Gå til innhold

Android og operativsystemkrav.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser etter en ny mobiltelefon og i den forbindelse så ser

jeg at enkelte mobiler er oppgitt med "Android 6.0 operativsystem."

Som for eksempel denne: 

SAMSUNG GALAXY A3 2017 GULL

Vil det da si at mobilen ikke kan benytte android 7.1 eller høyere versjon? 

Synes det er merkelig at det ikke kan gjøres en oppgradering at mobilen 

på en måte er stuck i "6.0" systemet. 

Anonymkode: 0e3b4...f49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Telefonen kommer nok med Android 6, men du kan enkelt oppgradere telefonen selv. Ser ut til at A3 2017 fikk Android 7 før i år, og at den vil få Android 8 i 2018. 

Anonymkode: c4d50...a18

Skrevet

Tolker det motsatt. At telefonen ikke kan bruke android 4 eller 5, men må brukes med 6 eller høyere.

Anonymkode: ac20d...87a

Skrevet (endret)

Nyeste versjon av Android er 8.0 (eller kanskje de er på 8.1, det er ikke så viktig). 

6.0 er en litt eldre utgave. Sannsynligvis vil ikke Samsung gi telefonen noen oppdateringer til nyere versjoner heller (Android er kjipt sånn, det er tusen modeller fra hver produsent og det er som regel bare de dyreste de gidder å oppdatere i 1-2 år). 

Men spiller det noen rolle? Tja. Nyere versjoner har nye funksjoner, bedre batteristyring og nyere sikkerhetsoppdateringer. Så disse tingene går du glipp av ved å kjøpe en eldre, mellomklasse modell. 

Men jeg vet ikke om jeg hadde brydd meg noe særlig.. Det er ikke sånn at mobilen ikke virker fordi den er på 6.0 liksom. 

Sånn på siden, det er noen ganger mulig å oppgradere til nye versjoner manuelt, det kommer an på om noen har laget en uoffisiell oppdatering du kan bruke. Men, dette kommer ikke fra produsenten, og du skal være ganske over snittet oppegående på tekniske ting og vite hva du gjør. Det er en sjanse for at du ødelegger telefonen og ender opp med en ubrukelig kloss hvis du gjør det feil. 

Endret av Guile
Skrevet

Takk for svar. Ja, jeg ønsker en nyere versjon. Noen flere innspill her? :)

Skrevet

Takk for svar. Ja, jeg ønsker en nyere versjon. Noen flere innspill her? :) Jeg ønsker å 

benytte to skjermer på en gang i nettleseren og da kreves Android versjoner som er 7.1 eller

høyere versjoner. 

Skrevet

Som det har blitt sagt kan den oppgraderes.

Anonymkode: 6fa9f...adb

• 1 måned senere...
Skrevet
På 25.12.2017 den 16.23, AnonymBruker skrev:

Som det har blitt sagt kan den oppgraderes.

Anonymkode: 6fa9f...adb

Jo, men det innebærer endel risiko og da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...