ikke diskuter sånt. Si at gaven er fra deg, ferdig. Send den med sønnen din og si at her er julegaven fra mamma. Eksen kan ikke diktere hva og hvordan din pakke skal håndteres. Sier han noe annet sier du bare at du er uenig, og at dere kan være enige om å være uenige, ingenting annet. La han prøve å ta fra deg gutten med «mor ville ikke skrive fra nissen på den dyre julegaven hun hadde kjøpt». 🤣 Anonymkode: 4d7c3...01d 4
Gjest GoldenLioness Skrevet 16. desember 2017 #18 Skrevet 16. desember 2017 (endret) Dere er skilt. Du er fri! Ikke ta imot dritt fra han lenger. Støtter at dere tar en minijuleaften hjemme. Spiller ingen rolle om hva han mener om det. Og i fremtiden så ikke ta imot dritt. Ta vare på alt av evt trusler. Ikke bekymre deg for at han skal «ta» barnet fra deg. Med mindre det er omsorgssvikt i bildet så kommer han ingen vei. Hev hodet og vær sterk. Han har ingen makt over deg lenger. Endret 16. desember 2017 av GoldenLioness
Gjest Daryl Dixon Skrevet 16. desember 2017 #19 Skrevet 16. desember 2017 Den gaven hadde jeg aldri sendt med. Hadde ikke klart å stole på at gavelappen fikk være i fred. Og litt egoisme i tillegg for å være ærlig, barnet kommer til å få masse gaver å bli glad over på julekvelden, ville sett gleden når han pakker opp gaven og få den gode klemmen etter på. Så kunne han dra og åpne de andre pakkene.
FluffyJuggernaut Skrevet 16. desember 2017 #20 Skrevet 16. desember 2017 (endret) Kan du ikke skrive ett kort å legge inni pakken?Jeg og søsteren min fikk bestandig kort mamma når jeg feiret jul hos pappa. Ikke for at hun hadde problemet som du har. I det ønsket hun oss og alle vi feiret med en fin julaften, og fortalte at hun hadde det koselig der hun var det år. Håpet vi hadde koset oss med barne-tv og tre nøtter til askepott og fikk mye fint i gave +++ Jeg og søsteren min hadde bestandig dårlig samvittighet for den som ikke hadde oss, så den tradisjoner gjorde vi kunne slappe av og kose oss når vi så kortet på pakkene våre. Men nok om meg og min familie. Du kan legge kortet inni pakken, så uansett om faren bytter lappen på pakken, så kommer barnet til å finne kortet inni pakken når h*n pakker opp, og vil vite at gaven er fra deg. Endret 16. desember 2017 av FluffyJuggernaut 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå